Verbruik verbeteren 1.4 BBY

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

18 okt 2020, 09:37 0 x

Als je ietsje verder zoekt vind je de kunststof klepjes in de inlaat die bepaald niet goedkoop waren!
Of elke 1.6 dit heeft weet ik niet, hoger verbruik, dure 98 tanken en meer MRB betalen?

Maar elke A2 heeft een brandstof pompje, en ik weet niet welke precies waar kunststof heeft maar de tank, als je daar Aceton in doet? De tank valt mee, maar de rubber slang tussen klepje en tank,
ik weet als die gaat zweten je een BBQ auto kunt krijgen en weer een puber voor Pyromaan word beschuldigd.

Maar hoeveel koste zuiniger maken?
De dunnere koppakking voor meer compressie maar dan de foute nokkenas corrigeren is hele klus.
Deze komt dan niet meer op tijd en geeft lampje, 1 kant een spanner maar de trekkende kant op tijd is dan zeer lastige waarbij de ECU aangepast moet worden met de tijden.

Zuiniger? Met iets meer koppel rij je sneller dus bleef er vaak een iets hoger verbruik over.
Alleen op de C.C. rijdende bij constante snelheden maar voor de rest juist duurder geworden,
vooral bij optrekken een 1.6 Fsi bij houden, dat zuipt!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Cor Koeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2020, 11:20
Locatie: Hoorn
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 okt 2020, 15:31 0 x

aarmarman schreef:
16 okt 2020, 15:23
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:54
HansJan schreef:
16 okt 2020, 14:47
Cor Koeman schreef:
16 okt 2020, 14:40
Aceton is een aardolie product dus moet het kunnen, het geeft een mooiere en schonere verbranding volgens het
bedrijf die mijn A2 met waterstof heeft gereinigd.
Ik neem aan dat je het inwendige van de motor bedoeld? En heb je beeldmateriaal voor en na reiniging?

Want het Mike effect moet "amazing" zijn.
Heb geen beelden er van maar kon wel merken dat ie erna wel heel mooi liep, heb het preventief gedaan niet omdat ie niet lekker liep of zo.
Hij heeft een uur gelopen op pure waterstof wat zoiezo de verbrandings ruimte lekker schoonmaakt. en ook de kleppen hoop ik..
kun je de naam van het bedrijf delen, waar je dit hebt laten doen?
ik ben benieuwd
IK zal thuis even op me Facebook kijken wat ook alweer de naam is van het bedrijf.
Hij komt op afspraak bij je thuis om je auto te reinigen met waterstofgas.
Je hoord het zo gauw mogelijk van mij.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 okt 2020, 22:32 0 x

Als hij thuis komt vermoedelijk die in Almere... mobiele service op de eerder geplaatste link op website gelezen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie