Pagina 10 van 11

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 15 okt 2020, 16:15
door Peter_Maathuis
Ja, en omdat het zijn eerste post op dit forum is en tegen de regels in ook geen prijs wordt vermeld, verwijderde ik die aanbieding.

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 16 okt 2020, 14:40
door Cor Koeman
EenpuntVier schreef:
15 okt 2020, 15:40
Cor Koeman schreef:
15 okt 2020, 15:00
met 15ml aceton er bij per 10 liter...
Heeft dat geen invloed op rubbers, keerringen en andere afdichtingen?
NIet dat ik weet en ik weet dat daar de meningen over verschillen.
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
En het is geen verkooppraatje dat een 1,6 op de snelweg 1 op 20 loopt met 165/60- 14 bandenmaat..

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 16 okt 2020, 14:47
door HansJan
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:40
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?

Want het Mike effect moet "amazing" zijn.

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 16 okt 2020, 14:54
door Cor Koeman
HansJan schreef:
16 okt 2020, 14:47
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:40
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?

Want het Mike effect moet "amazing" zijn.
Heb geen beelden er van maar kon wel merken dat ie erna wel heel mooi liep, heb het preventief gedaan niet omdat ie niet lekker liep of zo.
Hij heeft een uur gelopen op pure waterstof wat zoiezo de verbrandings ruimte lekker schoonmaakt. en ook de kleppen hoop ik..

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 16 okt 2020, 15:23
door aarmarman
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:54
HansJan schreef:
16 okt 2020, 14:47
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:40
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?

Want het Mike effect moet "amazing" zijn.
Heb geen beelden er van maar kon wel merken dat ie erna wel heel mooi liep, heb het preventief gedaan niet omdat ie niet lekker liep of zo.
Hij heeft een uur gelopen op pure waterstof wat zoiezo de verbrandings ruimte lekker schoonmaakt. en ook de kleppen hoop ik..
kun je de naam van het bedrijf delen, waar je dit hebt laten doen?
ik ben benieuwd

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 16 okt 2020, 15:30
door Peter_Audi_A2

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 16 okt 2020, 20:31
door audiJan
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:40
EenpuntVier schreef:
15 okt 2020, 15:40
Cor Koeman schreef:
15 okt 2020, 15:00
met 15ml aceton er bij per 10 liter...
Heeft dat geen invloed op rubbers, keerringen en andere afdichtingen?
NIet dat ik weet en ik weet dat daar de meningen over verschillen.
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
En het is geen verkooppraatje dat een 1,6 op de snelweg 1 op 20 loopt met 165/60- 14 bandenmaat..
Je weet dat Aceton lijm lak en verf resten oplost.
In je pomp zit koper draad met een lak laag en die je zo ook om zeep helpt

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 17 okt 2020, 09:09
door eekhoorntje
Bij een zwaar vervuilde zou dit kunnen... maar bij slechts 150.000 km?

Ik doe dit zeker niet, en verdunde, de WD40 methode is goedkoper en veiliger.
Leuk op meerdere adressen maar lees nergens dat je 1:20 kunt rijden hierdoor.
Vooral omdat een nieuwe 1.6Fsi ook geen 1:20 kon halen, 1:18 op C.C. rijdende of ga je 60km/h op polderwegen, dan is 1:23 rijden zelfs mogelijk op langere afstanden met warme motor.

Met extra harde banden en C.C, ingeschakeld op lange rechte stukken zonder bochten waar je moet remmen is het haalbaar 1:23, maar wie wil dit dagelijks doen? Ik weet dat de oude 1.6 hier bij normale snelheden moeite mee heeft.

En de 1.2 Tsi, die haalde bij 60km/h in de Wieringermeer over 30 km afstand wel 1:28 maar dat is eenmalig... eens maar nooit meer... gewoon op E10 rijdende dus die foute bio zooi.
Als ik een Meeting voor 1:25 rijden of zuiniger daar zou organiseren denk ik dat ik 0 opkomst zal krijgen, onderweg de windmolens tellen en verder niets te zien.
Ik wilde 1:30 halen maar nee hoor, mislukt!
Op 30km lange weg 1 liter fles leeg rijden en na 28 km... stopte deze al.

Nu ik dit weet is dit een reden om deze mishandelde 1.6 juist niet te kopen...naast alle reeds bekende zwakkere puntjes zoals inlaat kanaal van ook kunststof die erg gevoelig is.

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 17 okt 2020, 23:10
door jaapje
08EDE155-72F6-4F27-B767-06B04D8356B6.jpeg
08EDE155-72F6-4F27-B767-06B04D8356B6.jpeg (705.51 KiB) 2425 keer bekeken
Kunststof inlaatkanaal bij de FSI?

Re: Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Geplaatst: 17 okt 2020, 23:44
door Peter_Audi_A2
De ene FSI is de andere niet: viewtopic.php?t=3408

Met dank aan @koop9
De BAD motor is in alle modellen altijd met riem geweest.
V.a. de golf 5 en A3 van af 2004 is deze met ketting uitgevoerd maar hebben een andere motorcode (BAG, BLF, BLG) en hebben dan o.a. geen alu inlaat spruitstuk een andere opbouw van uitlaat, egr en nog meer zaken.
een heel andere motor maar wees maar blij dat je geen ketting hebt want ...... als je die moet v.v. ben je er ziek van (qua kosten) en v.v. moet je hem ooit als de km oplopen of bij weinig km´s rijden door vervuiling kan ik je uit ervaring vertellen.
En de verkoper nog zeggen dat zo´n ketting onderhoudsvrij is en dat scheelt geld..... jaja.... inmiddels en veel schade en schade wijzer zijn audi, vw weer terug naar de oude vertrouwde riem!! Die nu ook een zeer lange onderhouds interval heeft, bij sommige diesels b.v. 230.000 km!!
Maar volgens mij beginnen we af te dwalen, topic ging over de 1.4 16V BBY, (met distributieriem en kunststof inlaatspruitstuk) ...