Sleuteldag in Keulen
Geplaatst: 31 mar 2012, 19:46
Ik ben vandaag naar de sleuteldag van onze oosterburen in Keulen geweest. Het was voor mij tevens de eerste keer sleutelen met andere autoliefhebbers. Het viel mij op dat er in de Miet-werkstatt zoals dat op zijn duits heet, veel gesleuteld werd de gehele dag. niet alleen de A2,s maar er kwam van alles naar binnen, van vette Mercedessen tot Opel Astra, en er werd ook driftig gesleuteld op de naar schatting 12 hefbruggen, er werd veel aan de ophanging gewerkt o.m schokbrekers vervangen, remmen, omleggen van banden.
Met de duitse vrienden kennis gemaakt, dat zat direct goed, ik had namelijk een Limburgse vlaai meegenomen wat goed in de smaak lag. We waren in totaal met 8 A2,s en 10 personen. Toen ik aankwam stonden er twee a2,s op de brug, van een 1.4 TDI waren ze bezig de distributieriem en dynamo te vervangen, een heftige operatie want daar moet je kennis van zaken van hebben. De leden van het duitse forum zijn heel hulpvaardig want zonder de hulp en kennis van o.a Christopher was hem dat nooit gelukt, een ander ging zijn startmotor uit elkaar halen om deze eens schoon te maken, deze bleef bij het starten vaak meedraaien (doet die van mij al jaren), verder verving hij de rubbers onder de veren aan de achterzijde en de deurvangers.
Mij was het vanmorgen gelukt om nog een pakking te bemachtigen bij de Duitse dealer, zodoende heb ik daar de gasklep schoongemaakt, was vlgns mij nog nooit gebeurd in de 170.000km. Wat was die smerig, velen hadden deze nog nooit zo vuil gezien, ze stonden ook verbaasd te kijken toen ik hem na een half uur poetsen met Liqui Moly Drosselklappenreiniger, zo goed als nieuw had gekregen. Na alles weer gemonteerd te hebben moest de gasklep opnieuw aangeleerd worden, dit met de hulp van Andre, (Phoenix) met zijn VCDS, vele hebben hem ook ontmoet tijdens onze eerste meeting in De meern. Na nog wat geplaudert (kletsen)te hebben, moest ik €10,00 afrekenen voor een 75 minuten verblijf van de A2 in de werkstatt. Al met al een interessante en leerzame dag, en voor mij voor herhaling vatbar, een uurtje later was ik alweer thuis.
Met de duitse vrienden kennis gemaakt, dat zat direct goed, ik had namelijk een Limburgse vlaai meegenomen wat goed in de smaak lag. We waren in totaal met 8 A2,s en 10 personen. Toen ik aankwam stonden er twee a2,s op de brug, van een 1.4 TDI waren ze bezig de distributieriem en dynamo te vervangen, een heftige operatie want daar moet je kennis van zaken van hebben. De leden van het duitse forum zijn heel hulpvaardig want zonder de hulp en kennis van o.a Christopher was hem dat nooit gelukt, een ander ging zijn startmotor uit elkaar halen om deze eens schoon te maken, deze bleef bij het starten vaak meedraaien (doet die van mij al jaren), verder verving hij de rubbers onder de veren aan de achterzijde en de deurvangers.
Mij was het vanmorgen gelukt om nog een pakking te bemachtigen bij de Duitse dealer, zodoende heb ik daar de gasklep schoongemaakt, was vlgns mij nog nooit gebeurd in de 170.000km. Wat was die smerig, velen hadden deze nog nooit zo vuil gezien, ze stonden ook verbaasd te kijken toen ik hem na een half uur poetsen met Liqui Moly Drosselklappenreiniger, zo goed als nieuw had gekregen. Na alles weer gemonteerd te hebben moest de gasklep opnieuw aangeleerd worden, dit met de hulp van Andre, (Phoenix) met zijn VCDS, vele hebben hem ook ontmoet tijdens onze eerste meeting in De meern. Na nog wat geplaudert (kletsen)te hebben, moest ik €10,00 afrekenen voor een 75 minuten verblijf van de A2 in de werkstatt. Al met al een interessante en leerzame dag, en voor mij voor herhaling vatbar, een uurtje later was ik alweer thuis.