A2 youngtimer benzine kopen?

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 sep 2020, 17:32 1 x

Leuk dat het audi a2 model je bevalt, een model met aanzienlijke ervaring kan je aardig op afdingen.
Laat je niet te snel overtuigen door een een autohandelaar deze kopen zelf ook het liefste voor een kwartje in.

En het is nou niet dat er iedere dag 10 mensen voor langs komen, als ik kijk naar Engeland koop je daar een redelijke a2 voor nog geen 1000 euro waar er hier zonder blikken of blozen 3000 euro voor word gevraagd.

In Duitsland kosten ze ook een kwart minder dus naar mijn idee proberen handelaren hier een flink belegde boterham eraan te verdienen.
En heb je nu een garage met goede aftersales begrijp ik dat helemaal maar tegenwoordig kijken ze je aan en zeggen ze, "wat verwacht je dan van een auto van 15 jaar oud" maar wel 500 tot 1000 euro opslag vangen op de verkoop :confounded:
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

10 sep 2020, 18:04 0 x

Miss Koop?

Niemand begreep mijn humor voor mevrouw A 28.

Pimoso wil ik graag vanaf en langs gaan kan altijd...
die kijkers zijn geen kopers tenzij hij weekend afsprak.

De lampjes en half jaar stilstand... vermoedelijk rotte accu na zolang staan en foute diagnose!
Een zwarte die zoveel lampjes gaf.... ik weet dat een oude accu lang stil laten staan en leeg gestart dus onder de 12.2 volt deze storingen kan geven.... niets sensoren vermoed is... en vele met mijn!

En niet in prijs dalen... er is veel aanbod en weinig vraag....
Denk dat de handelaar veel onnodige kosten gaat maken als hij die sensoren ging vervangen en de accu alleen maar even ging opladen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 sep 2020, 20:42 6 x

Als je je maar goed beseft dat de A2 auto's zijn tussen de 15 en 19 jaar oud.
Dat zie je er vaak niet aan af door de aluminium carrosserie, maar velen hebben toch 15 tot 19 jaar in weer en wind gestaan en reeds vele eigenaren gehad die er niet zo zuinig op zijn als de liefhebbers hier.
Dan kun je toch nare verassingen krijgen, de A2 heeft best wel wat tere puntjes die als je zelf niets kan en afhankelijk bent van garages snel in de papieren lopen.
Onderstel bevat ook stalen delen die kunnen roesten, rubber bussen die verdrogen en die zijn ook allemaal tussen de 15 en 19 jaar oud.
Weet er alles af met die van mij die ik kocht met 75k op de teller en nu op 135k staat.
Nog nooit een auto gehad waar ik zoveel aan versleuteld heb.........en nu begint de versn.bak steeds meer lawaaierig te worden. ( Kwaal)
En het mag dan Polo en Fabia techniek zijn......tot je een nieuwe aandrijfas nodig hebt.
Succes met je zoektocht.

PS: Ben geen betweter, geef je gewoon een eerlijk verhaal, ik vindt het ook een leuke aparte auto, heb hem ook al weer 8 jaar en kan er nog geen afstand van doen.
Nu heb ik 2 rechter handen anders was hij al lang de deur uit gebonjourd.
Gebruikersavatar
A28
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2020, 07:17
Locatie: Emmen
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 sep 2020, 21:52 0 x

dankjewel Rolf! even weer met beide beentjes op de grond is altijd nuttig...
maar de twijfel wordt er niet minder van... :joy:

maar het scheelt, ik heb geen haast :-)
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 sep 2020, 22:45 2 x

Valide punten @rolf! Daarom hebben we ook de lijst met aankooptips, deze is zeer waardevol bij het uitvoeren van een aankoopinspectie. Beste optie is om iemand mee te nemen die wat meer technisch onderlegd is, maar hiermee kan je zelf een goed begin maken. Desnoods leg je het voor aan de verkoper, kunnen ze dat meenemen in de 'afleverkosten'.

Kijken we naar het verschil tussen 'de Belg' en de A2 van Pimoso dan is de laatste 4 jaar ouder, maar wat mij betreft met een stuk aantrekkelijker (maar wel besmettelijk) interieur. Heeft daarnaast meer kilometers gereden, beter voor het blokje. En technisch zal deze er vermoedelijk beter bij staan. Er is bovendien een flink prijsverschil waardoor je nog wat in 'de pocket' houdt voor onverwachte of toekomstige reparaties. Just my 2 cents ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 sep 2020, 08:10 2 x

HansJan schreef:
10 sep 2020, 22:45
........... waardoor je nog wat in 'de pocket' houdt voor onverwachte of toekomstige reparaties. Just my 2 cents ...
Dat is eigenlijk altijd aan te raden, je koopt altijd de ellende van een ander.

Jos.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 sep 2020, 16:43 0 x

En toen was het muisstil .... al nieuwe ontwikkelingen? Een TT? Of ook naar een Jap overgestapt? :tongueclose :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 sep 2020, 18:25 1 x

Je kunt ook een splinter nieuwe Polo leasen.

Zit je 60 maand aan vast en kost je wel ruim 18.000

Wil hiermee zeggen alles kost poen :flushed:

Ik laat alles door Lucas doen heb ik ook een mooie dag :cool:
Gebruikersavatar
A28
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 sep 2020, 07:17
Locatie: Emmen
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 sep 2020, 17:20 2 x

HansJan schreef:
22 sep 2020, 16:43
En toen was het muisstil .... al nieuwe ontwikkelingen? Een TT? Of ook naar een Jap overgestapt? :tongueclose :mrgreen:
nee nog niks gekocht.. ook even geen aandacht aan besteed.. vandaar de stilte ;-)
Plaats reactie