Audi A2 Club NL Sleutelmeetings

Meetings en Evenementen
Gebruikersavatar
Vriendje
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
Locatie: Haarlem
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

19 okt 2020, 20:49 2 x

Gisteren (18 oktober 2020) naar de sleutelmeeting in Hilversum geweest. Zo'n knutseldag is super. Zelf ben ik best wel handig, maar niet met auto's. Deze keer heb ik een extra claxon ingebouwd, met de nodige hulp. Een paar draden trekken, de claxon vastzetten met een boutje, dat is allemaal zo moeilijk niet. Ook niet voor een leek. Het handige van zo'n sleutelmeeting is dat er deskundigen aanwezig zijn die je in twee seconden vertellen waar de draden van de oude claxon zitten, zodat je niet de foute draden doorknipt. En die je vertellen waar je aan moet trekken om je koplampen te demonteren en (vooral) weer te mónteren. Dat scheelt een hoop gepiel. Op zo'n dag durf je meer, omdat je weet dat er hulp nabij is om de boel weer vlot te trekken als je vastloopt. Alleen al door te kijken wat anderen doen, leer je heel veel en raak je bekend met wat voor grappen en grollen er beschikbaar zijn voor de A2. Je doet jezelf tekort als je er niet heen gaat!
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

19 okt 2020, 22:09 1 x

Draden doorknippen en trekken aan koplampen ? Ik weet niet of je wel naar de juiste mensen heb geluisterd of hebt gekeken?

Ik zie niet waarom je dat zou doen om een claxon bij te plaatsen.

Ben wel met je eens dat zo’n dag leerzaam en gewoon gezellig kan zijn.

Hoe bevalt de claxon? 👍
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 okt 2020, 22:29 1 x

Nou Duncan, jij weet toch ook wel dat het kabeltje naar de claxon bij de rechter koplamp uit de kabelboom komt en naar beneden afreist? :innocent:
Daar kun je er goed bij om een andere claxon parallel aan te sluiten zonder de voorbumper te moeten demonteren wat ruimschoots meer werk is. Zo heb ik bij mijn vorige (en gisteren bij mijn huidige) een tweede claxon met een iets andere frequentie bijgeplaatst en daarmee klinkt de A2 een stuk volwassener. :tongueclose

En een koplamp demonteren en monteren is sowieso handig om eens te hebben gedaan voor het geval je een lampje wilt vervangen.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

19 okt 2020, 22:37 0 x

😂😂😂😜. Aha, jullie wilden de bumper niet verwijderen. Mja dan is het dreunende idd.

Ja het past idd veel beter bij de A2 zin volwassen claxon. Nu horen ze je tenminste ook op de snelweg bij onheil!

Goed ik te lezen dat het is gelukt 👍
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 okt 2020, 22:41 1 x

Gezellig is het altijd en de mannen van ASK zijn stomverbaasd als ze de A2's zien en horen dat die 15..20 jaar oud zijn.

Helaas ben ik niet aan de GALA-draad voor mijn RNS-E toegekomen. Maar hij doet het zonder al prima: probleemloos genavigeerd naar Hilversum en weer terug naar Valkenswaard. Installeren van RNS-E, als je al een 2-DIN frame hebt, is echt een fluitje van een cent. Komende week komt de AUX-ingang (wel uit China) erbij en dan gaat de verloopkabel eruit (bedrading van auto direct op de quadlock-connector). Dan leg ik meteen een draadje naar het instrumentenpaneel. Ik heb inmiddels de juiste (professionele, uit Duitsland en niet uit China) uitpin-tools (VAS 1978) gevonden en ontvangen.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

19 okt 2020, 23:15 0 x

Top👍!

Hoe ben je aan de VAS1978 gekomen, als ik vragen mag. Mijn set is nog goed maar het kan beter.

Maar het zou idd mooi zijn om ook een rnse op de kop te tikken. Ik moet een ander dashboard plaatsen helaas of breken.
Gebruikersavatar
Vriendje
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
Locatie: Haarlem
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

19 okt 2020, 23:40 1 x

DED@2 schreef:
19 okt 2020, 22:09
Draden doorknippen en trekken aan koplampen ? Ik weet niet of je wel naar de juiste mensen heb geluisterd of hebt gekeken?

Ik zie niet waarom je dat zou doen om een claxon bij te plaatsen.

Ben wel met je eens dat zo’n dag leerzaam en gewoon gezellig kan zijn.

Hoe bevalt de claxon? 👍
Je slaat de spijker op z'n kop! Als jij er nou bijvoorbeeld bij geweest was, dan had ik ook jouw mening kunnen horen. :)

Ik heb vanochtend lekker kunnen oefenen met mijn nieuwe toeters. Ze kijken verschrikt om zich heen om te kijken waar nou toch die grote auto staat te toeteren....

Als je (zoals ik) weinig van de A2 weet, is alles leerzaam.
Gebruikersavatar
Vriendje
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
Locatie: Haarlem
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

19 okt 2020, 23:43 0 x

DED@2 schreef:
19 okt 2020, 22:09
Draden doorknippen en trekken aan koplampen ? Ik weet niet of je wel naar de juiste mensen heb geluisterd of hebt gekeken?

Ik zie niet waarom je dat zou doen om een claxon bij te plaatsen.

Ben wel met je eens dat zo’n dag leerzaam en gewoon gezellig kan zijn.

Hoe bevalt de claxon? 👍
Je moet bij mijn auto inderdaad flink trekken en duwen om de koplampen weer op hun plek te krijgen (en dan zitten ze eigenlijk nog niet netjes). Bij de jouwe niet?
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2020, 00:48 0 x

Heb ook een ander toetertje maar als mijn vriendin rijd raakt ze de war :mrgreen:
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2020, 07:10 1 x

@Vriendje - de koplamp heeft aan de buitenkant twee nokken die in een houder achter het zijscherm moeten vallen. Dat is een kwestie juist positioneren, beleid en dito geduld en dan moeten ze er netjes inglijden. Daarna de koplamp uitlijnen op de bumper en aan de binnen- en bovenkant vastzetten. Het kan maar op één manier.

En anders wijden we er een nieuw topic aan met goede instructie.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie