Rijk uitgevoerde 1.6 FSI in Duitsland gespot

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2021, 00:23 0 x

Mag het ook een Duitser zijn?

Bijvoorbeeld (1.6FSI, S-line, Bose, sportstoelen, (nog) geen trekhaak) https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 1450051900
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2021, 20:27 0 x

Peter_Maathuis schreef:
22 mar 2021, 00:23
Mag het ook een Duitser zijn?

Bijvoorbeeld (1.6FSI, S-line, Bose, sportstoelen, (nog) geen trekhaak) https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 1450051900
Ja, ook mooie exemplaar. De laag profiel banden wielen vind ik overigens niks.
Hoe betrouwbaar zijn die fsi motoren?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2021, 20:40 1 x

Ik zou mijn S-line velgen ook niet zo mishandelen, maar wellicht is dat eraf te krijgen en anders is er vast wel iemand die wil ruilen...

De 1.6FSI motor is wat gevoeliger en eist Super 98. Hij is met 110pk natuurlijk aanzienlijk pittiger in het gebruik en er zijn hier de nodige liefhebbers. Ik heb er zelf nooit een gehad of gereden, maar ik red me prima met de 75pk van de 1.4 :innocent:
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2021, 22:20 0 x

bertduursma schreef:
22 mar 2021, 20:27
Peter_Maathuis schreef:
22 mar 2021, 00:23
Mag het ook een Duitser zijn?

Bijvoorbeeld (1.6FSI, S-line, Bose, sportstoelen, (nog) geen trekhaak) https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 1450051900
Ja, ook mooie exemplaar. De laag profiel banden wielen vind ik overigens niks.
Hoe betrouwbaar zijn die fsi motoren?
Oei, hebben jullie de foto's goed bekeken? Het is in samenstelling een mooi exemplaar, maar de auto heeft een naar mijn idee uitgeleefd interieur (zie oa achterbank) en er is geen moeite gedaan om de auto toonbaar te maken. Ook geen frisse uitstraling met doffe koplampen. En dat terwijl er in de advertentie staat vermeld dat de auto in opdracht van eerste eigenaar na Audi wordt verkocht. De wielen zijn al eens hersteld en er is schade aan de schermrand linksachter. Of dit nou een auto van een liefhebber is ...

De FSI is zo betrouwbaar als de onderhoudshistorie en de wijze waarop de auto is gebruikt. Gezien de relatief lage kilometerstand en staat vind ik het een twijfelgeval. Maar ik voel een zoektocht en advies- / hulpronde voorbij komen. Zullen we dit afsplitsen naar een apart draadje en daar verder gaan @bertduursma?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2021, 22:37 0 x

@HansJan
Ja, ander draadje is prima. Dacht al dat dat beter was.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

23 mar 2021, 08:03 0 x

@ Hans Jan,
Dat randje, als je krap moet parkeren of in parkeergarage, spuiten is erg duur en laten ze vaker zitten...

De achterbank, deze Leder Suède is voor deze 5 zitter en dus kinderwagen speciale reiniger nodig voor weer netjes te krijgen... en de vleug in Suède is ook nog mogelijk, als ik met mijn handen 1 kant op ga is het mooi egale tint, na heen en weer zie je een Camouflage effect van vlekken...

Koplampen, 2x 20 minuten poetsen en weer helder... normaal na gebruik...

Kale knoppen is gewoon bouwjaar en ik vind deze best meevallen.
En het tot nu toe perfecte onderhoud, er is een kans dat dit jaartje terug was en er kosten aan komen, zoals inlaat kanaal en wat je hier verder aan zwakke en niet goedkope dingen van Fsi kunt vinden.
Ook de Injectors zijn bij de Dealer niet echt voordelig.
Op tijd inruilen en als je te laat bent kom ik langs voor vriendenprijsje voor sloper,
leuk voor op mijn zolder waar er nog meer in voorraad staan!

Ik verwacht dat over 5 ~10 jaren de prijs wel eens kan verdubbelen, net als de waardeloze Kevers ooit.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 mar 2021, 09:41 1 x

Deze auto heeft een S-line interieur: middenbaan stof, buitenbaan zwart leer - daar komt geen alcantara (door @eekhoorntje aangeduid als suede) aan te pas.
Verdere discussie over deze auto is misschien handiger in het eigen topic...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 mar 2021, 11:04 0 x

Peter_Maathuis schreef:
23 mar 2021, 09:41
Verdere discussie over deze auto is misschien handiger in het eigen topic...
Afgesplitst uit "Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?"!
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 mar 2021, 18:03 2 x

Ik was de topic starter in "Wat heb je vandaag gedaan". Draadje gaat hier verder.

Ben vandaag wezen kijken bij een handelaar in Vaassen naar een zwarte A2 met trekhaak en (leren) sportstoelen. Een zeldzame combi waar ik ook naar opzoek ben.
Zag er redelijk uit, wel heel oude banden (10 jaar) en geen naafdoppen.
Motor even laten lopen met motorkap eraf, ook niets aparts te zien of te horen (nog niet...).
Toen ik de motorkap er weer op deed hoorde ik borrelende geluiden aan de voorkant, kap er weer af en ja hoor, borrelend geluid in de radiator en zichtbare bellen in het koelvloeistof reservoir. Ging ook aardig tekeer.
Sleutel maar weer teruggegeven aan de handelaar met mijn vast stelling dat de auto een ernstig lekke koppakking heeft.
"Als U het zegt" was zijn antwoord en daar bleef het bij. De tip op dit forum om met een grote boog om Apeldoorn te rijden als je een A2 zoekt klopt wel in dit geval.

Daarna Jan Eenink gebeld voor een kennismakingsgesprek (wat we sowieso al van plan waren) en dat kon meteen plaatsvinden.
Buitengewoon gepassioneerde, vriendelijke en vakkundige A2 man, heeft ons veel verteld over de verschillende uitvoeringen.
We hebben onze voorkeuren aangegeven, wat wel en wat niet en hij gaat voor ons op zoek.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 mar 2021, 19:00 0 x

Dit is ons wensenlijstje. Zie ik belangrijke of leuke opties over het hoofd?

Must have
• Sportstoelen met stof of half-leder
• Trekhaak of de mogelijkheid daartoe (registratie trekgewicht op kenteken)
• Benzinemotor
Nice to have
• S-line pakket met 185/50 R 16 banden (geen 40 serie banden)
• Benzinemotor 1.6 FSI
• Concert 2 radio
• Cruisecontrol
• Parkeersensoren
• Boordcomputer
• kleur Mauritiusblauw
Plaats reactie