A2 Detail

Wassen en poetsen voor gevorderden
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

11 jun 2014, 22:51 0 x

[quote="rolf"]Btw, volgens mij is het enige blote kunstof de ondedorpelkappen de ondergril en dezwarte onderbumper.
De stootstrippen op de deuren en bumpers en de wielkastverbreders zijn gespoten in matzwarte lak.
Grillklep ben ik niet zeker van.
Smeren jullie daar ook die lijnzaadolie op?[/quote]

[quote="koop9"]heb sinds een week ook een c.s. voor de deur staan en kan bevestigen dat de grille / klep ,ook wel service module genoemd door audi, ook mat zwart is.
de rest is overigens blauw bij mij

binnenkort gaat advanced mij helpen met de detaillering van de koets.
als ik de auto zou kopen zou hij dit gaan doen beloofde hij me, dus om hem aan het werk te zetten heb ik hem maar gekocht ! :lol:[/quote]

Allereerst gefeliciteerd @koop9 met je CS!
Uuuuh wat had je eerst ook al weer? :oops:

@Rolf bedoelt dat de rest is gespoten met zwarte lak.
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de stootstrips op de deuren gespoten zijn. Lijkt mij vrij kwetsbaar voor een onderdeel die tegen een stootje moet kunnen. Dit geldt ook voor de stootstrips op de bumpers.
De wielkasten zijn van aluminium heb ik van een aantal forumleden begrepen, dus die zijn dan wel gespoten.
De grille is zeker van kunststof, maar omdat dit bij een CS echt matzwart is sluit ik een lak niet uit.

Ja @Rolf op al die onderdelen smeer ik zeer spaarzaam de lijnolie op.
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 jun 2014, 23:35 0 x

[quote="Audi-gekkie"]
[quote="koop9"]heb sinds een week ook een c.s. voor de deur staan en kan bevestigen dat de grille / klep ,ook wel service module genoemd door audi, ook mat zwart is.
de rest is overigens blauw bij mij

binnenkort gaat advanced mij helpen met de detaillering van de koets.
als ik de auto zou kopen zou hij dit gaan doen beloofde hij me, dus om hem aan het werk te zetten heb ik hem maar gekocht ! :lol:[/quote]

Allereerst gefeliciteerd @koop9 met je CS!
Uuuuh wat had je eerst ook al weer? :oops: [/quote]

had (heb) eerst een zilveren benzine kogel, deze staat te koop.
de zaterdag na de meeting stond hij ineens op marktplaats, de dinsdag er op meteen opgehaald.
een blauwe c.s. en tdi precies zoals ik hem hebben wil en met de 17¨ s-lines van pocoloco er op is t´ie helemaal af!
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

11 jun 2014, 23:37 0 x

Ronald TOP man!
Fotooooos!!
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jun 2014, 23:52 0 x

[quote="Audi-gekkie"]
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de stootstrips op de deuren gespoten zijn. Lijkt mij vrij kwetsbaar voor een onderdeel die tegen een stootje moet kunnen. Dit geldt ook voor de stootstrips op de bumpers.
De wielkasten zijn van aluminium heb ik van een aantal forumleden begrepen, dus die zijn dan wel gespoten.
De grille is zeker van kunststof, maar omdat dit bij een CS echt matzwart is sluit ik een lak niet uit.
[/quote]

Bij mijn Color Storm zie ik bij een kleine beschadiging van het zwarte gedeelte de rode ondergrond onder vandaan komen, ik
heb zelf het idee dat het zwarte gedeelte van de bumpers gespoten is.

Voorspatborden en spatbordranden achter zijn van kunststof. Gelakt, dat dan weer wel ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

11 jun 2014, 23:55 0 x

@koop9 kleine correctie; als je een blauwe CS zou kopen, zou ik hem voor je detailen. Maar eh niet teveel gaan rondbazuinen, anders is mijn inbox straks vol en heb ik geen tijd voor je CS! :lol: Maar ik stel voor dat we een foto shoot maken van het detailen en de voor en na foto's als link hier plaatsen. Is dat wat? PS lijnolie heb ik niet wel olijfolie!! Gelukkig heb ik genoeg detail spulletjes om alles weer mooi te krijgen
" Alleen wrijving geeft glans"
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 jun 2014, 00:22 0 x

advanced, EEN c.s. werd DIE c.s ! haha moest snel beslissen en dat lukte prima op dat moment en geen spijt van.
lijnzaad olie, olijfolie..... ik heb wel heel veel motorolie......is dat wat?! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

12 jun 2014, 01:28 0 x

[quote="laudeamus-A2"][quote="koop9"][quote="Willie60"]@ koop9

Heb je die toevallig in Bakel gekocht ?
Daar stond vorige week een cs blauw te koop maar die was snel weg..[/quote]

yep ![/quote]

Ik ga er van uit dat je eerst even de reparatiehistorie gecheckt hebt :D :D [/quote]

Is hij glad vergeten :lol:
Nou blijkt het geen blauwe maar gele CS te zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jun 2014, 02:00 0 x

Ehhh, heren, dit is een topic over mijn A2 detailing, dit ff terzijde..................
Pocoloco
Berichten: 2976
Lid geworden op: 23 aug 2013, 00:01

12 jun 2014, 10:05 0 x

Alle cs zwarte delen zijn mat zwart gespoten alleen het dak is met een andere lak soort gespoten.
Tijdens het schuren van de mijne kwam ik daar achter.
Plaats reactie