Mijn andere auto's...
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Heb een nieuw projectje gekocht.
Een Audi 80 1.8C uit 1987. Een vroege nog (met de vierkante stengels aan het stuur). 1.8 RU 75 pk carb blokje met 164 dkm geregistreerde kilometers. Altijd van 1 eigenaar geweest, alle boekjes erbij. Altijd bij dezelfde garage in onderhoud geweest. Heeft tot 2017 ook nog 6 jaar stilgestaan in een overdekte opslag, is toen weer tot leven gebracht, maar de beste man heeft toch maar besloten om hem weg te doen. Wilde hem eigenlijk alleen aan een liefhebber verkopen.Het is een zilver bronzen met blauw interieur. Er zit helemaal niks en nada op, behalve een toerenteller. Dus geen stuurbekrachtiging, een 4 handbakje en dat was het. Heeft twee jaarlijkse keuring (nu tot april 2020) en zit in de overgangsregeling. Heb er een stukje mee proefgereden en het ding rijdt verbazend goed.
Ga de auto helemaal weer door de mangel halen. Dus alle filters, vloeistofjes en bougies. Ook de distributie gaat preventief en de overige snaren ook. Daarnaast ga ik een originele Alpha radio plaatsen en komen er 5 spaaks Speedlines onder. Heeft een klein deukje vlak bij het benzine klepje dat ik eruit laat halen (spot-repair). Voor de rest helemaal gaaf. Ook het interieur als nieuw.
Heb de komende tijd weer wat te doen (heb alle andere auto's nu wel klaar, op de A2 na).
Een Audi 80 1.8C uit 1987. Een vroege nog (met de vierkante stengels aan het stuur). 1.8 RU 75 pk carb blokje met 164 dkm geregistreerde kilometers. Altijd van 1 eigenaar geweest, alle boekjes erbij. Altijd bij dezelfde garage in onderhoud geweest. Heeft tot 2017 ook nog 6 jaar stilgestaan in een overdekte opslag, is toen weer tot leven gebracht, maar de beste man heeft toch maar besloten om hem weg te doen. Wilde hem eigenlijk alleen aan een liefhebber verkopen.Het is een zilver bronzen met blauw interieur. Er zit helemaal niks en nada op, behalve een toerenteller. Dus geen stuurbekrachtiging, een 4 handbakje en dat was het. Heeft twee jaarlijkse keuring (nu tot april 2020) en zit in de overgangsregeling. Heb er een stukje mee proefgereden en het ding rijdt verbazend goed.
Ga de auto helemaal weer door de mangel halen. Dus alle filters, vloeistofjes en bougies. Ook de distributie gaat preventief en de overige snaren ook. Daarnaast ga ik een originele Alpha radio plaatsen en komen er 5 spaaks Speedlines onder. Heeft een klein deukje vlak bij het benzine klepje dat ik eruit laat halen (spot-repair). Voor de rest helemaal gaaf. Ook het interieur als nieuw.
Heb de komende tijd weer wat te doen (heb alle andere auto's nu wel klaar, op de A2 na).
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Grappig:
Wilde hem eigenlijk alleen aan een liefhebber verkopen.
Het lijkt erop dat de bedoeling van de eerste eigenaar gelukt is!
De Audi 80 krijgt nu aandacht genoeg denk ik.
Succes !
Wilde hem eigenlijk alleen aan een liefhebber verkopen.
Het lijkt erop dat de bedoeling van de eerste eigenaar gelukt is!
De Audi 80 krijgt nu aandacht genoeg denk ik.
Succes !
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als ik het goed heb is wel een type89, ofwel een B3 is? Das mooi aangezien die dan al gegalvaniseerd is. Ik vond dat toen een heel mooie auto qua mode,l en had er spijt van dat ik net in '89 een nieuwe Golf II 1.6TD gekocht had. Vlak daarna kwam namelijk deze Audo 80 er ook als 1,6TD met 80pk.........., en reed werkelijk fenomenaal!!
