Aanschaf Audi A2

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Gebruikersavatar
Willemien
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2019, 16:06
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 okt 2019, 07:53 0 x

Beste mensen,
Ik heb het hele internet afgespeurd en heb een paar opties.
Degene die in huizen staat, daarvan moet de distributiesnaar vervangen worden, er kon wel klein bedrag van de prijs af.
In kampen, Jan Los auto’s s staat er ook eentje in mooie staat, is dat iets? Het is een import auto, zou de km stand wel kloppen?
In Heiloo wordt er bij een particulier ook een aangeboden en mag die voor 2500 meenemen maar heb daar niet zoveel vertrouwen in.
Verder had ik er nog een paar maar ik moet nu weg heb geen tijd om uitgebreid vragen hierover te stellen.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2019, 08:43 0 x

Je gaat een auto aanschaffen van tussen de 15 en 19 jaar oud, met veelal 200k+ op de teller, zal moeilijk worden om er 1 te vinden waar niets aan mankeert of waar je binnenkort mee aan de beurt bent.
Of je moet hem van een echte liefhebber kopen die hem jaren gekoesterd heeft en niet bespaard heeft op onderhoud.
Maar die zijn maar dun gezaaid en hangt vaak een wat hoger prijskaartje aan.
Blijf van mening dat de A2 een hartstikke leuke auto is maar dat betrouwbaarheid heel sterk afhangt hoe er in het verleden mee omgegaan is, en dat is veelal niet al te best...............De A2, met name de motor en bak, straft je genadeloos als je daar niet zorgvuldig mee omspringt.
Weet er onderhand alles van.
Dus bezint eer ge begint, en als je "begint", zorg er voor dat je een pot geld achter de hand hebt voor onvoorzien.
Zeker als je alles aan een garage over moet laten.
Succes met je zoektocht, hoop dat je een goed exemplaar weet te bemachtigen.

Hadden we niet ergens een aankoop advies topic met aandachtspunten?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 okt 2019, 09:19 0 x

Huizen & Heiloo niet gevonden.

Graag een link want dat is voor ons makkelijker en wij kopen niets, hebben alle al een A2.

Jan Los is bekende betrouwbare handelaar, die zou daarom voorlopig mijn voorkeur krijgen.
Hij kijkt ook bij een Import (50% is import nu op dit Forum) naar de onderhoud en KM op boordcomputer dus of de teller niet is terug gedraaid of schade.

Vele met terugdraaide tellers en schade worden voor Export aangeboden en die wil niemand hier.
Soms een enkeling helaas wel, maar dan alleen als de prijs er naar is.

Jan Los is al jarenlang VAG speciallist en kan naast verkoop ook zelf herstel doen.
De overige handelaren zijn vaak verkopers die de aflevering en herstel bij garantie uitbesteden,
koste maanden en een bekende handelaar heeft wegens niet tijdig kunnen oplossen al eens een koop ontbonden...

Graag even een link naar de andere 2 aanbieders en ik denk dat voor jou Jan Los een goede garage is...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Willemien
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2019, 16:06
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 okt 2019, 10:01 1 x

https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-p ... tails.html

Deze staat in huizen, daar moet wel de distributieriem vervangen worden
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 okt 2019, 10:42 0 x

Willemien schreef:
28 okt 2019, 10:01
Deze staat in huizen, daar moet wel de distributieriem vervangen worden
Wat duur.... Voor dat geld koop je ook een veel modernere VW Up! van 2013. Dan heb je wel een 10 jaar nieuwere auto!
Ja, of je moet zoals wij besmet zijn met het A2-virus... :mrgreen:
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
FrankDercks
Audi A2 clublid
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jul 2017, 21:56
Locatie: Westervoort
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2019, 10:46 0 x

Ik vond er nog een, in Noord Holland.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 okt 2019, 15:03 0 x

Huizen, ik lees in advertentie Limmen... en is handelaar in oude zooi....

Jan Los is geen handelaar maar garage die wel eens iets verkoopt en voordeliger.

En de nr 3 die je noemde? die particulier is ook maar afwachten.

Veel plezier met zoeken en betrouwbaar adres is ook geld waard.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Cooper
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
Locatie: Baarn
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 okt 2019, 17:07 1 x

Meer info op kenteken zie rdw:

https://ovi.rdw.nl
0f
https://www.vwe.nl
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 okt 2019, 17:51 1 x

Willemien schreef:
28 okt 2019, 10:01
https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-p ... tails.html

Deze staat in huizen, daar moet wel de distributieriem vervangen worden
Hi Willemien,

Op zich is er niks mis met deze auto, behalve de prijs. Zoals al is gezegd zou hij eerder 3250€ mogen kosten. Zeker als er nog een distributie enz gewisseld moet worden. Vaak wordt dan ook meteen een (grote) beurt gegeven. Er van uitgaande dat hij niet dealeronderhouden is moet wel goed gekeken worden wanneer voor het laatst remolie is vervangen, bougies zijn vervangen, koelvloeistof enz enz.
Alles bij elkaar kan je zo maar 1000€ verder zijn als het wordt uitbesteed.

Ik kan me voorstellen dat je niet wijzer wordt van alle goedbedoelde adviezen, wanneer deze komen van liefhebbers met twee rechterhanden en een bult (sleutel)ervaring.

Door de bank genomen is een prijs tussen de 2- en 3000€ redelijk voor een a2 met sluitende onderhoudshistorie en een kmst van rond de 150dkm. Prijzen die afwijken naar beneden behoeven vaak (achterstallig) onderhoud of een reparatie. Afwijking naar boven is mogelijk te rechtvaardigen door lage(re) kmst en of extra opties aan de a2. Lees je in wat zoal geleverd is op de a2 standaard en wat extra’s zijn. De algehele staat van de a2 en met name het interieur vertellen veel over de auto.
Er is veel aanbod, dus je kunt echt wel kritisch kijken.

Succes en bij vragen gewoon stellen👍
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2019, 18:34 1 x

Mijn A2 is vandaag de 340.000 gepasseerd rijd heerlijk maar na de aanschaf wel het e.e.a. laten vervangen b.v.de distributie riem homokineten enz dus Willemien ik zou vast een paar € tjes resereven tel dat wel bij de aankoop op kom je niet voor verrassingen te staan
Plaats reactie