Puzzelrit 2019: vragen, opmerkingen en verder geklets

Meetings en Evenementen
Gebruikersavatar
ReemW
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jul 2018, 14:36
Locatie: Leeuwarden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 jun 2019, 11:00 1 x

Dag allemaal,
Ik denk dat de (catering)kosten dan inderdaad de drempel zijn voor veel mensen. Zo'n puzzelrit is ook alleen leuk als je met meerdere mensen in de auto zit (denk ik), dus dan lopen de kosten snel op.
Ondanks dat de catering er heel goed uit ziet, zou de organisatie kunnen overwegen om dit af te zeggen zodat de kosten veel lager zullen uitvallen.
Hartelijke groet,
Reem
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 jun 2019, 11:18 3 x

@RobinCS noemt een aantal punten die hij graag anders zou zien (en biedt aan bij een volgende rit mee te denken, top!).

Ik voel op een aantal punten wel met hem mee, maar heb ook wat kanttekeningen.

Tijdsbesteding
Een rit centraal in NL betekent voor iedereen die niet centraal in NL woont (zoals ik :mrgreen: ) een extra uur (of anderhalf) voor aanvang en na afloop. Daar valt helaas niet aan te ontkomen.
Mijn vrouw en ik vinden puzzelritten voldoende leuk om er de hele dag voor te reserveren en we hebben geen kinderen die mee moeten: onze kinderen zijn het huis al uit en toevallig wonen er een paar in centraal NL (dus misschien combineren we de rit toch met een bezoekje).

Een iets compacter programma is wellicht mogelijk: zorg dat de lunch tot 14u beschikbaar is en laat deelnemers vrij om wat later te starten. Dan heb je uiteraard minder tijd om bij bezienswaardigheden te stoppen, maar 80 km in 3 uur (ipv 4 uur) lijkt me ook best relaxt. Als de frietwagen om 17u aanwezig is (als de kinderen wel meegaan, is de frietwagen onmisbaar) dan kun je desgewenst het programma (nu 11u - 19u) comprimeren tot 13:30u - 17:30u. Dat is de helft van de tijd...

Financieel
Ik vind € 20 voor lunch (incl. drankje) en diner (incl. drankje) niet onredelijk, maar als je 300 km (= 20 liter benzine) meetelt en 2 kinderen meeneemt, lopen de kosten voor de dag inderdaad aardig op.
Zonder de exacte begroting te kennen, lijkt me dat bij meer deelnemers de prijs omlaag kan. Er zijn IMHO drie scenario's (de grenzen 20 en 40 zijn tamelijk willekeurig gekozen):
1) minder dan 20 deelnemers => helaas, gaat niet door
2) 20..40 deelnemers => gaat door, prijs als genoemd, eventueel wat met clubsubsidie
3) meer dan 40 deelnemers => gaat door, prijs kan wat lager, eventueel met wat clubsubsidie
Wat betreft clubsubsidie (hier spreekt de penningmeester): het lijkt mij dat per inschrijvend lid er best € 5 subsidie kan worden toegekend, maar als je met 2 volwassenen en 2 kinderen komt, maakt die € 5 niet echt een wereld van verschil.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 jun 2019, 12:32 3 x

Als (mede)organisator van de vorige meetings doe ik ook graag een duit in het zakje.

In de eerste plaats wordt men niet alleen lid van een club om deze te sponsoren en website in stand te houden. Men wil daar graag iets voor terugzien en daar horen evenementen bij. Overigens hebben we tevergeefs diverse malen geprobeerd via de ALV meer ideeën op tafel te krijgen en zelfs de door @kobus1978 geïntroduceerde bokaal is door niemand overgenomen.

De Audi Club Nederland organiseert bijna elke maand een evenement, maar kosten voor het lidmaatschap zijn ook een veelvoud hoger. Het is ons doel om minstens één keer per jaar een groot evenement te organiseren (dagvullend) en daarnaast sleutel- en spontane meetings. Het is dus niet zo dat we van de leden verwachten dat ze elke maand een hoop geld uitgeven.

Feit is en blijft dat we dit als CLUB organiseren, als forumleden onderling iets willen doen is dat ook prima. De toegevoegde waarde van de cluborganisatie is dat het een jaarlijks karakter krijgt met een strakke organisatie.

De tourrit van april vorig jaar is ook erg goed ontvangen en er werd tijdens de lunch en het napraten geroepen om meer. Om het spannender te maken dan alleen rondjes achter elkaar te blijven rijden is de A2 puzzeltocht bedacht. De puzzelrit is volledig tegen kostprijs begroot, daar kan voor de huidige planning geen euro meer vanaf. Verder zijn we er vanuit gegaan dat er minstens 40 deelnemers zijn (20 auto's) omdat het met minder enkel duurder wordt. Als we het goedkoper willen maken en alleen een tourrit willen rijden dan schieten we het doel voorbij; socializen is immers een belangrijk onderdeel van de meetings.

Desalniettemin zal ik met de cluborganisatie een vervolgoverleg inplannen en beoordelen of we het op een dusdanige manier kunnen inkorten dat het nog een leuke dag blijft en er voldoende inschrijvingen zijn.

Wordt vervolgd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2019, 09:06 2 x

PhotoPictureResizer_190615_083921563_crop_864x1569.jpg
:-)
PhotoPictureResizer_190615_083921563_crop_864x1569.jpg (131.17 KiB) 3662 keer bekeken
Beste Forum & Clubleden,

Zo diep gezonken als de persoon op hierboven ben ik niet maar heb wel een hele hoop ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Er is met de beste intenties en een compleet verzorgde dag georganiseerd. Nou, kan het zijn dat om welke reden dan ook je het niets vind of je bent gewoonweg verhinderd, allemaal goed.

Als er gevraagd wordt om input van forum en clubleden blijft het wederom stil. Om iets te organiseren waar iedereen zich in kan vinden is lastig. Kritiek van leden van de vorige meeting is wat mee gedaan, nu hebben we dat weer nodig.

Dus wederom de oproep jullie suggesties en (opbouwende) kritiek te delen!!!
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
trebbor77
Audi A2 clublid
Berichten: 415
Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
Locatie: Barneveld
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2019, 10:37 0 x

Als eerste even een groot compliment voor de organisatie van deze puzzelrit. :thumbmin: Zit altijd meer tijd,energie en aandacht in dan het lijkt. Zoveel mensen zo veel smaken, blijft ook altijd lastig om iets te bedenken wat in een ieders straatje past.

Het programma ziet er goed uit en € 20,- voor een dagvullend programma inclusief lunch is zeker ook niet duur. Zelf nog nooit bij een "rit-meeting" geweest maar hoor er goede verhalen over en de foto's van eerdere soortgelijke meetings spreken ook wel boekdelen (in positieve zin).

De "bezwaren" de geopperd worden tot nu toe;
- Kosten: € 20,- is niet zo heel veel geld maar met een heel gezin lopen de kosten natuurlijk wel op. Los van de brandstofkosten die er nog bovenop komen.
- Tijd: omdat het de hele dag duurt past het niet in ieders agenda.

De reden dat ik mij persoonlijk nog niet heb aangemeld heb, (ondanks dat het bij mij om de hoek is) is als volgt:
- 1 persoon: ik heb niemand om mee te nemen waardoor het kostentechnisch wel interessant is maar alleen een puzzelrit doen is toch wat minder leuk.
- Activiteit: persoonlijk vind ik een puzzelrit wat minder aansprekend. In een oude Citroën Dyane of op de motor zou me dat meer aanspreken.

Wellicht hebben 1 en 2 ook wel met elkaar te maken :tongueclose

Hier nog even wat ideeën waar de organisatie mogelijk wat mee kan:

* Kosten: Alle deelnemers laten betalen voor de puzzelrit maar dan per auto ipv per persoon
* Lunch: Optioneel beschikbaar stellen en voor mensen die eigen lunch en koelbox mee wilen nemen dit ook mogelijk maken
* Programma: Mogelijkheid inbouwen om eerder weg te gaan of later aan te sluiten als deelnemer. Bijvoorbeeld:
- Ochtendprogramma: 10-12 uur: koffie & meet & greet (je collega forum leden)
- Lunch: 12-13 uur
- Puzzelrit: 13-17:00 uur
- Friet & Koffie: 17:00-19:00

Als ik voor mezelf spreek dan zou ik vrij makkelijk geneigd zijn om dan bijvoorbeeld in de ochtend (voor de puzzelrit) of in de avond (na de puzzelrit) aan te sluiten.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2019, 11:43 0 x

@trebbor77 ,

Bedankt voor je waardevolle bijdrage, deze is zeker nuttig. Hoop dat andere ook nog hun steentje willen bijdragen, het bevestigen van reeds geopperde idee(ën) volstaat ook.

