Diesels uit de binnenstad Arnhem
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hoewel we zelf een benzine A2 hebben,vidndt ik het onderstaande bericht wel zorgwekkend.
Politici en journalisten kunnen het woord diesel bijna niet meer uitspreken zonder het woord OUDE of VUILE of SjOEMEL er voor te plakken
Nu is mijn vraag:
Zijn er ook forumleden die zich met deze problematiek bezig houden?
En zo ja hoe denken zij dit ongunstige tij te kunnen keren?
Het zou toch zonde zijn dat een zuinigheidswonder als 1.2 tdi in geen enkele binnenstad meer zou mogen komen. Ook de 1.4 tdi is naar huidige begrippen erg zuinig en dan hebben we het nog niet over de duurzamheid van de hele auto door de alu carrosserie.
De binnenvaart waarin wij werkzaam zijn staat ook onder druk om minder co2 en fijnstof te produceren.Zodoende draaien wij al 2 jaar naar volle tevredenheid op GTL in onze 70! Jaar oude direct ingespoten diesel .Opmerkelijk veel minder koolafzetting en minder uitstoot van schadeljke uitlaatgassen. (Het enige nadeel van GTL is dat het bijna reukloos is waardoor je evt lekkages laat opmerkt.)
Het gebruik van GTL in de 3 liter A2 zou misschien iets zijn om wethouder Ritsma op andere gedachten te kunnen brengen. Ook het meten aan de uitlaat in de PRAKTIJK zou nog wel eens erg mee kunnen vallen bij die vieze oude diesels,!
Politici en journalisten kunnen het woord diesel bijna niet meer uitspreken zonder het woord OUDE of VUILE of SjOEMEL er voor te plakken
Nu is mijn vraag:
Zijn er ook forumleden die zich met deze problematiek bezig houden?
En zo ja hoe denken zij dit ongunstige tij te kunnen keren?
Het zou toch zonde zijn dat een zuinigheidswonder als 1.2 tdi in geen enkele binnenstad meer zou mogen komen. Ook de 1.4 tdi is naar huidige begrippen erg zuinig en dan hebben we het nog niet over de duurzamheid van de hele auto door de alu carrosserie.
De binnenvaart waarin wij werkzaam zijn staat ook onder druk om minder co2 en fijnstof te produceren.Zodoende draaien wij al 2 jaar naar volle tevredenheid op GTL in onze 70! Jaar oude direct ingespoten diesel .Opmerkelijk veel minder koolafzetting en minder uitstoot van schadeljke uitlaatgassen. (Het enige nadeel van GTL is dat het bijna reukloos is waardoor je evt lekkages laat opmerkt.)
Het gebruik van GTL in de 3 liter A2 zou misschien iets zijn om wethouder Ritsma op andere gedachten te kunnen brengen. Ook het meten aan de uitlaat in de PRAKTIJK zou nog wel eens erg mee kunnen vallen bij die vieze oude diesels,!
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik las het ook vandaag, en ik werk in Arnhem... dus ik was er ook niet zo blij mee
Er wordt ruim een half miljoen uitgetrokken voor 800 auto's, daarna 60.000 euro per jaar voor het beheer ervan. Dat is na 10 jaar al ruim 1000 euro per auto. Overigens is het nut van al eerder geïntroduceerde milieuzones in andere grotere steden ook discutabel.. Gekkenwerk dus en symboolpolitiek.
Stop dat geld dan gewoon in de subsidie van elektrische auto's als je er dan toch vanaf moet.
Er wordt ruim een half miljoen uitgetrokken voor 800 auto's, daarna 60.000 euro per jaar voor het beheer ervan. Dat is na 10 jaar al ruim 1000 euro per auto. Overigens is het nut van al eerder geïntroduceerde milieuzones in andere grotere steden ook discutabel.. Gekkenwerk dus en symboolpolitiek.
Stop dat geld dan gewoon in de subsidie van elektrische auto's als je er dan toch vanaf moet.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik hoop dat de centrale overheid ingrijpt - elke stad verzint iets anders...
Mijn idee - maar vast veel te simpel - is om in NL gewoon de Duitse sticker erkennen. Veel auto's in NL hebben al zo'n sticker en de groene is in elk geval voor ANY en ATL motoren te krijgen.
Mijn idee - maar vast veel te simpel - is om in NL gewoon de Duitse sticker erkennen. Veel auto's in NL hebben al zo'n sticker en de groene is in elk geval voor ANY en ATL motoren te krijgen.
A2 1.4 AUA 2001 - OSS, leer, stoelverw, RNS-E nav, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, koplampspr, DRL, 6 airbags
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, RNS-E nav, 5x2-sp 18", afn.trekhaak
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, RNS-E nav, 5x2-sp 18", afn.trekhaak
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ja peter dat lijkt mij ook een goed idee van die groene sticker, dan ben je gelijk van die leeftijdsgrens af. Uuuhh hoe zit het met de latere BHC motor, die zal toch ook wel een groene sticker hebben?
@Peter_Maathuis
Jij woont toch ook in de buurt van Eindhoven?
Probeer daar eens via het centrum naar Woensel te rijden met je 1.4 TDI?
Dan produceer je zoveel extra uitstoot dat ik vrees dat Eindhoven de volgende stad aan de beurt is
Jij woont toch ook in de buurt van Eindhoven?
Probeer daar eens via het centrum naar Woensel te rijden met je 1.4 TDI?
Dan produceer je zoveel extra uitstoot dat ik vrees dat Eindhoven de volgende stad aan de beurt is
- rolf
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Diesel loopt op zijn eind, het is niet anders.
Heb m’n Passat Tdi ook opgeruimd, was een heerlijke auto, kon er nu nog een mooie prijs voor krijgen.
Tolwegen rond Oslo zijn de prijzen voor diesels ook opgeschroefd en bij windstil weer is het zelfs verboden voor diesels het centrum in te rijden, luchtkwaliteit wordt constant gemonitord.
Diesel is eigenlijk echt slecht voor de omgeving, Nox is puur gif en dat is nu eenmaal rijkelijk aanwezig in diesel uitlaatgassen, veel meer dan in benzine door de hogere verbrandings temperatuur.
Alleen die halfbakken maatregelen zoals nu gaande is zet geen zoden aan de dijk, dan moet je alle diesels uit je stad weren.
Heb m’n Passat Tdi ook opgeruimd, was een heerlijke auto, kon er nu nog een mooie prijs voor krijgen.
Tolwegen rond Oslo zijn de prijzen voor diesels ook opgeschroefd en bij windstil weer is het zelfs verboden voor diesels het centrum in te rijden, luchtkwaliteit wordt constant gemonitord.
Diesel is eigenlijk echt slecht voor de omgeving, Nox is puur gif en dat is nu eenmaal rijkelijk aanwezig in diesel uitlaatgassen, veel meer dan in benzine door de hogere verbrandings temperatuur.
Alleen die halfbakken maatregelen zoals nu gaande is zet geen zoden aan de dijk, dan moet je alle diesels uit je stad weren.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hier is het eerste initiatief om dit bezopen idee onder de aandacht te brengen! :mrgreen:
http://www.omroepgelderland.nl/tv/progr ... GLD-Nieuws
Vanaf 4:25 Wim in zijn geliefde 3L, eerder in bezit van forumlid @Bluemotion.
http://www.omroepgelderland.nl/tv/progr ... GLD-Nieuws
Vanaf 4:25 Wim in zijn geliefde 3L, eerder in bezit van forumlid @Bluemotion.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
volkswagen sjoemel diesel heeft het toch wel omzeep geholpen. heb me altijd al verwonderd dat die stinkende motoren telkens door de keuring konden komen.
Vaak moeten testen met een roetmeter en toch weer goed , nu weten waarom
Peugeot had daarintegen een zeer goed werkende schone diesel met roetfilter al in 99
Ook bij korte ritten bleef het systeem werken.
Nu zie je bij de ander merken ook hier weer uitbouwen van de roetfilters omdat deze ongeschikt blijken bij stads ritten.
teveel falende merken met hun diesels die het niet goed werkend krijgen.
Het is goed dat de oude diesel opgeruimt worden
In vergelijk met de nieuwe adblue hebben ze geen kans
Vaak moeten testen met een roetmeter en toch weer goed , nu weten waarom
Peugeot had daarintegen een zeer goed werkende schone diesel met roetfilter al in 99
Ook bij korte ritten bleef het systeem werken.
Nu zie je bij de ander merken ook hier weer uitbouwen van de roetfilters omdat deze ongeschikt blijken bij stads ritten.
teveel falende merken met hun diesels die het niet goed werkend krijgen.
Het is goed dat de oude diesel opgeruimt worden
In vergelijk met de nieuwe adblue hebben ze geen kans
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik kan de ledenlijst niet vinden van het A2 forum , maar ik denk dat ongeveer de helft dieselrijders zijn. Rolf en audi jan, die schop je nu wel even tegen de schenen!
Dieseltijd is voorbij? Ja en benzine en aardgas ook. Waterstof en zonne energie dan maar?
We moeten nu toch eerst zien dat we de A2 tjes op de weg houden .
Dieseltijd is voorbij? Ja en benzine en aardgas ook. Waterstof en zonne energie dan maar?
We moeten nu toch eerst zien dat we de A2 tjes op de weg houden .