Deze komt dus in ieder geval bij de gewenste liefhebber!
Jos,
Deze komt dus in ieder geval bij de gewenste liefhebber!
Jos,
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Yep. Het is een Type 89. Dus de B3, die helemaal dubbelzijdig verzinkt / gegalvaniseerd is. Het gekke, heb ik altijd gevonden, dat een B3 beter rijdt dan een B4 met een gelijkwaardige motor. Het ding is lichter en dat maakt de auto lichtvoetiger. De B4 voelt altijd wat logger (en trager) aan. Technisch gezien zijn veel zaken uitwisselbaar, alhoewel er toch echt B3 specifieke onderdelen zijn. Maar dan kom je vooral bij plaatwerk en interieurdelen uit.jos_br schreef: ↑17 dec 2018, 19:10Als ik het goed heb is wel een type89, ofwel een B3 is? Das mooi aangezien die dan al gegalvaniseerd is. Ik vond dat toen een heel mooie auto qua mode,l en had er spijt van dat ik net in '89 een nieuwe Golf II 1.6TD gekocht had. Vlak daarna kwam namelijk deze Audo 80 er ook als 1,6TD met 80pk.........., en reed werkelijk fenomenaal!!
Deze komt dus in ieder geval bij de gewenste liefhebber!
Jos,
Het enige minpunt dat ik bij een B3 ten opzichte van de B4 kan bedenken, is dat je nooit een neerklapbare achterbank hebt. Dat komt, omdat achter de rugleuning de tank zit en er zit daar ook nog een soort van dwarsbalk, die deel uitmaakt van de dragende constructie. Bij de B4 is dat allemaal verdwenen in en onder de bodemplaat.
Ik zie, dat als je naar de "marktwaarde" kijkt, dat mooie B3tjes heel langzaam aan het stijgen zijn (meegenomen door de Cabrio en Coupe. Vooral de laatste zit al een tijd in een stijgende lijn), terwijl de B4 sedan op dat vlak eigenlijk nog niet beweegt.
- rolf
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die ervaring heb ik ook, B3 reed lekkerder dan de B4.
Had een B3 1.8S 90PK en een B4 met 2.0 90PK.
B3 reed op lange stukken ook stukken zuiniger, heb er met een rit naar Munchen er 1:17 mee gehaald. (en niet tussen de vrachtwagens op de rechter baan )
1.8S had ook multipoint injectie, de 2.0 monopoint.
Had een B3 1.8S 90PK en een B4 met 2.0 90PK.
B3 reed op lange stukken ook stukken zuiniger, heb er met een rit naar Munchen er 1:17 mee gehaald. (en niet tussen de vrachtwagens op de rechter baan )
1.8S had ook multipoint injectie, de 2.0 monopoint.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb zelf in mijn jonge jaren ook naar een B3 gekeken. Het was een 1.9Erolf schreef: ↑18 dec 2018, 19:33Die ervaring heb ik ook, B3 reed lekkerder dan de B4.
Had een B3 1.8S 90PK en een B4 met 2.0 90PK.
B3 reed op lange stukken ook stukken zuiniger, heb er met een rit naar Munchen er 1:17 mee gehaald. (en niet tussen de vrachtwagens op de rechter baan )
1.8S had ook multipoint injectie, de 2.0 monopoint.
vergelijkbaar met de auto uit deze advertentie:
https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... wjaar=1990
Blijken er maar heel weinig van gemaakt te zijn ...
Uiteindelijk niet gedaan, heb toen een golf 2 gekocht met 1.8i injectiemotor.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
@eekhoorntje , jij hebt toch een NSU RO 80?
Als je dit you- tube filmpje gezien hebt ga je vanzelf naar een originele motor zoeken
https://youtu.be/8q68BSmITIg
Als je dit you- tube filmpje gezien hebt ga je vanzelf naar een originele motor zoeken
https://youtu.be/8q68BSmITIg
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Ja, de originele 2 schijven motor heb ik nog liggen, onderdelen die nodig zijn niet!
De Wankel is een ramp om goed draaiende te houden en het verbruik/misbruik was ook stevig.
Dan is een andere VAG groep onder de kap een oplossing.
Wel moet er eerst flink gelast worden want nog niet gegalvaniseerd!
En de N8 mag ook binnenkort weg... is nu ook iets anders dan Origineel.
Een Ro 80 moet wel binnen staan, toen was roest nog normaal helaas.
De Wankel is een ramp om goed draaiende te houden en het verbruik/misbruik was ook stevig.
Dan is een andere VAG groep onder de kap een oplossing.
Wel moet er eerst flink gelast worden want nog niet gegalvaniseerd!
En de N8 mag ook binnenkort weg... is nu ook iets anders dan Origineel.
Een Ro 80 moet wel binnen staan, toen was roest nog normaal helaas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- jos_br
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
- Locatie: Midden-Drenthe
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Heb hier een tijd niet meer gereageerd. Inmiddels heeft deze motor 36000km gelopen en is alleen gemeten, verder niet afgesteld. Heb er wel 5 minuten 275km/u@4950rpm mee gereden, das in ieder geval indrukwekkend hard......hoewel de auto dan geen krimp geeft ga je wel hard tussen een vrachtwagen en de vangrail door. Motor is mechanisch echt super, echter de EDC15 ecu ben ik nu aan het vervangen voor een nieuwere EDC16 omdat we de brandstoftemperatuursensor buiten werking gesteld was. Deze heb ik nu met deze grote verstuivers wel nodig. Dit is achteraf een uitdaging, niet zozeer om hem aan de loop te krijgen, maar iets heel kleins zoals de originele toerenteller aan de praat te krijgen in deze non canbus auto is een behoorlijke opgave waarvoor ik binnenkort een oplossing voor hoop te hebben/krijgen.jos_br schreef: ↑08 aug 2016, 23:45Zonde. Een sportauto met een lange bak?</div>Audi_gekkie schreef:
<blockquote class="Quote"><div class="QuoteAuthor">muurman;56271" schreef:En nog even een lange bak en dan door de 300km/uur grens
</blockquote>
Bak doet nu 168km/u gps bij 3000tpm, maar je hebt steeds het idee naar een 7e versnelling te willen schakelen. Qua koppel en de stroomlijn van deze auto zit het wel goed. Vooral boven de 200km/u voelt de motor krachtig aan. Overigens doet de Golf met deze motor al 570nm....
De bestaande bak wordt middels een andere eindoverbrenging verlengt, dus de verdere verhoudingen tussen de versnellingen blijven dan ongeveer dezelfde. De nieuw samengestelde bak doet dan 194km/u GPS met 3000tpm.
De Golf V bak is goed voor het circuit, loopt hooguit 245km/u, met de TT wil ik een hoge topsnelheid kunnen halen, gewoon, omdat het kan....... =)
Jos.
Dat de TT sneller aanvoelde als de Golf V klopte wel na deze meting,
We waren allemaal een beetje verbaasd dat de drijfstangen nog binnenin de motor zitten.....
Overigens is het moeilijk voelbaar qua snelheidsbeleving op het circuit of de motor sterker of minder sterk dan de straatauto. De TT is ook zwaarder.
Jos.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Wat een koppel!
Ik kan zo 1 2 3 niet vinden om wat voor motor het gaat.
Die afvlakking in het koppel tussen 2500 en 2700 komt dat omdat de blower wat aan de grote kant is? En is daar nog iets aan te doen doen dmv een ander type schoepen?
Ik kan zo 1 2 3 niet vinden om wat voor motor het gaat.
Die afvlakking in het koppel tussen 2500 en 2700 komt dat omdat de blower wat aan de grote kant is? En is daar nog iets aan te doen doen dmv een ander type schoepen?