Transitie van diesel naar stroom in de auto

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 okt 2018, 23:39 1 x

Jos, ik schreef ook "als je maar wilt"
Jij wilt het niet, ik wel. ;)
We hebben waarschijnlijk een heel verschillende rijstijl.
Heb die keuze bewust gemaakt, bevalt mij uitsteken.
De RAV4 Hybride heeft hetzelfde verbruik op mijn dagelijkse woon werk verkeer, 1:16, dan de A2.
De A2 weegt de helft...........

PS: De Passat 2.0TDI 4-motion reed 1:14,5 op dat zelfde traject.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

14 okt 2018, 23:49 1 x

Je moet mijn Artikel wel als Chocolade in 10 aparte stukjes delen.

Ik noem voor en nadelen en wat ik zie.
Van Jos die voor klanten die met accu binnen komen en een gewone accu is al redelijk aan gewicht,
maar ik zag een Honda Civic en die had...... een speciale lift nodig om de vele zware te vervangen, en de 8 jaren garantie waren dus geen 8 jaren levensduur en VAG groep die bij onze Jos Populair is, dus zal hij het ook ooit krijgen!


Mijn Ex diesel, ja, de motoren waren iets te zwak en halen na lange aanloop pas de 90 Km en daar wil vrijwel geen enkel forum lid rustig achter blijven, leuk voor stadsverkeer maar niet daar buiten.
Ik heb deze bewust met zeer weinig accu's gedaan en dan blijft deze redelijk zuinig en beperkte afstanden voor de buurt super en zo.
Als ik mijn Ex 1.2 Tdi van 40 naar 200 Km wil ombouwen moet ik veel meer monteren en dat kan, maar dan heb ik meer accu's nodig om de extra accu's te vervoeren dus niet 5x zoveel maar 8x.
Dat is dus 3 Accu' s voor het extra gewicht en ook dus flink hoger stroomverbruik tijdens het rijden.

Voor mijn is 40 Km plaatselijk voldoende en de Herfst Meeting zal ik op Benzine of LPG3 wel bezoeken, want de AMF is nog lang niet klaar.

Grafeen - Silicium Accu? Nee, er is alleen een experiment met deze goedkope en volop verkrijgbare zooi maar wel milieu vriendelijker en goedkoper materiaal dan de Lithium cellen van nu.
In Theorie meer stroom in minder Kg accu maar laten ze eerst maar eens de problemen oplossen.
Er word dus druk gezocht naar een goedkopere en volop te produceren accu maar wanneer, kan volgende jaar volop in productie zijn of nog jaren duren of nooit iets worden., net als kernenergie ooit als schone toekomst is genoemd, en nu...... ja, ze zoeken en je weet nooit vooraf hoe snel het gaat en of het lukte.

Onderzoek kost veel geld en dus Subsidie en of je daar ooit van terug kreeg? Ik weet het ook niet.
Mijn Elektrische werkt maar ik denk dat 99,9% deze zoals die nu is niet wil!

Gelukkig loopt de test naar Long Life Deurvangers wel goed, ik weet nu waarom ze piepen en hoe je het erger kunt maken, want daarmee weet je ook wat je beter moet doen, Dirck die Voorsprong op de Techniek neemt? :troll:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

15 okt 2018, 20:23 1 x

jos_br schreef:
14 okt 2018, 13:38
Dat er een transitie plaatsvind, okay. Maar waarom nu zo snel dingen doorvoeren die hier voor mensen die modaal verdienen niet haalbaar zijn, dat wil er bij mij niet in. Dus bij voorbaat dingen weggooien die voorlopig voldoen, dat bedoel ik daarmee. Als voorbeeld rijden wij sinds 2001 ruim 600000km met èèn auto waardoor voor dit vervoer niet drie andere auto's gebouwd hoeven te worden. Hier in NL wordt zwaar ingezet op de diesel, terwijl de discussie over de verhoogde CO uitstoot -vanwege meer benzineauto's- ook al op de loer ligt. Dus het EV wordt dadelijk gewoon door de strot gedrukt. Dat iedereen de rekening mee gaat betalen (geld dus ook voor het verwarmen van je huis...) is te verwachten, echter of iedereen het KAN betalen is een ander verhaal.......

Jos.
Hear, Hear! Helemaal mee eens. Als ik de poeplap zou kunnen trekken voor een Tesla, dan zou ik dat doen....... Helaas. Als het zo doorgaat kan ik straks elektrisch met de trein denk ik......
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2018, 22:41 1 x

Don't worry, de eerste LCD flatscreens waren ook niet te betalen voor de gewone stervelingen.
Over een jaar of wat zijn EV's goedkoper dan een ICE broeder.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

16 okt 2018, 09:49 1 x

rolf schreef:
15 okt 2018, 22:41
Don't worry, de eerste LCD flatscreens waren ook niet te betalen voor de gewone stervelingen.
Over een jaar of wat zijn EV's goedkoper dan een ICE broeder.
:joy: , Ja en dan een batterij pakket op internet bestellen en op de oprit vervangen (zie het nu al niet zitten....)..... Want een nieuwe EV zit er voor mij niet in, net zo min als een nieuwe ICE!
Neuh, ik recycle m'n A2 op Devil's Fuel nog wel even door zolang als het mag en financieel mogelijk.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 okt 2018, 10:01 0 x

rolf schreef:
15 okt 2018, 22:41
Don't worry, de eerste LCD flatscreens waren ook niet te betalen voor de gewone stervelingen.
Over een jaar of wat zijn EV's goedkoper dan een ICE broeder.
Je bedoelt zoiets als dit? https://sonomotors.com/sion.html/

vlog van autovisie: https://youtu.be/cJwvGhz67zw

Met accu zou de prijs rond de 20.000 Euro liggen, dat begint er op te lijken ...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

16 okt 2018, 10:55 1 x

Als een bekend merk waar Max Verstappen volgend jaar vertrouwen in moet hebben, die leverde Hybride met 8 jaren Accu pack garantie en de eerste waren na 3 jaren reeds met zwaar gereedschap vervangen.

Ik ga echt niet onder de auto liggen voor dit batterijtje.... moeten ze eerst meerdere kleine maken.
1 groot pack is alles of niets en vele kleinere wel te tillen zou een goede ontwikkeling zijn.

Mijn Ex 1.2 Tdi diesel is omgebouwd tot 0.0 Elektrisch en bevat nu slechts 2 accu's voor Maximaal 40 Km en er passen er meer in maar geen 1 groot blok!
En met mijn makkelijke zelfgeklooide wissel systeem van 24 Volt pack kan ik er op 2 rijden en 2 thuis laten of als ik ver weg wil er 4 in zetten voor geen 40 maar 80 km mits ik geen zware ladingen vervoerde!

Ook mijn E bike, een Giant doos met vele cellen en niet allen waren stuk en de goede na los maken nu in oude Laptop gedaan!
Ik heb daar ook 3 kleine pakjes aan elkaar gekoppeld, zodat ik een deel kan vervangen als dit stuk gaat.
Een los gebroken verbinding en ik trap je suf, en binnen 1 minuut kan ik nieuwe deel er tussen zetten!
Verder geen 36 Volt Giant lader meer nodig die kabelbreuk had, maar 3x een 12 Volt Action laders!

Met geen schroeven maar klittenband van Action om de Giant / Panasonic doos kan ik binnen 1 minuut de lege accu's vervangen door volle en nogmaals een Km of 90 fietsen in Eco stand!

Binnenkort mag ik de Elektrische A2 weer in elkaar zetten, ik rij nu zonder deurvangers en die worden voor de duurtest gebruikt op TU Delft!
Ramen niet te openen en deuren met kabeltje open trekken!
De Achterbank is al verkocht, meer ruimte en voor APK even lenen van andere. A2.. en zonder deurbekleding is het een vreemd gezicht!

Verbeter de wereld en ik ben tenminste bij mezelf begonnen en ondervind nu alle tegenslagen en problemen hiervan!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 okt 2018, 12:54 1 x

@eekhoorntje , is dit toevallig familie van je?

https://youtu.be/SvtMMMZbyPI
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

16 okt 2018, 15:55 0 x

200 Ah en maar zo weinig km en traag?

Ik heb met 160 Ah en 84 Km topsnelheid en bij rustig rijden 40 Km afleggen.
Op topsnelheid haal ik maar 23 Km maar beter dan deze Prins die lichter is.

En die molen is bepaald niet buren vriendelijk als ik het zo hoorde!

En ja, elke Jehova zal bevestigen dat alle Forum leden sinds Adam & Eva familie van elkaar zijn dus het is nog erger! :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 okt 2018, 16:23 0 x

We praten wel over bijna 45 jaar geleden, toen waren lood-accu's nog gebruikelijk.
Ook wat windmolens betreft wordt het nu wat grootschaliger aangepakt.
De tijd staat niet stil ... ;)

edit: zelfs een fabrikant als BMW kwam met de elektrische BMW niet spectaculair
veel verder op een lading accu's:

https://www.bmw2002.co.uk/history-of-th ... ectric-02/

70 km bij een snelheid van gem. 50 km/h ...
Laatst gewijzigd door Peter_Audi_A2 op 16 okt 2018, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie