A2 Detail

Wassen en poetsen voor gevorderden
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 jun 2014, 20:49 0 x

rolf
at du har gjort pent.
han ser vakkert igjen.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 jun 2014, 20:52 0 x

audi gekkie.

lijnzaad olie? die had ik nog nooit gehoord.....
word het dan niet baggervet?
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jun 2014, 23:01 0 x

@ Gekkie: (heb je ook nog een gewone naam?) Banaantje glimt weer! Kjempe bra!

@koop9: Tusen takk, jeg er veldig gledig med det resultat. :mrgreen:

Lijnzaad olie............tja, heb daar ook zo mijn bedenkingen over, gebruik daar liever toch iets van auto glym of poorboys world voor.
Niet dat het niet zal werken, maar ten eerste is het vet en ten tweede een natuurlijk product wat volges mij een te glimmend resultaat geeft en niet zo lang blijft zitten.
Met bijv. autoglym kun je glans onder controle houden door het er korter of langer te laten zitten voordat je het naveegt met een mf doek, die olie is alleen maar vet.
Maar goed, ieder zijn ding.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jun 2014, 07:07 0 x

Kijk, de echte detailers hebben een afkeer tegen huis-, tuin- en keukenmiddeltjes en alle respect voor de nijverheid en professionaliteit, maar zuivere lijnzaadolie ( dus niet de baggerdikke rommel die je bij de bouwmarkt koopt om kwasten in te bewaren) is een heel mooi natuurlijk product dat zich prima leent voor het behandelen van zwarte kunststof delen.

Misschien is de uitwerking niet zo langdurig als de professionele producten, maar ik heb het in 6 maanden tijd pas twee keer toegepast en het resultaat is prima te noemen. Het verbruik is minimaal, met een paar druppels op een niet pluizende doek kan je heel wat delen behandelen. Daarna even uitwrijven en een mooi diepzwarte look zonder te glanzend te zijn is het resultaat. Het is bovendien anti-statisch en trekt na inwerking geen vuil en stof aan.

Tijdens de meeting kreeg ik van diverse bezoekers de vraag hoe ik de kunststof delen zo mooi zwart hield. Welnu, lijnzaadolie is het geheim van de smid. En dat voor maar €5 voor een fles van 500cc waar je jaren mee kunt doen. En het werkt heel goed voor andere toepassingen, opstipatie bijv. :lol:

@Gekkie: mooi resultaat, jammer dat het je voor de meeting niet was gelukt ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jun 2014, 09:20 0 x

Dan hebben jullie vast wel iets aan deze tips: https://www.youtube.com/watch?v=Fi5jhQPUHKI :mrgreen:
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

11 jun 2014, 15:58 0 x

Lijnzaadolie gebruikt na tip van HansJan.
Bedankt!!

Als je de lijnzaadolie goed uitsmeert glimt het niet meer. Zeker voor de CS past dit bij het totaalplaatje.

@Rolf
Ik vind de zwarte delen op jou CS teveel glimmen.
Naar mijn mening moet het matzwart zijn.

[quote="rolf"]@ Gekkie: (heb je ook nog een gewone naam?) Banaantje glimt weer! Kjempe bra!.[/quote]

Ho ho, we gaan Tweety niet uitschelden voor banaan :lol:
HansJan heeft wel een banaan.

[quote="rolf"]Dan hebben jullie vast wel iets aan deze tips: https://www.youtube.com/watch?v=Fi5jhQPUHKI :mrgreen:[/quote]

Bedankt voor de tip Rolf!
Ik heb inmiddels de Dille tussen mijn billen gehaald, want mijn vrouw werd gek. :mrgreen:
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jun 2014, 21:14 0 x

Btw, volgens mij is het enige blote kunstof de ondedorpelkappen de ondergril en dezwarte onderbumper.
De stootstrippen op de deuren en bumpers en de wielkastverbreders zijn gespoten in matzwarte lak.
Grillklep ben ik niet zeker van.
Smeren jullie daar ook die lijnzaadolie op?
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 jun 2014, 21:41 0 x

heb sinds een week ook een c.s. voor de deur staan en kan bevestigen dat de grille / klep ,ook wel service module genoemd door audi, ook mat zwart is.
de rest is overigens blauw bij mij

binnenkort gaat advanced mij helpen met de detaillering van de koets.
als ik de auto zou kopen zou hij dit gaan doen beloofde hij me, dus om hem aan het werk te zetten heb ik hem maar gekocht ! :lol:
Gebruikersavatar
Willie60
Berichten: 262
Lid geworden op: 22 sep 2013, 22:15

11 jun 2014, 21:46 0 x

@ koop9

Heb je die toevallig in Bakel gekocht ?
Daar stond vorige week een cs blauw te koop maar die was snel weg..
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 jun 2014, 22:01 0 x

[quote="Willie60"]@ koop9

Heb je die toevallig in Bakel gekocht ?
Daar stond vorige week een cs blauw te koop maar die was snel weg..[/quote]

yep !
Plaats reactie