Aankoopbegeleiding A2 gevraagd

Advies, tips en vragen over de aanschaf van een A2.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 09:00 0 x

bjmeengs schreef:
24 aug 2018, 08:34
Je geeft aan zoekende te zijn geweest. Je was toch bezig met een gele colourstorm. Heb je al een A2 gekocht Karol.
Klopt ja! In de alinea’s erna geef ik aan die nog te zoeken. :)

Ik ga vandaag een gele bekijken en ben erg benieuwd hoe die erbij staat! Heb wel wat twijfels erbij, maar ik laat mij gewoon verrassen.

Trouwens, kun je mijn naam zien hier? Niet dat ik het erg vind, maar het viel mij op dat je mijn naam noemde. :innocent:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 09:16 0 x

Van "karolography" naar Karol is niet heel erg wild gespeculeerd :D

Maar wees gerust, meer dan de gegevens die je bij aanmelding voor het forum opgeeft, forumnaam, woonplaats, auto-gegevens ziet niemand.

Alleen als je lid wordt van de A2-club door een tientje over te maken, zie ik als penningmeester van de club wel wat meer en als je de clubsticker toegestuurd wilt krijgen, heb ik een adres nodig :P

Maar we dwalen een beetje af van Jaaps topic - vind een goede A2.

Aankooptip #1 wat mij betreft: onderhoudshistorie, serviceboekje en facturen. Bij een wat oudere auto (en alle A2's vallen daar dus onder) kan altijd wat misgaan, maar preventief kun je veel oorzaken (slijtage) voor pech voorkomen.
Bovendien heb je dan een extra controle op de km-stand en dat is, zeker bij geïmporteerde auto's, een belangrijk onderwerp.
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 09:24 1 x

Is puur toeval van de naam. Was even de snelheid met een lastige naam.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 09:29 0 x

Ah jammer, ik dacht even dat iemand die ik al kende een Audi A2 had! :heart:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 10:02 0 x

Bij Mutsers in Someren staat een blauwe Colourstorm met een mooie km stand. Ziet er op de foto’s ook netjes uit. Wel een import auto.
Succes met de zoektocht.
Gebruikersavatar
Frisgenoeg
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2018, 19:18
Locatie: Arnhem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 10:05 0 x

Goedemorgen!

Bedankt voor jullie reacties en het delen van jullie ervaringen.

Heel eerlijk, ik ben op een Audi A2 gekomen doordat op verschillende sites en op lijstjes werd aangegeven dat dit nu een betrouwbare occasion is. Daarnaast is hij lekker licht, dus in belasting en verbruik gunstig. (en ik heb met mijn laatste aankoop enorm pech gehad m.b.t. roest, dus wel geen roestbak). Als je je dan meer gaat verdiepen in de A2, wordt het steeds interessanter. En ik vind hem dus niet lelijk. Maar, ik orienteer ook op een Honda Jazz (wel steeds minder ;-) )

Wat betreft de auto's die ik vandaag ga bekijken. Ik heb de 2e (met 70k op de teller) even gecanceled. Vanwege de antwoorden die ik kreeg op mijn vragen over de kilometer stand. Dan ga ik liever eerst naar andere auto's kijken. De eerste, met 165k op de teller is interessant. Heb even een NAP check gedaan en die geeft 'logisch' aan. Natuurlijk stel ik de vraag waarom deze maar een maand op de huidige eigenaar geschreven staat.

Ook ga ik binnenkort even naar Vorden. Stond al op het lijst, maar nu zeker.
En ik maak een afspraak met Peter Maathuis. Om naar zijn auto te kijken en denk dat ik ook nog gebruik ga maken van zijn kennis.

Wat betreft voorkeuren:
- dacht bouwjaar 2004, maar dat is meer omdat je dan de meest up to date auto zou hebben, gezien de updates. Is er een beste bouwjaar mbt A2's? (zoals met wijn ;)
- 1.4 benzine
- aantal km weet ik niet wat 'goed' is. Natuurlijk denk je al snel aan zo min mogelijk, maar dat is ook best weer vreemd voor een auto van ~15 jaar oud, dus uitgaande van 10 - 15k per jaar kom ik op 150 - 225k
- mits goed onderhouden, dus met een duidelijke geschiedenis
- wel de iets luxere uitvoeringen
- panorama schuifdak is niet noodzakelijk.
- geef niet zoveel om speciale velgen oid.
- kleur maakt ook niet zoveel uit. Ben denk ik wel meer voor de 'saaiere' kleuren

Wat betreft import: mij is altijd gezegd dat je geen importauto moet kopen. Hoe is jullie ervaring?

Ff de aankooptips van het forum uit mijn hoofd leren en dan ga ik eens lekker wat auto's uitproberen.

Keep you posted
Grtz,
Jaap
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 10:08 0 x

bjmeengs schreef:
24 aug 2018, 10:02
Bij Mutsers in Someren staat een blauwe Colourstorm met een mooie km stand. Ziet er op de foto’s ook netjes uit. Wel een import auto.
Succes met de zoektocht.
Die zag ik van de week online ja, ziet er geweldig mooi uit! Uit mijn hoofd zelfs met garantie geleverd. Echt een goed exemplaar.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Frisgenoeg
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2018, 19:18
Locatie: Arnhem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 10:41 0 x

bjmeengs schreef:
24 aug 2018, 10:02
Bij Mutsers in Someren staat een blauwe Colourstorm met een mooie km stand. Ziet er op de foto’s ook netjes uit. Wel een import auto.
Succes met de zoektocht.
Die heb ik ook gezien en bewaard. Staat op het lijstje
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 aug 2018, 10:53 0 x

De oorspronkelijke nieuwverkoop was in Nederland iets rond de 4000, en Duitsers zelf hadden er 93.000 gekocht en laten die nu vaak hier gebruikt binnen komen....

Net zoals vele Belgen hun Diesels dumpen en omdat hoewel ze geen 18 maar 11 miljoen inwoners hebben kopen ze vaker een nieuwe om deze in een jaar of 10 op te rijden.

Mist onderhoudsboekje aanwezig is er niets mis met import, zelf in de Ardennen een gevonden die tijdelijk gekraakt was omdat na inruil deze 2 jaren stilstond...vandaar mijn gebruikersnaam!

Wel zag ik de Gele CS bij Jan gereserveerd staan dus Karol, ik vermoed dat het een keuze word tussen perfectie van Jan of onze Forum Beheerder!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2018, 11:14 1 x

eekhoorntje schreef:
24 aug 2018, 10:53
Wel zag ik de Gele CS bij Jan gereserveerd staan dus Karol, ik vermoed dat het een keuze word tussen perfectie van Jan of onze Forum Beheerder!
Yes, ik wist al dat hij er een aan het voorbereiden was voor de verkoop, dus die hebben we toen meteen gereserveerd! :heart:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Plaats reactie