HansJan schreef: ↑23 jan 2018, 13:48
Paulus schreef: ↑20 jan 2018, 00:25
Dan schreef: ↑19 jan 2018, 15:57
Hallo Paulus,
Ik ben zeker niet deskundig maar ik lees dat jij bewust vroeg opschakelt. Ik heb ergens op het forum gelezen dat je bij de A2 juist NIET het moderne rijden moet toepassen. Als ik mij goed herinner was het de truc om hem lekker op 3500 toeren te houden.
Misschien heb je er wat aan.
Groet Dan
Dank je! Dat is de moeite waard van het proberen. Iedere motor heeft zo zijn zuinige toerengebied, dus wellicht is dat bij de A2 rond de 3500 toeren.
Het nieuwe rijden is absoluut geen slogan die bij de A2 past. Goed warm rijden wel, maar schakellui rijden zeker niet. Dat werkt enkel averechts. Genoemde toerental is voor de 1.4 benzine prima. En af en toe goed heet rijden, lange stukken doorrijden houdt het inwendige van de motor goed schoon.
Het verbruik van de onze 1.4 BBY is desondanks gemiddeld 1:12,5. Daar hebben we al heel veel aan gedaan om dat te verbeteren maar is tot op heden niet gelukt. Verbruik wordt iets gunstiger als we wisselen van zomer naar winterrubber, maar ook niet dramatisch. En mijn vrouw scheurt nou niet echt de straatstenen uit de weg vandaan.
HansJan:
Hoeveel km heeft ie gelopen?
1:12.5 is wel heel veel moet ik zeggen.
Zelf rijdt ik nu in de winter 1:15.5 (temperaturen tussen -5 en -18) en in de zomer 1:17 tot 1:18.
Ik rijd alleen maar wat bij jullie "B wegen" heet, snelwegen hebben we hier niet.
Zou bijna zeggen: Laat je compressie eens meten........dat ding van mij zoop ook zo met 4 rotte uitlaat kleppen en 4 niet al te beste uitlaatkleppen waardoor de compressie ook niet je van het was........