Mijn A2 winterklaar voor de Winterperiode 2014-2015 door "Paladore"

Wassen en poetsen voor gevorderden
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 nov 2014, 10:28 0 x

Eindelijk was het zover ,de Audi A2 van ons krijgt een goede bescherming tegen weersinvloeden voor de winterperiode 2014-2015.
Na de demo  in het van forumlid "Paladore" ofwel Paul bij de jaarlijkse meeting 2014 in barendrecht die geweldig  georganiseerd was door forumlid   "Pocoloco" George   had ik toen  al besloten onze A2 een goede vakkundige behandeling te laten doen.
Vooral doordat tijdens een warme verjaardagsfeest van  mijn zoon die dag in mei besloot  een al te "vriendelijke" en weinig kennis inzicht van gebruikte schoonmaakapparatuur buurman niet alleen zijn garage oprit  te bewerken met een vuilvrees maar ook onze A2 aan 1 zijde.
Je zou er maar naast wonen...ja ik dus helaas wel....
Ik had ik hem in de was gedaan om vuil te weren ,maar Paul kan dit beter.
Donderdag j.l rond  8:15 uur  kwam ik in Nieuwegein op de afgesproken adres
Werkplaats Ambachtsweg 8 . En jawel even later kwam er een mooie  diepzwarte A2 van onze forumlid  "Paladore" ofwel Paul .
De auto met Paul grondig met de hand gewassen ,ook de velgen niet te vergeten met een aparte zachte borstel .
Gelukkig was onze A2 niet erg vuil op het oog en zag er al goed onderhouden uit , dankzij ik in Almere de beschikking heb als iedere Almeerder over de fantastische autowaxboxen van Auto%%dam voor weinig je auto zover mij dat lukt  "grondig" handmatig kunt wassen.
Het kan altijd beter door Paul gedaan worden aangezien ik medische oorzaak voor mij alleen  te zwaar is.
Paul's  poetsafdeling is in een gezamenlijke hal waar meerdere personen hun vak uitoefenen er staan meerdere bruggen om je auto vakkundig door ervaren monteurs te onderhouden.
Wie weet laat ik daar t.z.t wat repareren wie weet ...
Een heel gezellige groep ,veel gelach om elkaar en zo nu en daar een kijkje genomen waarmee men bezig was.
Ook een vriendelijke verkoper heer Vocking van een Autobedrijf gevestigd op dit adres kwam onze  A2  met de mooie interieur  bewonderen.
Hij gaf mij spontaan nieuwe reclameloze kentekenhouders .
Ik had ze met de leus AMXS staat erachter, lijkt veel op Anus staat erachter.. die storende details  zijn en bumperklevers aantrekt om te lezen wat er stond..
Zelfs Paul moest achteraf erom lachen wat er stond....
Ook daar hebben ze leuke kleine  2e handse auto's staan  niet "fucking good "maar" Vocking Good" zou zijn bedrijf als leus kunnen gebruiken echter hij of zij gebruiken dit echter niet. Ook Bassie en Adriaan zou daar een auto kunnen aankopen een heuse caravan en auto daar staan in zijn kleuren... :) ) :) )
De auto de poetsbrug op vlak voor een stelling met tientallen verschillende onderhoudsmiddelen ,dit omdat elke laksoort een andere behandelingsmiddel en methode  schijnt te hebben...(nooit geweten zeg , dat detaileren je zo kundig moet zijn voor het beste glans resultaat met bescherming.
Nadat de auto drooggemaakt was nogmaals de auto met citrus spray  schoongemaakt en heeft Paul zitten kleien en wat komt nog veel vuil vanaf zeg.
 Met doek en spray afgenomen om te ontvetten, daarna door paul met een mooie roterende machine  met polisher de diepere krassen per auto deel behandeld ,weer sprayen met ontvetter en afnemen..wat een doekjes gaan erdoorheen zeg...
Daarna is er met een excentrische machine de lichte swirls (wasstraat krassen zeg maar) verwijderd.
Door de verlichting zijn er meerdere krassen zichtbaar gekomen die in het buitenlicht niet of door vuil ophoping in de kras minder gezien worden.
Er is tenslotte zoveel werk verricht door Paul en met een kleine ondersteuning mijzelf verricht.
Zo nu en dan belde een klant voor nieuwe opdracht en werd er ook aan collega detailer door Paul uitvoerig  advies gegeven worden.
ja Paul geeft trouwens ook cursus ,heel handig voor de hobbyist.
Een nano sealant is aangebracht en een uurtje kuren een Polymeer coating eroverheen gegaan, en zwarte delen met een vloeistof die de zwarte kleur verbeteren en te voeden.
De namen ervan ben ik helaas vergeten, maar dat kan Paul wel vertellen.
Na een dag intensief de A2 onderhanden genomen had de A2 meer glans en een iets andere warme gloed over zich heen,ofwel geweldig resultaat en kan deze behandeling iedere auto bezitter aanbevelen.