@trebbor77 , Als jij de mogelijkheid zou hebben om een tourrit te rijden ipv een puzzelrit, zou je dan meedoen?
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

15 jun 2019, 11:57 0 x

Waarom in onze A2?

Eenmalige rit laten zien wat je nog meer hebt.
De Open Sky van de Dyane, is betrouwbaarder en goedkoper en zelf te herstellen....
Ook de Cabrio van 14mei17 of andere forum leden....

Een wat heb je nog meer Meeting van tevens A2 bezitters?

Omdat mijn agenda nog twijfels heeft niet opgegeven, ik twijfel nog.....
Welk voertuig ik dan kom, zien we tegen die tijd wel.
31 Augustus is nog ruim 2 maanden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
trebbor77
Audi A2 clublid
Berichten: 415
Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
Locatie: Barneveld
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2019, 12:32 1 x

@kobus1978 tourrit of puzzelrit zou mij een beetje om het even zijn. Tourrit is waarschijnlijk leuker voor mensen (zoals ik) die alleen komen en een puzzelrit is wat "actiever".

Wellicht handig voor iedereen die aan dit onderwerp gaat bijdragen om vooral ook te benoemen waar wel behoefte aan is zodat jullie als organisatie daar ook een beter beeld bij hebben.

De redenen voor mij persoonlijk om naar een meeting te gaan zijn:

- Iets leren of opgelost krijgen, dus technische kennis vergroten of technische problemen opgelost krijgen/upgrades uitvoeren die ik zelf niet kan oplossen. Maar daar hebben we al (sleutel)meetings voor nu (fantastisch trouwens!)
- Mensen leren kennen met dezelfde liefde en hobby (voor de A2, daarom ook niet zo'n voorstander van het punt van @eekhoorntje :| ). De recente "isolatie minimeet"was mijn 1e meeting en dat was dus gelijk 2 vliegen in 1 klap. Voor mij een eye opener dat sleutelen minder "eng" en "lastig" is dan het lijkt, leuk om anderen te leren kennen en helemaal leuk ook om de A2's van anderen te zien. En hoe vaker je op meetings komt hoe meer mensen je leert kennen van hier, hoe sneller en makkelijker je weer naar een volgende meeting gaat natuurlijk.
- Een leuke activiteit die voor mij de tijd, kosten en energie waard zijn. En ja..dat is natuurlijk weer heel persoonlijk en moeilijk o iets te vinden wat iedereen aanspreekt.

Hoe meer van deze 3 punten gecombineerd worden in een meeting hoe groter de kans dat ik er bij ben!

De keuze voor een puzzelrit/tourrit is een hele logische aangezien we op een auto forum zitten maar als "hoofdactiviteit" spreekt het mij persoonlijk minder aan. Wat mij bijvoorbeeld wel heel erg zou aanspreken zou een meeting zijn waar je gewoon bij elkaar komt voor de gezelligheid, beetje mooi weer, hapje en drankje er bij (deels of geheel zelf meenemen), beetje stoer van je af kijken en meepraten alsof je er verstand van hebt en met een beetje vrijheid om te komen en gaan wanneer je wilt. Lekker laagdrempelig en gezellig,
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

15 jun 2019, 14:36 0 x

Ik heb geen bezwaar tegen Kip & Ei meeting in Barneveld.....

En als mensen daar wonen, ik weet niet of er iets leuks gedaan word, was daar ooit eind vorige eeuw en dat was toen best leuk.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2019, 20:51 2 x

In Barneveld vinden ze een A3 vast een "ei" en de Kip hangt erachter :joy: :joy: :joy:
IMAG0623_01_01.jpg
IMAG0623_01_01.jpg (754.79 KiB) 3599 keer bekeken
Plaats reactie