olieverbruik en peilstok

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 dec 2018, 08:39 0 x

Met olie verversen haal ik altijd de motorkap eraf, heb nog nooit gevuld via die vul trechter, gewoon via de kleppendeksel dop.
Volgens het boekje 3,3L bij verversing met filterwissel, die stok is maar een indicatie wat mij betreft.
Gooi er 3,2L in.
Oliepeil staat dan steevast boven het max op de stok.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 dec 2018, 16:46 0 x

JohnM schreef:
24 okt 2018, 20:17
Olie Niveau Sensor:
Bij de eerste meeting dit jaar had ik een probleem met de Power Stuur en met de Olie Niveau sensor> (Gele licht met krul lijn onder. Met het vervanging van zekering 38 was het probleem met de power stuur opgelost. De olie niveau sensor lamp bleef ieder keer terug te komen binnen seconden naar sleutel draaien.
Vorige week een nieuwe sensor ge-installeerd. Nu blijft de lamp komen maar naar een minute. Bij sleutel draaien is alles in orde. " Service - OK - Temperature" maar naar een minute is die er weer. Zou dit opgelost kunnen worden door eerdere fouten te wissen?? Of heeft iemand een antwoord . Het vervelendste is dat alle anderen informatie op het center van het instrument paneel is ook niet te krijgen. Graag advies.
JohnM.
Je zou nog even kunnen kijken of de schakelaar bij de serviceklep goed wordt bediend. Na het bijvullen reset dit schakelaartje de oliepeilsensor door het goed dichtduwen van de serviceklep.
Plaats reactie