Onvoorstelbaar zo'n BBY blok ....
- AudiFanSedert1971
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Verleden week zaterdag nog op de foto bij Dealer Bouguignon te Leeuwarden .
Audi Club Nederland meets GTI Club Holand.
Gisteravond in brabant onze mijlpaal qua km ters. zonder enige revisie van kop etc.... ook met een type Aua benzine was het mogelijk een mede forumlid eerder op de klok heeft staan.
Audi Club Nederland meets GTI Club Holand.
Gisteravond in brabant onze mijlpaal qua km ters. zonder enige revisie van kop etc.... ook met een type Aua benzine was het mogelijk een mede forumlid eerder op de klok heeft staan.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- chipsoer
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Schiermonnikoog
- Motortype: Weet ik niet
Proficiat Rolf, met die mijlpaal. Goed onderhoud en met beleid rijden is het halve werk. Ik moet er nog 50.000km dan hoop ik de Aua ook op de 3 ton te hebben. 2 weken geleden vol vertrouwen bij 247.000km de distributieriem nog laten vervangen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd Rolf met de 3 ton. Ik moet dan nog even en met ca. 8.000km op jaarbasis gaat het niet echt hard ...
Wat @chipsoer zegt: lange afstanden rijden/goed onderhoud/met beleid rijden is denk ik een grote factor.
Wat @chipsoer zegt: lange afstanden rijden/goed onderhoud/met beleid rijden is denk ik een grote factor.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot
- AudiFanSedert1971
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bedankt nog mede forummers voorde felicitaties.. =)
Vraagje aan
Mx man ,
Is het motorblok het eerste blok vanaf de levering fabriek zoals ons blokkie?
Dan hebben de aua rijders een indicatie wat mogelijk moet zijn?
Daar ben ik ook benieuwd naar je verbruik van de aua.
Mijn vrouw en ik een verbruik dat ligt tussen 1 op 14 - 18 per liter .
Bij snelheden die rond de 100-130 km per uur en dagelijkse file woonwerk ritten 1 op 17 - 17,8 de rit almere amsterdam bij 100- max 120 km uur.
Als je weet dat er diesels rondrijden met een tweede motorblok of revisie rond de 2 ton km ters hun blok verspeelden ,is op tijd onderhoud met juiste olie en met beleid rijden een mede oorzaak onze hoge km stand.
Ook het vermijden van lage olie peil en het regelmatig rijden rond minimaal geeft meer slijtage aan de motor ,je olie temp hoger is dan als je gewoon tot max gevuld is.
Dus je olie meer belast wordt dan nodig is,je olie ook eerder aan vervanging is je motor steeds daardoor warmer wordt.
Wacht niet op de piep maar peil regelmatig is mijn advies, ja het is lastig meten met die peilstok...maar voor je het weet lopen je lagers eerder vast. je te laat bent....
Tenslotte je gaat toch ook niet met tot minimaal gevulde koelvloeistof tank bepakt op.vakantie ??
Vanwege de hoge km standen en ik vooral zomers harder ga rijden en met daarbij veel file verkeer en airco aan wordt de olie eerder ververst (LL audi specificaties ) .
Ik aan het rauw motorgeluid hoor bij optrekken wij eraan toe zijn en dus al bij max 25.000 of eerder dus niet pas na 30.000 km gelopen wat men als max aangeeft heeft met de olie.
Ook stilstaande olie of veel korte ritten nadat je er mee gereden had heeft ook een beperking trouwens en na jaar later kun je niet verwachten deze nog even goed gaat smeren als nieuwe.
Ook eventueel gerommel bij tweedehandse auto's met de km standen zouden natuurlijk van de stuk gelopen blokken een oorzaak kunnen zijn de koper ervan dit niet helemaal kon voorkomen,maar minimaal de olie ,filters en distributie set met waterpomp te vervangen als men zeker wilt doorrijden.
Vaak worden er helaas alleen de distributie riemen vervangen zonder de waterpomp en distributie set doe dit beslist niet je eraan toe bent voor je het weet begeven ze het alsnog erna...
Ik hoop er meerdere A2 forum leden ons zeker gaan volgen met zulke hoge km standen met benzine en diesel motoren en laatst genoemde die zeker 4 - 5 ton erop behoren te behalen ,succes .
Vraagje aan
Mx man ,
Is het motorblok het eerste blok vanaf de levering fabriek zoals ons blokkie?
Dan hebben de aua rijders een indicatie wat mogelijk moet zijn?
Daar ben ik ook benieuwd naar je verbruik van de aua.
Mijn vrouw en ik een verbruik dat ligt tussen 1 op 14 - 18 per liter .
Bij snelheden die rond de 100-130 km per uur en dagelijkse file woonwerk ritten 1 op 17 - 17,8 de rit almere amsterdam bij 100- max 120 km uur.
Als je weet dat er diesels rondrijden met een tweede motorblok of revisie rond de 2 ton km ters hun blok verspeelden ,is op tijd onderhoud met juiste olie en met beleid rijden een mede oorzaak onze hoge km stand.
Ook het vermijden van lage olie peil en het regelmatig rijden rond minimaal geeft meer slijtage aan de motor ,je olie temp hoger is dan als je gewoon tot max gevuld is.
Dus je olie meer belast wordt dan nodig is,je olie ook eerder aan vervanging is je motor steeds daardoor warmer wordt.
Wacht niet op de piep maar peil regelmatig is mijn advies, ja het is lastig meten met die peilstok...maar voor je het weet lopen je lagers eerder vast. je te laat bent....
Tenslotte je gaat toch ook niet met tot minimaal gevulde koelvloeistof tank bepakt op.vakantie ??
Vanwege de hoge km standen en ik vooral zomers harder ga rijden en met daarbij veel file verkeer en airco aan wordt de olie eerder ververst (LL audi specificaties ) .
Ik aan het rauw motorgeluid hoor bij optrekken wij eraan toe zijn en dus al bij max 25.000 of eerder dus niet pas na 30.000 km gelopen wat men als max aangeeft heeft met de olie.
Ook stilstaande olie of veel korte ritten nadat je er mee gereden had heeft ook een beperking trouwens en na jaar later kun je niet verwachten deze nog even goed gaat smeren als nieuwe.
Ook eventueel gerommel bij tweedehandse auto's met de km standen zouden natuurlijk van de stuk gelopen blokken een oorzaak kunnen zijn de koper ervan dit niet helemaal kon voorkomen,maar minimaal de olie ,filters en distributie set met waterpomp te vervangen als men zeker wilt doorrijden.
Vaak worden er helaas alleen de distributie riemen vervangen zonder de waterpomp en distributie set doe dit beslist niet je eraan toe bent voor je het weet begeven ze het alsnog erna...
Ik hoop er meerdere A2 forum leden ons zeker gaan volgen met zulke hoge km standen met benzine en diesel motoren en laatst genoemde die zeker 4 - 5 ton erop behoren te behalen ,succes .
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- mx-man
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:09
- Locatie: Westland
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Uhm voor zover bij mij bekent is het nog een originele ongeopende motor, hij verbruikt wel olie maar nog niks schokkends 1 á 1,5 ltr per 4000 km.
Verder word er niet op onderhoud bezuinigd en word alles bijgehouden. Het onderhoud is dus we l hoger dan een redelijk nieuwe auto maar de afschrijving is eigenlijk niet meer aanwezig bij deze leeftijd in combinatie met de kilometerstand.
Verbruik is gem 1:17 gecombineerd van snelweg en stadsverkeer.
Verder word er niet op onderhoud bezuinigd en word alles bijgehouden. Het onderhoud is dus we l hoger dan een redelijk nieuwe auto maar de afschrijving is eigenlijk niet meer aanwezig bij deze leeftijd in combinatie met de kilometerstand.
Verbruik is gem 1:17 gecombineerd van snelweg en stadsverkeer.
- AudiFanSedert1971
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is al meer dan 3 jaren geleden ,eindelijk is het zover. 2013 160.000 vandaag 400.000 km ,dus 240.000 km ters gereden te hebben ..
Marjan heeft tijdens de rit naar haar werk inde zorg in deze corona tijd " gewoon " werkzaam met onze dolfingrijze A2 de 4 ton op de teller mogen aanschouwen.
Na de rit maakte ze de foto...
Marjan heeft tijdens de rit naar haar werk inde zorg in deze corona tijd " gewoon " werkzaam met onze dolfingrijze A2 de 4 ton op de teller mogen aanschouwen.
Na de rit maakte ze de foto...
- Bijlagen
-
- 20200124_134710.jpg (5.01 MiB) 4847 keer bekeken
-
- IMG-20200429-WA0001.jpg (87.95 KiB) 4856 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl