achterruit hardtop 306

Auto's in het algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 apr 2022, 11:08 0 x

Lieden,
Voor het andere speeltje (Peugeot 306 Cabrio) heb ik ''in een vlaag van ......'' en hardtop gekocht zonder achterruit. Iemand ervaring met het zelf maken van een ruit van polycarbonaat Lexan etc? of kent iemand een nuttig adres?

Dank
Bijlagen
20210530_131434.jpg
20210530_131434.jpg (3 MiB) 1556 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 apr 2022, 14:43 0 x

Het blijft een heel mooie auto, maar... zit je niet een beetje op de verkeerde plaats met je vraag? :mrgreen:

Deze vond ik op een Peugeot-forum, maar die had je vast al geprobeerd...
Je zou ook contact kunnen opnemen met joop groen, die heeft een handeltje in 306 cabrio onderdelen. Hij weet er veel van en zit in Deurne.
Jgroen2009@hotmail.com
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

26 apr 2022, 15:45 0 x

Een foto van de Harde Top...?

Vaak worden er meerdere aangeboden... en de Universele slappe ramen?
Vlak of bol en ik weet dat Hornbach ook platen verkoopt maar welke maat nodig voor gat?

De slappe in de Audi 80 Cabrio gezet en bij zijraam open mag ik wegens klap winddruk raampje achter zoeken!
Ook is de krasvastheid van die Hornbach niet geweldig en echt glas beste mits het vlak is...
Anders erg duur te maken.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 apr 2022, 19:55 1 x

Het oude raam, is dat ook van lexaan? iig kan je het oude raam kopiëren met een bovenfrees als dat ook van lexaan is. Mocht het je eigen idee zijn om het zachte plastic raam te vervangen door lexaan moet je een mal maken van MDF of iets dergelijks en die kopiëren.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 apr 2022, 09:02 0 x

Een foto van de Hardtop zowel binnen als buiten en hoe is de rand?
Ik weet van boten dat ze vlak glas of ronde kunststof ramen in Rubbers klikken, waterdicht en ik heb dit ook gedaan.

Na enkele keren dunne makkelijk te knippen dikke folie terug gezet te hebben nu 3mm
Een ramp om te zagen, barsten en scheuren maar met fijne zaag voor glas gedaan.
Beetje rond buigen kan maar is dit raam in metalen frame of rubber nodig?

Elke goede Jachthaven heeft Boot winkeltje en verkoopt deze rubbers ook vaak.
Mijn Audi 80 Cabrio is er blij mee, en dan wel in de Soft top...
De harde heb ik op zolder met echte glas.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie