Mijn LPG A2

Discussie over brandstof, verbruik en andere vloeistoffen.
Gebruikersavatar
Gaakeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jan 2018, 16:21
Locatie: Heerhugowaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2018, 00:56 1 x

Audi Jan

Begrijp ik het goed dat jij zelf hebt ingebouwd maar vanwege problemen met het verkrijgen van G3 verklaring genoegen hebt genomen met een G2 verklaring en dus hogere wegenbelasting?
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

24 jun 2018, 10:43 1 x

Nou ik wilde het in laten bouwen in polen daar word incl overnachting een hele mooie prijs aangeboden.
Maar om een g3 verklaring te krijgen is lastig niemand die het kan zeggen hoe dat nu werkelijk zit of af wil geven.
Men wil de markt beschermen .

Een vriend van mij heeft het wel voor elkaar gekregen, maar goed uiteindelijk om de prijs te drukken zelf ingebouwd.
Dit omdat ik dan weet dat het goed ingebouwd word en gewoon met G3 .
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 jun 2018, 14:08 0 x

Gaakeer schreef:
24 jun 2018, 00:56
Audi Jan

Begrijp ik het goed dat jij zelf hebt ingebouwd maar vanwege problemen met het verkrijgen van G3 verklaring genoegen hebt genomen met een G2 verklaring en dus hogere wegenbelasting?
Nee, gelukkig niet, maar zocht hoeveel de belasting hoger was.
In mijn geval €14,- voor G3 en de andere, ja dat is €456,- per jaar duurder!

Ik weet dit en ga echt geen risico nemen, maandag bij plaatselijke inbouw langs en eerst vragen!
Er zijn er niet zoveel en als hij het merk ook heeft is even nalopen, afmelden en leuk bedrag betalen voor hem ook leuk, verdienen voor een paar muisklikken en zonder werken rijk worden!

Als ze van de fabriek alles erbij leveren is het geen probleem maar je moet daar eerst zelf kijken en niet gelijk je auto inleveren en er achteraf achter komen!
In Polen geld hetzelfde.... Duitse en Vlaamse zijn vaak duurder in inbouw dus die kant ga ik zeker niet op!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

25 jun 2018, 13:03 0 x

Ik denk toch maar hier laden doen.

Rusland is 28 uren rijden heen op €240,- benzine....
En ook 28 uren terug mits geen file en €120,- gas......
En dat pas volgende jaar na goed informeren dus €450,- minder besparing hierdoor!
Dan zit je met de RDW keuring van €55,- erbij ook op €865,- mits alle papieren rond zijn....
En garantie lukt dan ook niet op die afstand.

In Rotterdam vanaf €1395,- maar daar hoor ik dat ze er alles bij willen verkopen, dus geen 35 maar 50 liter meerprijs en de tankdop ook als je die anders wilt en gelijk een voor onze 1.4 overbodige klepsmering!
Dan komt die ook op ruim €2000,-

Ik ga kijken waar in regio HHW dit voor €1500,- is gedaan... lijkt me slimmer.
Gezien de uren reizen, brandstof heen en terug en de garantie ondanks de daar zeer lage prijzen toch maar niet!
Ik meld wel als het erin zit!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 jul 2018, 00:05 0 x

LPG word september, ze willen op vakantie en na Rotterdam, een grote toch voor Alkmaar gekozen.
Die leveren wat je vraagt en geen hoofdprijzen... en weigeren ook Eurogas wegens levensduur of moet ik zeggen het ontbreken van......

Wel is er veel veranderd, de koperen gasleiding word kunststof.
De dop in bumper indien mogelijk gewoon achter tankklepje...
en 50 liters ingebouwd... zonder meerprijs.

En de klepsmering, leuk voor omzet maar als een Skoda Fabia met vrijwel dezelfde 1.4 en 16 kleps kop al 650.000 Km heeft gedraaid en nog lang niet op is?
Dus die olie hoeft niet en naast inbouw dus ook niet nodig is gebleken.

Wel moet ik RVS schroefjes leveren want de standaard gegalvaniseerde roesten dan wel niet zelf, wel geven ze oxidatie op ons aluminium auto is op de sloop gebleken.
Dit worden dus RVS schroeven en boutjes voor alles vast te zetten met hoog Chroom gehalte dus juiste soort.... Tectyl helpt niet, en de trekhaak en andere zaken die ik op diverse sloop voertuigen zag, zowel A2 als A8, dan is me dat het wel waard....
Zodra alles goed werkte en gekeurd is zal ik laten zien dat naast de eerder ingebouwde het nog beter ingebouwd kan en hopelijk kunnen we de andere uit HHW ook aanpassen en verbeteren....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
be68an
Audi A2 clublid
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 aug 2019, 20:28
Locatie: Duiven
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 okt 2019, 14:07 1 x

Hoi Eekhoorntje,
Is de gas installatie inmiddels een feit want je hebt tot op heden nog geen foto's geplaatst als ik het goed heb. Nog niet zo lang geleden in Vorden een A2 gekocht en deze gaat over 14 dagen over op gas. Het scheelt eenvoudigweg een hoop geld en de wegenbelasting gaat met 6 euro omhoog! Zoals al eerder aangegeven kan het achterin allemaal mooi ingebouwd worden. Iedereen "gaat" van het gas af en wij Frank en Johan gaan er juist aan! Als de boel erin zit dan maak ik wel wat foto's. En wat een leuke bijkomstigheid is 2 Audi's aanbieden voor installatie levert een nog betere installatie prijs op dus is het weer sneller terug verdiend!
Tanken doe ik graag ik rij "lach-gas" :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

02 okt 2019, 16:41 0 x

Dit was een oud topic..... zelf gas inbouwen kan een risico zijn als je geen G3 keur kreeg.
Dus bij inbouw in Nederland altijd vragen of ze ook de keuring met G3 op kenteken doen.

Zelf doen leverde dus hogere belasting op, net als oude installatie overzetten...

Maar de in Letland omgebouwde daar gekeurde is maandag 30 september in Nederland ingevoerd en de
daar gemonteerde en gekeurde gewoon overgenomen.
Dat is heel ander verhaal en als je al een NL kenteken hebt is die weg niet mogelijk.

Voor G3 op kenteken en betaalbaar tarief moet je een installatie hier kopen en in laten bouwen.
Zonder G3 stickers betaal je veel meer.

Foto komt later wel eens in juiste topic.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 okt 2019, 08:09 0 x

@ be68an,

Even ter aanvulling;
Ik heb vorig jaar in NL een LPG3 laten monteren voor €1600,-
Dit is met 50 liter tank gedaan, 80% vulling en rijd prima.

De mini vul opening is mooi achter tankklep, moest daarvoor we van achter iets verstevigd worden omdat de zware gas vul slang eraan komt te hangen!
Deze extra beugel moest ik zelf maken voor de inbouw.
Wel heb je dan langer werk met tanken, gaat trager door de dunne leidingen, maar wel mooi weggewerkt en niet hoeven bukken.

Na een half jaar met 40 liters netto gereden te hebben heb ik verzegeling verbroken en de 80% illegaal naar 95% gezet, nu geen 40 maar 47½ liter tanken.
Wegens het meestal 20% hogere verbruik is de 40 liter gas gelijk aan de oude 34 liters benzine wat afstand betreft.
De 47½ liter nu is ongeveer gelijk aan een nieuwere BBY met 42 liter tank.




