Artikel: " A2-der schlauste Audi"

"Hot topics" A2-freun.de en A2oc.net
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kogelman
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 jan 2012, 15:56

11 jul 2015, 23:30 0 x

We rijden volgens de Duitsers nu officieel in een Youngtimer. In het gelijknamige blad (te koop bij de betere boekhandels) staat een stuk van 5 pagina's over de A2. Het zijn vooral interviews met vier A2 rijders (1.4 TDI, 1.4 benzine, Colour Storm).Die Alu-Sparbuchse fur Gutmenschen. Gewaarschuwd wordt voor de open sky daken (die soms zelfs door Autohaus Rinner niet gemaakt kunnen worden)en de hoge reparatiekosten bij blikschade. De 1.6 FSI en 1.2 TDI zijn daar het meest gezocht.
Kortom: Kleiner für Kenner!
In hetzelfde blad trouwens ook een artikel over de 450 pk V8 RS6 uit 2002 met 560 Nm en van 0-100 in 4,7 seconden (vanaf 9000,- euro te koop in Dld). Ook leuk speelgoed voor als je wat geld hebt liggen.
Gebruikersavatar
Dirck
Berichten: 650
Lid geworden op: 14 mar 2015, 22:29

12 jul 2015, 10:35 0 x

Jammer, ze hebben niet gevraagd waarom er zoveel bij hun verdwenen naar ons Nederland!

Van 2009 tot 2013 waren de 3L versie van Lupo en A2 niet aan te slepen, sommige, ik zelf ook met Seat Ibiza 1.2 Tdi hebben tot 5 jaren belastingvrij gereden en zo €5000,- bespaard.
Maar de 1.2 Tdi van zowel de A2 als de Lupo en andere bespaar diesels worden nu massaal aangeboden en voor export gaat een groot deel weer weg.

De 1.6 FSI, ja vooral met Vol Leder en Open Sky worden die gezocht en gekocht en ja ook ik... maar dan een Zwitser met schade want anders vind je recente weinig KM exemplaren niet!
Gister nog naar Friesland geweest maar was al te laat, binnen enkele dagen verkocht dus voor zaterdag gaan en niet wachten zoals ik gedaan heb...

Wel zijn we nu op een ander punt aangekomen, de afschrijving!
De Kever ging ons voor, en ja, we hebben een beetje een Kever ronding in ons dak.. en die ooit goedkopere arbeidersauto is nu ook vrij stevig aan de prijs geworden en erg waardevast.

Maar vergeet niet dat vele zoekende zijn naar betaalbare dagelijks bruikbare belastingvrije classic car...
De Audi 100 & 80, vooral de diesels van een bepaald bouwjaar zijn nu niet meer kwijt te branden.
Enkele forum leden hebben ze nog stil staan.. maar vragen of een ombouw naar belastingvrije E~Car mogelijk is...
Ooit is zijn Benzine/LPG naar Diesel gegaan omdat hij een bepaalde leeftijd voor belastingvrij rijden had!
Nu heeft hij daar spijt van.
Hij heeft al de eerste proefrit in de A2€ gemaakt met 4x oude accu op parkeerplaats en zag de eerste condensatoren!

Maar ook mijn eigen Ro80... ja daar zit ook een bekende 1.6D in, traag als dikke stront en vreemd geluid en in Leusden niet geweest, want dan kun je wel van de echte NSU liefhebbers commentaar verwachten om het netjes te zeggen!
Ook die is inmiddels opgemeten met uitlaat, tank en motor ruimte om tot schonere E omgebouwd te worden, hoewel die wel als diesel belastingvrij bleef wegens meer dan 40 jaren!
Hij rijd niet meer, waar vind je een passende niet lekkende tank en de uitlaat, ook niet bepaald goedkoop....
En de wankel, ja verkocht voor iemand die motor nodig had...
Dus nu inmiddels leeg geplukte dus gratis rijden als jullie komen duwen!

Het kan nog wel een jaartje duren, ontwikkelen van meer dan mijn pruts en test werk zal voor het RDW geschikt is nog wel even duren...
Verkeerde Chinees in huis gehaald... dus nog zoekende naar goede delen!
Gebruikersavatar
Wybren3L
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:06

27 jul 2015, 20:40 0 x

Ik kwam het artikel tegen in Duitsland..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 jul 2015, 21:49 0 x

Ik ben er speciaal voor naar 'de betere boekhandel'gereden <:-P
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

28 jul 2015, 05:03 0 x

@Wybren3L Bedankt!
Ik hoop niet dat je last krijgt van het plaatsen van die foto's. ;)
Gebruikersavatar
Sturdygurdy
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:30

29 jul 2015, 12:01 0 x

Leuk om te lezen hoor, het blijft toch een bijzonder karretje!
Gebruikersavatar
masterbean
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2017, 22:02

14 jul 2017, 11:32 0 x

moet ik nou bang zijn met mijn panoramadakje? Niet meer gebruiken is een slechte optie.
Plaats reactie