Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY
Geplaatst: 15 okt 2020, 16:15
Ja, en omdat het zijn eerste post op dit forum is en tegen de regels in ook geen prijs wordt vermeld, verwijderde ik die aanbieding.
NIet dat ik weet en ik weet dat daar de meningen over verschillen.EenpuntVier schreef: ↑15 okt 2020, 15:40Heeft dat geen invloed op rubbers, keerringen en andere afdichtingen?
Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?Cor Koeman schreef: ↑16 okt 2020, 14:40Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Heb geen beelden er van maar kon wel merken dat ie erna wel heel mooi liep, heb het preventief gedaan niet omdat ie niet lekker liep of zo.HansJan schreef: ↑16 okt 2020, 14:47Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?Cor Koeman schreef: ↑16 okt 2020, 14:40Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Want het Mike effect moet "amazing" zijn.
kun je de naam van het bedrijf delen, waar je dit hebt laten doen?Cor Koeman schreef: ↑16 okt 2020, 14:54Heb geen beelden er van maar kon wel merken dat ie erna wel heel mooi liep, heb het preventief gedaan niet omdat ie niet lekker liep of zo.HansJan schreef: ↑16 okt 2020, 14:47Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?Cor Koeman schreef: ↑16 okt 2020, 14:40Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Want het Mike effect moet "amazing" zijn.
Hij heeft een uur gelopen op pure waterstof wat zoiezo de verbrandings ruimte lekker schoonmaakt. en ook de kleppen hoop ik..
Je weet dat Aceton lijm lak en verf resten oplost.Cor Koeman schreef: ↑16 okt 2020, 14:40NIet dat ik weet en ik weet dat daar de meningen over verschillen.EenpuntVier schreef: ↑15 okt 2020, 15:40Heeft dat geen invloed op rubbers, keerringen en andere afdichtingen?
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
En het is geen verkooppraatje dat een 1,6 op de snelweg 1 op 20 loopt met 165/60- 14 bandenmaat..
Maar volgens mij beginnen we af te dwalen, topic ging over de 1.4 16V BBY, (met distributieriem en kunststof inlaatspruitstuk) ...De BAD motor is in alle modellen altijd met riem geweest.
V.a. de golf 5 en A3 van af 2004 is deze met ketting uitgevoerd maar hebben een andere motorcode (BAG, BLF, BLG) en hebben dan o.a. geen alu inlaat spruitstuk een andere opbouw van uitlaat, egr en nog meer zaken.
een heel andere motor maar wees maar blij dat je geen ketting hebt want ...... als je die moet v.v. ben je er ziek van (qua kosten) en v.v. moet je hem ooit als de km oplopen of bij weinig km´s rijden door vervuiling kan ik je uit ervaring vertellen.
En de verkoper nog zeggen dat zo´n ketting onderhoudsvrij is en dat scheelt geld..... jaja.... inmiddels en veel schade en schade wijzer zijn audi, vw weer terug naar de oude vertrouwde riem!! Die nu ook een zeer lange onderhouds interval heeft, bij sommige diesels b.v. 230.000 km!!