2e auto;
Elders net een auto laten ombouwen, dit is een Oost Duitse inkoop, naar Letland doorgereden en daar voordelig laten inbouwen.
Deze is zonder benzine en 70 Liter tank en moest hiervoor eerst een kenteken in Letland krijgen!
Als ze daar G3 of hoger vermelden dus G5 in mijn geval.
Omdat Benzine was vervallen was herkeuring voor de oude Euro 4 ook vervallen, die kwam op Euro 6 uit op uitsluitend schoner gas.
Omdat een 70 nooit past of je de accu in de bagage kreeg hebben ze de benzine tank & uitlaat ook verwijderd, en daar de 70 liters tank onder de auto gehangen!
Door een elektrische verwarming is ook starten op Gas mogelijk, maar realiseer me dat je geen benzine voor een pom te halen hebt en elke nacht zijn de meeste Gas pompen gesloten!
Ook is de garantie daar, maar alleen daar eerst op kenteken zetten en dan hier invoer keuring van auto met LPG er al in is flink regelwerk en omweg, en veel werk.
De 1766 Km rijden heen en weer terug dus 3500 Km afleggen, en een reeds NL auto lukt dit niet meer.
Dan zien ze de oude NL gegevens en krijg je G2 installatie en hogere belasting omdat de papieren voor G3 er niet bij zitten.

Conclusie, gewoon hier voor €1398,- tot €1800 laten in bouwen, de goedkoopste van €1398,- uit Rotterdam zou ik gezien de problemen nooit nemen, de duurdere wel, die Budget installatie is vaak een garantie claim en later zelf betalen.
Tussen €1500 en €1800,- heb je een legale installatie met G3 zonder dubieuze zooi.

Ik heb nu van de 8x A2 in Familie er nu 4x op LPG en bevalt prima.
Maar elke installatie is weer iets anders en de laatste, daar wil ik eerst ervaring mee opdoen, want dat was veel KM rijden en geen idee hoe werkelijkheid is.
Volgende week gaat deze in Letland gemonteerde en gekeurde met NL nummerplaten rijden en die vervangt AMF diesel die 45.000 km per jaar reed, wel is dat pakjes bezorger met veel stadsverkeer, dus 1:8 rijden is al erg zuinig in die situatie.
De diesel kwam ook maar op 1:14 met haar gebruik!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
FrankDercks
Audi A2 clublid
Berichten: 210
Lid geworden op: 25 jul 2017, 21:56
Locatie: Westervoort
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 okt 2019, 22:32 2 x

Afgelopen maandag heb ik mijn A2 (1.4 BBY) gebracht naar Auto Dieker in Lichtenvoorde, voor het inbouwen van een (Euro gas) LPG installatie. Vanmiddag was de auto klaar en omdat dit bedrijf ook 's avonds is geopend ben ik mijn A2 zojuist wezen ophalen. Omdat Johan uit Duiven zijn A2 ook laat ombouwen, had ik de laatste dagen regelmatig contact met hem en was hij er vanavond ook, om zijn A2 te brengen.
Nadat ik een maand geleden bij audiJan in Winterswijk zijn lpg installatie had bewonderd, had ik gezien dat er een stalen frame in/onder de kofferruimte was gemonteerd.
Daardoor valt het ruimteverlies in de kofferruimte best wel mee. Na een uitleg van de monteur cq eigenaar van Auto Dieker ben ik na een uurtje teruggereden.
Op de terugweg naar Westervoort reed de auto prima. Ik heb ook nog even het verbruik gemeten. Onder slechte omstandigheden (veel regen en wind tegen) reed ik op de gewone weg max 80 km/u en op de snelweg 100 (de cruise control deed het 2x wel, dat was de laatste tijd wel anders nadat ik een langere 5e versnelling had laten monteren). Het gemiddelde kwam uit op 5,6 l (1op 17,9). Al met al ben ik blij dat ik deze uitgave heb gedaan (bijna Euro 1800,-). Laat het (be)sparen nu maar beginnen...!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 okt 2019, 22:06 0 x

Fijne upgrade @FrankDercks! Hoop dat het sparen nu echt kan beginnen, je hebt er inmiddels aardig wat pecunia's in gestoken.

Foto's maken het altijd compleet, heb je wat vastgelegd?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie