Mijn andere auto's...
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Diesel!
Hoog koppel en tabel stopt op 4000 toeren.
Wel vraag ik me af hoeveel deze zware TT nu aan belasting gaat doen, of reed je deze 36.000 km met groene handelsplaten?
Hoog koppel en tabel stopt op 4000 toeren.
Wel vraag ik me af hoeveel deze zware TT nu aan belasting gaat doen, of reed je deze 36.000 km met groene handelsplaten?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Dit is een aangepaste 2.0 16v TDI uit de Golf V.
Hier is nog niets aan afgesteld, dit is met het oude (290pk) programma waar 15% brandstof afgehaald i.v.m. 120% (t.o. 40% voorheen) vergrote verstuivers, en om de nieuw gebouwde motor in te rijden. De jongens hielden toen bij 4000rpm op met meten omdat de turbodruk boven de 3,4bar overdruk uitkwam. Ik wist toen nog niet dat deze turbo 4bar kan draaien. Onderin lijkt het koppel mee te vallen, echter op de weg gaat die als een dolle ervandoor. Bovenin is het net een motorfiets, je wordt tot 270km/u vol in de stoel gedrukt. In Duitsland met 5 minuten 275km/u kwam de uitlaattemperatuur niet boven de 800gr en de turbo draaide dan 2200mbr, dus de turbo en motor zijn thermisch bijzonder goed nu. We gaan nu met een elektrische turbo experimenteren, dan zou die van onderuit nog harder en rookvrij moeten gaan.
Wanneer ik ermee rijdt betaal ik er ook maar "gewoon" belasting over, het is maar zo. Hij staat voor 1345kg op papier. Zoals nu staat die geschorst omdat ik met de ecu bezig ben en een tweede turbo erbij wil bouwen.eekhoorntje schreef: ↑27 dec 2019, 08:50Diesel!
Hoog koppel en tabel stopt op 4000 toeren.
Wel vraag ik me af hoeveel deze zware TT nu aan belasting gaat doen, of reed je deze 36.000 km met groene handelsplaten?
Jos.
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
De eerste was vanaf 1998, ook als Cabrio leverbaar en dit is goedkoopste....:
https://www.autowereld.nl/audi/tt/1-8-5 ... tails.html
Heeft JB Autoservice gelijk weer werkgelegenheid.
Helaas zijn onderdelen populair en zeldzaam dus deze goedkope aanschaf kan 3 tot 4x duurder worden!
Daarom, zoek vooral op goed onderhoud en zorg voor een keuring!
Anders krijg je deze Zak ik de Kat.
De meeste hebben blikken dakje, maar ik weet wat een herstelde Cabrio kan opbrengen.
De schade voertuigen op de sloop zijn meestal extreem kaal voor ze de pers in gaan en was jarenlang aan 't zoeken, en nu een Audi 80 gekocht, ook een Dakloze versie! (1987)
Daarmee zeg ik maar, de eerste zijn vaak mooie wrakken die veel geld kosten.
Als Jos deze al niet meer wil en verse kocht, er is in deze TT veel verbeterd en zonder eigen werkplaats niet bepaald goedkoopste in dagelijks gebruik.
https://www.autowereld.nl/audi/tt/1-8-5 ... tails.html
Heeft JB Autoservice gelijk weer werkgelegenheid.
Helaas zijn onderdelen populair en zeldzaam dus deze goedkope aanschaf kan 3 tot 4x duurder worden!
Daarom, zoek vooral op goed onderhoud en zorg voor een keuring!
Anders krijg je deze Zak ik de Kat.
De meeste hebben blikken dakje, maar ik weet wat een herstelde Cabrio kan opbrengen.
De schade voertuigen op de sloop zijn meestal extreem kaal voor ze de pers in gaan en was jarenlang aan 't zoeken, en nu een Audi 80 gekocht, ook een Dakloze versie! (1987)
Daarmee zeg ik maar, de eerste zijn vaak mooie wrakken die veel geld kosten.
Als Jos deze al niet meer wil en verse kocht, er is in deze TT veel verbeterd en zonder eigen werkplaats niet bepaald goedkoopste in dagelijks gebruik.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:46
- Locatie: Apeldoorn
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
mijn andere auto`s....
Recent voor mijn vrouw een nette 2003 A2 1.4 gekocht.
In het verleden altijd Audi gereden (niet chronologisch: 1986 Coupe quattro / 1997 A4 avant 1.8T / 1988 80 1.9e / 1988 80 1.8s / 1985 80 2.0 5 cil / 1988 200 turbo quattro / 1994 Coupe S2 6-bak / etc)
Sinds een paar jaar ben ik aan het uitverkopen geweest met Audi`s, en langzaam wat overgestapt naar meer Japans. Zo rijd ik op dit moment een 2009 Subaru Outback 2.5 turbo
Recent voor mijn vrouw een nette 2003 A2 1.4 gekocht.
In het verleden altijd Audi gereden (niet chronologisch: 1986 Coupe quattro / 1997 A4 avant 1.8T / 1988 80 1.9e / 1988 80 1.8s / 1985 80 2.0 5 cil / 1988 200 turbo quattro / 1994 Coupe S2 6-bak / etc)
Sinds een paar jaar ben ik aan het uitverkopen geweest met Audi`s, en langzaam wat overgestapt naar meer Japans. Zo rijd ik op dit moment een 2009 Subaru Outback 2.5 turbo
- Bijlagen
-
- Outback de Meern 2020 - 1 - Copy.jpg (965.5 KiB) 3869 keer bekeken
-
- 102413691_3064804890280648_7770712321433204102_o.jpg (174.75 KiB) 3869 keer bekeken
2003 A2 1.4 - cruise - afn.trekhaak
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Nou, de ecu ombouw was geen doorslaand succes zodat ik hem met een andere draadboom weer terug gebouwd heb naar een EDC15 ecu. Nu doet meteen alles het weer en heb er na bijna twee jaar weer een beetje heen en weer mee gereden. Effe wat foto's door elkaar...
Jos.
Zo meteen nog wat foto's.
Jos.
Zo meteen nog wat foto's.
- Bijlagen
-
- 33a2277d-35fa-42cc-a654-4cd755dcd30d.jpg (124.1 KiB) 3680 keer bekeken
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Inmiddels de lampen voor en achter laten polijsten en van een zelfherstellende en UV bestendige folie laten voorzien. Lampen lijken wel nieuw, was achteraf voor het bedrijf meer werk dan verwacht . De koplampen worden nu origineel xenon na van alles geprobeerd te hebben zoals LED en immi xenon in de lenslampen gezien dat er niets boven het origineel. Moest wel de stekkers aanpassen, maar alles, incl. hoogteverstelling, werkt.
Jos.
Jos.