Zelfs Paul's A2 is verwerkt in het visite kaartje zo ook de letters PB van zijn voor en achternaam .. voor car detailing. :-$ 



Afbeelding

Afbeelding

Net een spiegeltje zeg... B-)


Afbeelding
Zoals jullie zien de conti's ts 850  winterbanden erop met de standaardvelgen en bredere maat  185/60/15 bewust voor winterse omstandigheden meer  dempingscomfort.
Paul in actie,helaas foto wat onscherp...heeft paul zijn kleding in stijl afgestemd aan onze kleur auto  voor de ze fotosessie?
Zelfs het Audi logo siert de wand...met stelling van alle smaken naar wens poets onderhoudsmiddelen .

 

Afbeelding



Afbeelding
Rolf,
Almere

   :-h 
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

28 nov 2014, 16:20 0 x

Ze staat er weer netjes bij Rolf. 
Ik zag een detail dag aankomen..... zoek nog steeds een detailruimte binnen, verwarmd met licht en eventueel water.  In de buurt van hoofddorp/haarlem/bollenstreek  regio Utrecht mag ook
" Alleen wrijving geeft glans"
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

28 nov 2014, 17:12 0 x

OUD BEIJERLAND NIET GOED ??
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

28 nov 2014, 18:00 0 x

@poco  niets mis mee....  alleen een beetje uit de buurt ik detail ook op zondag als ik daar zin in heb
" Alleen wrijving geeft glans"
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

28 nov 2014, 22:10 0 x

een zondag is ook geen probleem ;)
Gebruikersavatar
Paladore
Berichten: 111
Lid geworden op: 03 jul 2013, 15:41

29 nov 2014, 16:49 0 x

Wat een lovende woorden allemaal  :\"> Het lijkt eenvoudig, beetje roterend en excentrisch poetsen en hup glans.Totdat je een A2 te detailen krijgt met audi lak, kunststof en Aluminium delen....Lekker door kunnen werken omdat Rolf als assistent-co poetsert de helpende hand bood.Netjes de lak af kunnen werken met een nano sealant en een polymeer coating.Deze prachtige A2 komt in ieder geval qua lak veilig de winter door.
Lees ik dat er een detail dag moet komen?Ik kan wel wat ruimte regelen in Nieuwegein.Op een zondag kunnen er bij mij ca. 10 A2'tjes in om lekker te poetsen.Materiaal heb ik voldoende, paar machientjes ook nog.
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 nov 2014, 20:19 0 x

Een assistent poetser voor de kleine dingen weet je al te vinden Paul... :) ) :) )
Ook voor bijv. voor de  catering kan ik  zorgdragen of  zo....,maar Foppe weet  ook iemand dus kan ik meer ondersteunen met assisteren bij uitpoetsen.
groeten,
Rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
foppe
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2014, 12:22

29 nov 2014, 22:29 0 x

Stel hè er komt een detail dag, nou dan weet ik wel iemand voor de catering  :D
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 dec 2010, 22:34

29 nov 2014, 22:55 0 x

Was vorig jaar ook een topic over maar een poetsdag is er helaas niet van gekomen. Ik houd me dus aanbevolen! Oud Beijerland zou helemaal mooi zijn maar ik rij ook door naar Nieuwegein hoor.....
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

30 nov 2014, 16:57 0 x

<font color="#000000">@Audifansedert1971 Mooi hoor!!</font>
<font color="#000000">Aparte kleur die </font><span class="Kleur"><font color="#000000">Delfingrau. Op de eerste twee foto's van jou auto lijkt hij zilvergrijs en de foto daarna (met Paul) lijkt de auto grafiet zwart.</font>
</span>
Plaats reactie