De bedoeling bij de BMW i3 REX is ook om dit hulpaggegraat alleen in noodgevallen te gebruikeneekhoorntje schreef: ↑01 jun 2020, 17:39De BMW met hulpmotor is niet belastingvrij en gebruikte dure benzine.
Peter mag wel een aggregaat achterin zetten, eventueel los... maar dan hou je geen laad gewicht en ruimte over.
Vele mensen hebben er nog een andere auto naast of pakken de trein.
Ik vind 100 km voor mezelf vaak voldoende en woon werk verkeer, de werkgevers die vaak meer gebruiken hebben voordeliger stroom als ik thuis heb.
Verder is deze EV en die van mijn vooral om te leren, voordeliger hoeft niet perse, leuke hobby voorlopig en we komen er ooit wel.
(lange afstanden en geen gelegenheid/mogelijkheid/tijd om tussentijds te laden)
Daarom is het ook maar een klein motorfietsmotortje en heeft de brandstoftank weinig inhoud.
Het voortdurende rijden op benzine laat je wel uit je hoofd als je goedkoop elektrisch kunt tanken.
Ik vind de BMW I3 met range extender in dat opzicht een mooie tussenoplossing.
Jammer dat de overheid geen verschil maakt met de andere Plugins, die loodzwaar zijn en waarmee je (als je geluk hebt) maar 30/40 km elektrisch kan rijden voordat de accu leeg is.