A2 remapped naar 245nm (100PK) traag tot 2500 rpm

Discussie over chiptuning en tuning in het algemeen.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 okt 2013, 21:20 0 x

[quote="Xerius"][quote="Audi-gekkie"][quote="Xerius"]Kennis van mij in Almelo heeft het getuned.
Voor tunen had ik het probleem ook.
Het enige wat me opkomt is het EGR afdoppen.
Zal dat het verschil maken?[/quote]

Als het verschil maakt kun je dit proberen.
Mijn EGR doet het op deze manier ook nier meer.

een-los-leidinkje-en-een-doodlopende-ribbelbuis-t2642.html?hilit=slang[/quote]


Ik heb het slangetje losgekoppeld en geprobeerd maar helaas.
LMM heb ik ook gemod met BAV20 pin 4 en 5 verhaal
Zie hieronder.
Het rare is dat er niets veranderd aan het gedrag van de motor.
Als laatste ga ik luchtfilter vervangen morgen ochtend.
Trouwens als ik de pedaal vol intrap zie ok ook geen roet in mijn achteruitkijkspiegel
Nog enige tips om eventueel mee te checken?

[/quote]


Nogmaals, uitlezen! Dit behoort de tuner eigenlijk al te doen. De LMM mod. is niet erg handig met een tuning

Jos.
JBAutoservice BV
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 okt 2013, 21:48 0 x

te laat..... maar altijd een goed lopende motor tunen en niet 1 die niet lekker loopt of standaard vermogen mist.

mij advies;
1- uitlezen, maar omdat je al stekkers heb los getrokken word het eerst wissen en dan rijden en weer uitlezen om een juist beeld te krijgen van de storing. (als er wat word opgeslagen)

2- als er niets is opgeslagen, doe dan zoals advanced al melde en ga rijden en kijk in de meetwaarde blokken naar de ingespoten hoeveelheid brandstof, dit word weergegeven in mg/sl (milligram per slag) dit moet je meten door in 2e of 3e versnelling vanaf 1000 toeren volgas te geven en dan kijken wat hij dan aangeeft bij 2000 t/m 3500 (ongeveer) de waarde moet toch zeker 800 mg/sl zijn en bij een getuned regelapparaat moet hij wel boven de 1000 mg/sl uitkomen.
als je erg laag zit, zo onder de 700, dan zal je luchtmassa meter niet goed meer zijn.

laat even weten hoe het gaat
Xerius
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 13:08

28 okt 2013, 22:59 0 x

Heren,

Bedankt voor jullie antwoord
Afgelopen zondag is ging het helemaal mis, auto liep niet meer dan 100km/u
Gelijk naar mijn monteur gebracht, hij heeft wat codes kunnen uitlezen.
Iets met luchtdruk in de turbo wat mis ging.
A.s. weekend gaat hij de turbo uit elkaar halen en controleren wat er aan de hand is.
Ik laat het wel weten.
Gebruikersavatar
RvS
Berichten: 193
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:03

29 okt 2013, 13:24 0 x

Klinkt als een noodloop. Heb ik ook gehad.

Geen lampjes op het dashboard, bij uitlezen wees de foutcode naar de turbo, maar ook met een andere turbo bleef het probleem. Oorzaak bleek een defecte Luchtmassameter.

Wellicht heb je hier iets aan.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 okt 2013, 19:57 0 x

Deze turbo gaat eigenlijk nauwelijks stuk en blijven hangen doen ze ook niet. Hier gaat het in de aansturing of bijv. een kapotte intercooler niet goed. Eerst rijdend uitlezen, hier is alles uit te halen.

Jos.
JBAutoservice BV
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

31 okt 2013, 01:54 0 x

[quote="Xerius"]
LMM heb ik ook gemod met BAV20 pin 4 en 5 verhaal[/quote]

Je bedoelt dit verhaal?
Rijden zonder luchtmassameter?
http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/tdi_ ... ameter.htm
Xerius
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 13:08

15 nov 2013, 20:13 0 x

Sorry voor de late reactie, kon zo snel geen kabeltje scoren

Foutmelding:
1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Hierbij de log op 3e versnelling van 2000 tot 3000 rpm.
Xerius
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 13:08

16 nov 2013, 00:51 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="Xerius"]
LMM heb ik ook gemod met BAV20 pin 4 en 5 verhaal[/quote]

Je bedoelt dit verhaal?
Rijden zonder luchtmassameter?
http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/tdi_ ... ameter.htm[/quote]

Klopt inderdaad
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 nov 2013, 18:09 0 x

je ingespoten hoeveelheid per slag lijkt me aan de lage kant voor een getune-de motor.
deze hoort dan echt wel boven de 1000 - 1200 uit te komen.

wat ik zou doen;

--zorg eerst dat hij standaard word, dus; haal de tuning er af.

--zet er evt. een nwe LMM in en ga er geen weerstandjes inzetten en zo (een goed getune-de computer zorgt voor genoeg vermogen en met die truukjes op de LMM schiet je echt niets op, behalve dat je de boel ontregelt doordat hij nu over het hele toerengebied dezelfde luchtmassa meet en dit niet meer netjes regelt voor elk toerental.)

-- wis de storing en ga rijden en kijk wat er terug komt, dan weten je zeker dat die storing niet door de tuning of LMM veroorzaakt word.

-- meet eens de waardes zoals je hier gepost heb bij die andere A2 waar je laatst mee reed.

-- aan de hand van je ervaringen daarna kun je weer een beetje normaal diagnose stellen en tips krijgen van mensen die je kunnen helpen alhier.


opmerking;
--je had de stekker los getrokken van je LMM en merkte geen verschil, dit is niet goed, je hoort dat echt wel te merken omdat hij bij los trekken 1 vaste waarde aanhoud die laag is en dan mis je vermogen, daar klopt ook al iets niet.

--je wilde de EGR dicht maken, doe dit evt met een plaatje in de pijp (ipv en pakking) dat is de enige manier om zeker te zijn dat hij geen EGR doorlaat, de slang er af trekken kan maar als de klep niet 100% afdicht door b.v. vervuiling rij je steeds met iets EGR en dat wil je nou net niet.
Xerius
Berichten: 77
Lid geworden op: 18 sep 2013, 13:08

16 nov 2013, 19:47 0 x

[quote="koop9"]je ingespoten hoeveelheid per slag lijkt me aan de lage kant voor een getune-de motor.
deze hoort dan echt wel boven de 1000 - 1200 uit te komen.

wat ik zou doen;

--zorg eerst dat hij standaard word, dus; haal de tuning er af.

--zet er evt. een nwe LMM in en ga er geen weerstandjes inzetten en zo (een goed getune-de computer zorgt voor genoeg vermogen en met die truukjes op de LMM schiet je echt niets op, behalve dat je de boel ontregelt doordat hij nu over het hele toerengebied dezelfde luchtmassa meet en dit niet meer netjes regelt voor elk toerental.)

-- wis de storing en ga rijden en kijk wat er terug komt, dan weten je zeker dat die storing niet door de tuning of LMM veroorzaakt word.

-- meet eens de waardes zoals je hier gepost heb bij die andere A2 waar je laatst mee reed.

-- aan de hand van je ervaringen daarna kun je weer een beetje normaal diagnose stellen en tips krijgen van mensen die je kunnen helpen alhier.


opmerking;
--je had de stekker los getrokken van je LMM en merkte geen verschil, dit is niet goed, je hoort dat echt wel te merken omdat hij bij los trekken 1 vaste waarde aanhoud die laag is en dan mis je vermogen, daar klopt ook al iets niet.

--je wilde de EGR dicht maken, doe dit evt met een plaatje in de pijp (ipv en pakking) dat is de enige manier om zeker te zijn dat hij geen EGR doorlaat, de slang er af trekken kan maar als de klep niet 100% afdicht door b.v. vervuiling rij je steeds met iets EGR en dat wil je nou net niet.[/quote]

Sorry ik ben helemaal vergeten te melden
EGR is afgedopt met een plaatje en originele luchtmassa meter is teruggeplaatst daarna zijn deze logs gemaakt
Plaats reactie