Hoe mistlampen werkend te krijgen..

Auto's in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen1.2
Berichten: 380
Lid geworden op: 09 aug 2014, 00:40

26 mei 2017, 16:14 0 x

Net afgekeurd voor APK.
Oa op mistlamp links achter.
En inderdaad ik krijg geen lamp brandend.

Hoe zet je je mistlamp aan (ik heb geen mistlampen voor)?
Wat zie je in je klokken winkel, gaat daar een symbool branden? Ik zie nix.
Hoeveel lampen, een of twee, branden er dan achter? Wanneer het er een is, zit deze aan de bestuurderskant of aan de bijrijderskant? (Links rechts snap ik bij een oto niet).

Help, met deze schijnbaar zo eenvoudige vraag..
Gebruikersavatar
Jeroen1.2
Berichten: 380
Lid geworden op: 09 aug 2014, 00:40

26 mei 2017, 20:01 0 x

Opgelost!
Zag vanmiddag de bomen door het bos niet meer, het is dan goed even te wachten en later terug te komen..

Er bleek nl helemaal geen lampje in te zitten. En dat na 2x apk.
Heb de afgelopen 3 jaar ook geen mistlamp gemist. Tja je ziet m zelf ook niet branden, ook niet in het dashboard (?)

Dank voor het meedenken heren. Ik stond al met de voltmeter in den aanslag.

En oja, ook al zit er in beide achterlampen een mistlampfitting, ik krijg alleen de lamp aan bestuurderskant aan de praat. Net zoals op het apk keuringsrapport vermed.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 mei 2017, 22:21 0 x

Misschien toch maar eens het instructieboekje lezen? Ik stuur je PB met link.

Het controlelampje (verplicht) zit in de schakelaar, die je intussen hebt gevonden  =)
A2 1.4 AUA 2001 - OSS, leer, stoelverw, RNS-E nav, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, koplampspr, DRL, 6 airbags
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, RNS-E nav, 5x2-sp 18", afn.trekhaak
BMW i3 42kWh 2019 - full options
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 mei 2017, 23:16 0 x

Een APK station wat een auto afkeurt op een lampje en deze niet vervangt is voor mij ook afgekeurd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Jeroen1.2
Berichten: 380
Lid geworden op: 09 aug 2014, 00:40

26 mei 2017, 23:31 0 x

Dat ben ik met je eens HJ.
Erger nog, mn A2 is voor gekeurd door een bekend monteur van dit forum. Hij mat op de achterbanden net genoeg profiel met een apparaatje. Het keuringsstation keurde de banden af. Ook dubieus vind ik.

Nog niet zo bout als ik ooit eens meemaakte met mn Toyota starlet. Afgekeurd op de stoelinstellingen. De heren hadden een veer los getrokken...
Gebruikersavatar
Jeroen1.2
Berichten: 380
Lid geworden op: 09 aug 2014, 00:40

26 mei 2017, 23:35 0 x

@Peter de manual had ik al gevonden, alleen omdat er nix gebeurde sloeg de twijfel toe..
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mei 2017, 11:38 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">Jeroen1.2</a> schreef:
Dat ben ik met je eens HJ.
Erger nog, mn A2 is voor gekeurd door een bekend monteur van dit forum. Hij mat op de achterbanden net genoeg profiel met een apparaatje. Het keuringsstation keurde de banden af. Ook dubieus vind ik.

Nog niet zo bout als ik ooit eens meemaakte met mn Toyota starlet. Afgekeurd op de stoelinstellingen. De heren hadden een veer los getrokken...
Waar heb je de auto laten keuren? Bij een APK-station waar ze alleen maar keuren,
of een waar ze toevallig ook banden verkopen?

Wat de mistlamp achter betreft: contactsleutel in slot en op contact, lichtchakelaar 2 standen naar rechts.
(1e stand uitrekken is mistlampen voorzijde, alleen voor A2 met mistlampen voorzijde),  2e stand is mistachterlicht achterzijde. Zoals aangegeven zitten de controlelampjes in de lichtschakelaar verwerkt.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mei 2017, 12:39 0 x

Jeroen 1.2...gewoon een ervaring rijker  voor je geweest...je bent wel aan het mopperen op anderen...het allemaal niet goed doen?

ten eerste is een Apk een moment opname...en degene van het forum op dat moment gezegd de banden ok zijn  is ook op dat moment ...dus je eigen verantwoording...

En rijden met banden met  de minimale vereisten. is het een lot van de loterij je spijt hebt betere profiel diepte banden gekocht te hebben...nadat je uit de bocht slipt bij regenachtig weer....

maar zeg nou eens is het niet verstandiger zelf je verlichting te checken voordat je het apk laat keuren,net als vele  simpele Apk aspecten zoals werking ventilator ,raam wisser rubber ,etc . je simpelweg kosten kon besparen van te keuring brengen van de A2 ?

vooral stadslampjes ,dimlicht ,een mistlamp,knipperlichten, is kwestie even uit te stappen op de werking.

Voor remlichten is kwestie van je auto bij een gevel te parkeren met ramen en simpelweg te gaan kijken bij het remmen...of vraag je aardig buurvrouw of buurman .

Van de verloren apk kosten had je weer een nieuwe B merk band van kunnen kopen. of vast 1 goede gebruikte met meer profiel.

succes verder..
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Jeroen1.2
Berichten: 380
Lid geworden op: 09 aug 2014, 00:40

29 mei 2017, 21:49 0 x

Reed vandaag door de Wijkertunnel, waar het donker genoeg is om te kijken of er een controle lampje ging branden in de mistlampschakelaar, en Jahoor Hij doet het!

@ Audi fan

Ik vind mijn zeuren wel meevallen, ik las nog even terug.
Nogal suf dat ik helemaal nix weet over mn mistlamp na 3 jaar rijden. Ik gebruik zo'n lamp niet in 30 jaar rijden. Verklaard wel iets.

Koop9 bekeek mijn achterbanden met een meet apparaatje. Wanneer hij de banden goedkeurd neem ik aan dat een APK station dat ook doet, en niet met andere (lagere) meerwaarden op de proppen komt.
Mijn vertrouwen in koop9 staat als een huis, wat ik hier niet hoef te bevestigen!
En idd, het keuringsstation verkoopt banden. Voor €25 per stuk meer dan bij de bandenconcurrent . N L
(prijzen incl montage).
Ik heb een prachtige baan in de zorg, dus €50 is echt geld voor mijn gezin.
Goedgekeurde banden zijn veilig. Maar moeten op termijn wel vervangen, een waarheid als een koe!

Ik snap wel dat ze niet 'ff snel' een lampje monteren, de handremafstelling aandraaien, koplampen afstellen. Maar op 26 mei vertellen dat ze er pas 8 juni wel tijd voor hebben.

Zo, uitgezeurd!
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

08 apr 2018, 18:44 0 x

Jeroen1.2 schreef:
26 mei 2017, 20:01
En oja, ook al zit er in beide achterlampen een mistlampfitting, ik krijg alleen de lamp aan bestuurderskant aan de praat. Net zoals op het apk keuringsrapport vermed.
Klopt, aan beide kanten is hetzelfde blok plastic. Alleen als je goed kijkt zie je dat er links (uit mijn hoofd) wel metalen contacten van de stekker naar de fitting lopen en rechts niet. Rechts zit dus in feite geen "fitting" maar alleen maar een uitsparing in het plastic.
Plaats reactie