S-line ? gewicht op kenteken veranderen

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
werner
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:50
Locatie: Amsterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2021, 20:37 0 x

Hi all,
Ik heb met medewerking van mijn rechtsbijstandsverzekering een poging gewaagd een ontheffing te krijgen om met mijn 1,2 tdi in Amsterdam te kunnen blijven rijden. Helaas. die ontheffing komt er niet. De gemeente zegt verplicht te zijn de database van de RDW te gebruiken voor de handhaving en de RDW verandert geen euro normeringen.
Ik ga morgen naar een benzineversie kijken:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 1976790660
2 zaken vallen op aan deze auto: Ik zie S-line stoelen, maar is dit een s-line, hoe kom ik daar achter en wat is er anders aan een s-line ?
Het leeggewicht van deze auto is volgens de verkoper 1010 kilo. ook op de site van de RDW krijg ik dit gewicht bij invoeren van het kenteken.
Het gewicht van de 1,4 benzine van mijn vrouw is 895 kg. Het enige verschil is het panoramadak, maar dat weegt vast geen 115 kilogram...
RDW gebeld waar ik te horen kreeg dat de RDW bij invoer de auto niet weegt maar de gegevens overneemt die bij de auto zitten. (deden ze dat ook maar voor de emissienorm, dan haalde ik meteen een 1,2 tdi euro4 uit Duitsland, maar die vlieger gaat volgens mij niet op...). Krijg ik dat afwijkende gewicht rechtgezet bij de RDW ? en hoe? scheelt toch 100 euri wegenbelasting in een jaar.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2021, 21:03 1 x

Hi Werner,

Dat probleem heb ik ook gehad toen ik een gele Colour.Storm 1.4 BBY had gekocht.
Betrof een import uit Duitsland, waarbij de gegevens op het CVO zijn overgenomen door de RDW.
In mijn situatie betekende dat een rijklaar gewicht van 1071 kg en ledig 971 kg. Iets waar ik niet vrolijk van werd...
Het valt te corrigeren, maar je moet het goed onderbouwd aanpakken om de RDW te kunnen overtuigen.
De motorcode is bepalend voor het gewicht van de auto.
Een AUA heeft altijd een rijklaar gewicht van 970 kg en een BBY een rijklaar gewicht van 995 kg.
Ledig wordt dat dan 870 kg of 895 kg.
Tip: Lees dit topic eens door en dan met name de laatste paar pagina’s.
viewtopic.php?f=7&t=9386

Het is te doen, maar neem er de tijd voor.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

07 mei 2021, 21:34 1 x

Hallo Werner,
Ken je dit bedrijf?

Ik ben er een auto wezen bezichtigen. Een A2. De motor liep koud vreselijk met abnormale geluiden en miste ook vermogen. Volgens de verkoper was het geluid normaal. De prijs van die auto was al stevig. Voor dat geld de auto in orde maken was niet mogelijk. Ik moest eerst de auto kopen. Dan zou het bedrijf de auto in orde laten brengen. En dan zou er bekeken worden wat ik daarvoor extra moest betalen....
Ik ben maar weggegaan.....
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2021, 21:55 0 x

Zoals bijna alle A2's geadverteerd met "S-line" is dit geen S-line. Waarschijnlijk een stickertje van Ali op de bumper geplakt. Zie voor wat er op een originele S-line hoort te zitten: https://web.archive.org/web/20200118013 ... de/68.html

Ik zie op de foto's behoorlijk wat gebruikssporen (scheur achterbumper, vlekken stoel, gebruikssporen interieur, mogelijk maar 1 sleutel, etc), maar wellicht valt het in het echt wel mee.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2021, 22:54 0 x

Kleine aanvulling:

In mijn situatie ben ik deze uitdaging aangegaan met de RDW omdat ik perse deze auto wilde hebben, want gele CS, letterlijk een van de laatst geproduceerden, zeer nette optische staat en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar als je wat minder kieskeurig bent, dan zou ik gewoon voor een auto gaan die al correct is ingevoerd, want 9 van de 10 keer gaat het namelijk wel goed of voor een origineel Nederlands geleverde A2 kiezen.
Dan heb je sowieso niet dit gedoe en loop je ook niet het risico dat de RDW uiteindelijk niet overstag gaat.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

08 mei 2021, 09:55 0 x

Wat is de geboden inruil van de 3L waar je vermoedelijk vanaf wilde?

Een mooie met Open Sky AUA en die lopen altijd rouwer dan de latere BBY, de zuigers zijn iets tekort en gaan kantelen.

Voor de koop beloven ze van alles, daarna, zet maar neer, als we tijd hebben kijken we wel even!
Maar een moeilijke diesel kwijt raken voor goede prijs?
De Bumper, valt nog mee, als je deze van binnenuit dicht smelt, gewoon ABS plastic na weghalen enkele binnen delen is de scheur weer weg, alleen nog kijken of de lak redelijk dicht is of gespoten moet worden.

En de, mijn zoon heeft ook AUA van Jan 2001 met OSS en die is minder KG...
Die als bewijs van zelfde motor en open dakje en ze passen dit moeiteloos aan naar normale gewicht.
Ze hebben bij import niet opgelet, en 10 jaren teveel betaald, dit kreeg je nooit terug.
Maar aanpassen met bewijs, een gelijkwaardig voertuig met NL afgifte is tegenwoordig voldoende.
Soms zelfs gratis, ze zien bewijs en sturen nieuwe kenteken pasje.

TJT heeft dit ook beschreven.

Ik zou voor een Hoge inruilwaarde van 3L gaan en niets bij deze Beun de Haas laten oplossen,
erg creatief in werkplaats.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mei 2021, 22:55 0 x

Hoi @werner ik zou er mijn handen niet aan branden. bij een ingevoerde auto weet je het maar nooit. de auto was al 12 jaar bij invoer, en heeft in Nederland al 4 eigenaren gehad.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
werner
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jun 2015, 11:50
Locatie: Amsterdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mei 2021, 23:02 1 x

Ik ben wezen kijken vandaag. Dealer was een half uur te laat, Accu van de auto was leeg, motor van de deurontgrendeling stuk, helft van het gereedschap naast de accu ontbrak, dak niet werkend, slot van handschoenenkastje kapot. Ik ben maar snel vertrokken
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mei 2021, 23:48 0 x

Ai... Dat is zeer teleurstellend...
Ik heb sowieso nooit zo’n goed gevoel bij die typische autohandelaren.
Mijn keuze voor aankoop van een A2 zou zijn: Eenink Auto’s, A2 Dokter, willekeurige Bovag garage of een particulier.
Iets anders zou ik persoonlijk niet aandurven.
Mijn eerste A2 kocht ik bij een particulier voor een zeer scherpe prijs.
Toegegeven dat er wel wat dingetjes aan de auto moesten gebeuren, was het al met al geen slechte auto en geen uitgewoond hok en alles was binnen proportie wat nog moest gebeuren.
Maar goed, dit is slechts mijn mening en mijn ervaring.
Plaats reactie