krijg auto niet meer open

Auto's in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wielly.poen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2017, 17:21

27 jul 2017, 17:27 0 x

Auto thuis in garage op slot. 3 weken vakantie. Nu accu leeg en krijg niets meer open, staat op handrem.
Wat kan of moet ik doen?
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 jul 2017, 17:59 0 x

Sleutel op de ouderwetse manier in het slot van de bestuurders deur steken?
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

27 jul 2017, 20:14 0 x

Laten we er  nou toch wel van uitgaan dat hij dit heeft gedaan, anders heb je voor hem toch echt de gouden tip.

Mocht je dat dus toch al hebben gedaan, en gaat de A2 niet open, heb ik 2 tips voor je. 
Tip 1: sla de bestuurdersraam in, want die kost het minste bij vervanging, en het gat is groot genoeg om naar binnen te klimmen om bij de accu te kunnen komen om de acculader aan te sluiten.
Tip 2: hoe kom je op een slinkse manier in jouw (elke) A2? dat plaats ik niet openbaar, maar daarvoor stuur ik op verzoek een PB
Gebruikersavatar
remco.elzinga
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jun 2017, 20:10
Locatie: Opsterland
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 jul 2017, 20:39 0 x

anwb kan ook handig zijn. die jongens zo'n doorgaans even handig als de gemiddelde autodief
Gebruikersavatar
remco.elzinga
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jun 2017, 20:10
Locatie: Opsterland
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jul 2017, 22:41 0 x

is het al gelukt? de kofferklep is vanuit de binnenzijde te openen mocht je hier nog op vastlopen. Vanaf de achter bank kan je de accu ook aan je lader hangen.
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

08 apr 2018, 19:15 1 x

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, ware het niet dat mijn accu in 1 nacht defect is gegaan.

Mijn methode:
  1. Bestuurdersportier open met de sleutel
  2. Tussen voorstoelen naar achterbank klimmen
  3. Achterbank neerklappen
  4. Trekkoordje in de achterklep aantrekken, de achterklep zou nu uit de vergrendeling moeten zijn
En in mijn geval
  • Constateer dat het koord van de noodontgrendeling breekt en de achterklep nog steeds leeg is
  • Troep uit de achterbak verwijderen en eerste bodem er uit halen
  • Reservewiel loshalen en 2e bodem openen
  • Oude accu er uit tillen, nieuwe erin doen en minpool vastmaken
  • Pluspool er goed op drukken, via afstandsbediening achterklep ontgrendelen
  • Uitstappen en eindelijk confortabel kunnen werken.
Je hebt ook een soort "booster" waarmee je via de sigarenaansteker je accu kan opladen. Dit moet zeker genoeg zijn om met de ab je deuren te openen. Let op: je krijgt ze zonder stroom niet meer op slot dus als je accu heel slecht is en hij niet op privé-terrein staat zou ik toch liever het alleen met de sleutel doen tot je een nieuwe accu hebt.

Zie de hele thread en https://youtu.be/ghJtc5leuoM hoe ik de achterklep uiteindelijk open gekregen heb.

Ik vermoed dat de ANWB laten komen altijd goedkoper is dan een raam laten vervangen... En met een defect raam kan je de deur nog altijd niet openen.

En @Johan 3L: Ik ben wel benieuwd! Al hoop ik niet nog eens een defecte accu te hebben, ik heb het wel gehad met door mijn A2 klauteren.
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

08 apr 2018, 20:22 0 x

Nog even over de ANWB tip.
De A2, als die op slot zit, heeft een soort van dubbele vergrendeling, waardoor het niet mogelijk is met de hengelmethode (strip langs raam en achter het "knopje omhoog" haken) niet kan.

Mijn gouden tip haakt daarop in, maar is in feite een variant op de ANWB methode.

Dan nog even over de manier van accu omwisselen in de achterbak als de achterklep niet open kan.
Wat dacht je van startkabels en een reserve accu of andere auto.
Je kan vast wel even een plus kabel vinden die bij de startmotor of ergens onder de motorkap.
Als je het contact van je A2 aan zet en even met de startkabel een plus aanraakt, zou je CV weer moeten werken, om je achterklep open te kunnen maken.

(En voor wie misschien nog dacht dat in mijn situatie destijds de manier "doe met de sleutel gewoon je auto van het slot". Nee, want er zat simpelweg geen slot in geen enkele deur. Alleen de afstandbediening werkte, en die deed het dus niet meer.)
Plaats reactie