Wellicht ten overvloede, maar ik heb ook enorm genoten van deze leerzame, leuke en warme dag! Ik mij aansluiten bij @Veertienmeizeventien als ik zeg dat ik dit type met kleine sneetjes in de vingers, een licht verbrande bovenrug en gevoelige knietjes
Helaas kreeg ik van mijn vrouw de vooraf voorspelde reactie: 'Ik hoor geen verschil'
Isolatie mini meet 2 juni 2019
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Helemaal met de vrouw van Jur eens....!
Ik hoorde na 2 voordeuren ook nauwelijks verschil.
Maar na achterdeuren en vooral de bodem gedaan te hebben wel...
volgens mijn is matten weghalen en stoel naar achteren en zowel de klep als de bodem daar
isoleren makkelijker en effectiever!
De klankkast onder je voeten is met motor en banden geluiden makkelijk zonder gereedschap bereikbaar en hielp prima.
Wel gebruikte ik totaal andere isolatie, zwarte van 2 diktes en zonder Alu folie voor je vingers!
Ook de wielkasten, vaak worden deze bij de grote beurt al verwijderd dus even schoon maken met hogedrukspuit en plak de binnenkant... want de andere kant lukt niet, komen de banden in de knel... wel van de zijkant afblijven, anders passen ze niet meer!
Ik heb het hier dus over Motor en Banden geluiden, en voor de radio, ja als je die aan zet kun je het wel horen... vooral mensen die over meerdere A2 beschikken zoals 14mei17 er thuis nog kale heeft...
De gister gebruikte is dunner en volgde beter de hobbels in de plaat die de deur afdekte....
Ik moest föhn gebruiken om dit netjes te krijgen!
De dunne was als lastig, de dikke is alleen voor vlakke stukken!
Ja, ander materiaal heeft dus ook nadelen en daarom noem ik het hier ook maar even!
Ik hoorde na 2 voordeuren ook nauwelijks verschil.
Maar na achterdeuren en vooral de bodem gedaan te hebben wel...
volgens mijn is matten weghalen en stoel naar achteren en zowel de klep als de bodem daar
isoleren makkelijker en effectiever!
De klankkast onder je voeten is met motor en banden geluiden makkelijk zonder gereedschap bereikbaar en hielp prima.
Wel gebruikte ik totaal andere isolatie, zwarte van 2 diktes en zonder Alu folie voor je vingers!
Ook de wielkasten, vaak worden deze bij de grote beurt al verwijderd dus even schoon maken met hogedrukspuit en plak de binnenkant... want de andere kant lukt niet, komen de banden in de knel... wel van de zijkant afblijven, anders passen ze niet meer!
Ik heb het hier dus over Motor en Banden geluiden, en voor de radio, ja als je die aan zet kun je het wel horen... vooral mensen die over meerdere A2 beschikken zoals 14mei17 er thuis nog kale heeft...
De gister gebruikte is dunner en volgde beter de hobbels in de plaat die de deur afdekte....
Ik moest föhn gebruiken om dit netjes te krijgen!
De dunne was als lastig, de dikke is alleen voor vlakke stukken!
Ja, ander materiaal heeft dus ook nadelen en daarom noem ik het hier ook maar even!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
- Locatie: Barneveld
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goedemorgen,
De deuren (nou ja tot nu toe nog maar 1 deur ) zijn nu afgeplakt met bitumen aan de binnenkant. Er zit nog wel steeds een holle ruimte tussen de binnenkant van de deur en de aluminium afdekplaat (die in mijn geval ook bedekt is met dezelfde bitumen). Heeft het zin om in die holle ruimte nog dempingsmateriaal te stoppen (bijv. schuim) ?
Of zal het effect minimaal zijn of bijv. ten koste gaan van de geluidskwaliteit van je radio omdat het ook een klankkast is?
En mocht het wel zin hebben, wat voor materiaal is dan het beste?
De deuren (nou ja tot nu toe nog maar 1 deur ) zijn nu afgeplakt met bitumen aan de binnenkant. Er zit nog wel steeds een holle ruimte tussen de binnenkant van de deur en de aluminium afdekplaat (die in mijn geval ook bedekt is met dezelfde bitumen). Heeft het zin om in die holle ruimte nog dempingsmateriaal te stoppen (bijv. schuim) ?
Of zal het effect minimaal zijn of bijv. ten koste gaan van de geluidskwaliteit van je radio omdat het ook een klankkast is?
En mocht het wel zin hebben, wat voor materiaal is dan het beste?
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Absoluut, maar het portierpaneel is standaard bekleed met een plaat schuim. Ontbreekt dat bij jou?
Als het ontbreekt kan je het met noppenschuim bekleden. Zie de toepassing bij de auto van @FrankDercks:
Als het ontbreekt kan je het met noppenschuim bekleden. Zie de toepassing bij de auto van @FrankDercks:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Trebbor, het raam moet ook nog op en neer kunnen dus volschuimen met pur o.id. zou ik niet doen, beetje lastig als je een parkeerterrein op wil rijden en je moet een kaartje trekken
Je kan wel strookjes bitumen als 2e laag op de binnenzijde van de deur aanbrengen voor meer effect.
Je kan wel strookjes bitumen als 2e laag op de binnenzijde van de deur aanbrengen voor meer effect.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16