Betaalbare, zeer complete A2 1.4

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
Audior
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2020, 21:36
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 13:50 0 x

Wel een mooie optie, zo'n parkeer sensor. Iemand een idee hoeveel het kost om zoiets erin te laten zetten? Heb wat rond gezocht op het forum maar kan er zo geen discussie over vinden :)

EDIT: van google word ook nog niet veel wijzer, zie van van 15 tot en met 50 euro beschikbaar, en dan weet ik ook nog niet hoeveel werk het is om deze er in te bouwen :(
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 14:30 0 x

Lijkt mij ook een leuk project om ze in te bouwen, maar inderdaad nog nooit gelezen dat iemand het ooit heeft gedaan.

Ben benieuwd of we ervaringsdeskundigen hebben?
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

16 nov 2020, 14:59 0 x

jordyvl schreef:
16 nov 2020, 13:30
Het feit dat het een importauto is helpt ook niet, mee.

Tenminste ik loop daar altijd met een grote boog omheen.

Het kunnen zeker goede auto’s zijn maar in mijn ervaring maakt dat ze moeilijker te verkopen
Zo zie ik het exact hetzelfde, ze zijn over het algemeen( Duitse import) technisch, veel beter onderhouden dan hier. Maar jou laatste zin, houd mij ook af om een import wagen te kopen.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 15:23 2 x

Mijn ervaring is dat import (Duitse) auto’s niet alleen beter werden onderhouden, maar ook beter in de opties zitten...

Alle 7 A2’s die ik kocht waren import, dat was geen vooropgezet plan overigens... Ik heb er een geheel gesloopt en 2 staan er voor de deur, dus heb ik er 4 verkocht, en daarbij is het onderwerp “import” nooit aan de orde geweest.

En... is niet elke A2 geïmporteerd :mrgreen:
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 17:05 0 x

Bedoel je die biep biep dingen ?
Als je dat kleine paaltje achter de auto niet kan zien,, dan zien je 'biep biepers' het vaak ook niet.
Een beetje boem gevaar dus.

Ergens staat een draadje over spiegel plus achteruitrij camera, helaas kan ik het even niet vinden.
Maar met zo'n oplossing zou in ieder geval dat paaltje gezien.kunnen worden.
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 17:09 0 x

karolography schreef:
16 nov 2020, 10:43
Ik durf het je niet te zeggen, ik hou zelf niet van de ‘ik-denk-reacties’ op een forum. Ik hou het liever bij feiten en hoop dat iemand anders meer kan vertellen op dit punt.

Wat ik wel weet is dat ik regelmatig bumpers voor € 80 à € 100 voorbij zie komen op Marktplaats. Zilver is ook nog eens erg veelvoorkomend, dus dat scheelt weer geld (meer aanbod) en spuiten (vast wel een te vinden die goed past bij die van je auto).

Maar of het lang duurt om de bumper te vervangen en of je het eventueel zelf kan doen als je een beetje handig bent weet ik niet.
Oké, dat is goed om te weten.
Dank voor je info!
Peter_Maathuis schreef:
16 nov 2020, 11:00
Een nieuwe bumper (alleen de bumperhoes, kunststof) zal lastig te vinden zijn en die moet dan nog worden gespoten. Dan zit je zo op € 200.

Een gebruikte bumperhoes kost € 25..100 afhankelijk van de staat waarin ie verkeert.

Demonteren (en monteren in omgekeerde volgorde) is simpel - waarschijnlijk vind je op Youtube wel een filmpje en anders kun je het online werkplaatshandboek inzien (als je je door de advertentie heen worstelt) https://workshop-manuals.com/audi/a2/bo ... nt_bumper/
Het mag best een gebruikte zijn hoor. Nieuw lijkt mij ook lastig en vind ik ook niet noodzakelijk. Het mooist zou zijn als deze al in de juiste kleur is (kobaltblau).
Alle zaken die zich onder de auto afspelen, daar waag ik mij niet aan, dus ik besteedt het dan sowieso uit.
Ik had gelezen dat Jan Eenink dat ook doet, dus dan laat ik het daar waarschijnlijk wel doen.
Audior schreef:
16 nov 2020, 13:50
Wel een mooie optie, zo'n parkeer sensor. Iemand een idee hoeveel het kost om zoiets erin te laten zetten? Heb wat rond gezocht op het forum maar kan er zo geen discussie over vinden :)

EDIT: van google word ook nog niet veel wijzer, zie van van 15 tot en met 50 euro beschikbaar, en dan weet ik ook nog niet hoeveel werk het is om deze er in te bouwen :(
Vind ik ook zeker een mooie optie voor op een A2!
Jammer dat er inderdaad weinig over valt te vinden.
Peter_Maathuis schreef:
16 nov 2020, 15:23
Mijn ervaring is dat import (Duitse) auto’s niet alleen beter werden onderhouden, maar ook beter in de opties zitten...

Alle 7 A2’s die ik kocht waren import, dat was geen vooropgezet plan overigens... Ik heb er een geheel gesloopt en 2 staan er voor de deur, dus heb ik er 4 verkocht, en daarbij is het onderwerp “import” nooit aan de orde geweest.

En... is niet elke A2 geïmporteerd :mrgreen:
Hier sluit ik mij zeker bij aan!
Ik heb dan een Belgisch geïmporteerde auto en al met al is dat zeker geen miskoop geweest, maar ik zou zelf in het vervolg wel gaan voor een later geïmporteerde auto uit Duitsland, omdat ik wel de indruk heb dat die auto’s daar beter in de opties zitten en inderdaad ook beter worden onderhouden en men er in het algemeen ook wat netter mee omgaat dan bijvoorbeeld de Belgen, want met deze Belgische auto is niet heel netjes omgegaan. Heeft wel keurig al zijn onderhoudsbeurten gehad. Dat dan weer wel.
Maar ook zeer weinig opties op deze auto van origine, dus een Belgische A2 doen we in het vervolg niet meer. ;) Of het lag aan de vorige eigenaar in Nederland. :mrgreen:
Maar een later geïmporteerde auto schrikt mij zeker niet af.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 17:19 1 x

karolography schreef:
16 nov 2020, 08:16
chipsoer schreef:
16 nov 2020, 05:00
Ik denk dat de schade aan de voorbumper en de niet afgelakte parkeersensoren, potentiele kopers afschrikt, hoewel dit zeer eenvoudig te herstellen is.
En daar heb je waarschijnlijk de reden te pakken dat veel mensen afhaken. Een bumper laten vervangen kost niet zo veel. Als een eigenaar niet eens voor de verkoop die bumper even laat vervangen, wat heeft deze eigenaar dan allemaal nog meer laten staan wat onderhoud betreft in de jaren dat hij de eigenaar was?

Vervolgens kijk ik dan altijd naar de APK-rapporten. Als daar elke keer een boel gedaan moet worden om de auto gekeurd te krijgen, wacht iemand dus schijnbaar met repareren tot het laatste moment. Jammer.
Mag ik vragen waar je die APK rapporten op kunt vragen?

De bumper is op zich het probleem niet, de vraag is wat er achter de bumper nog meer is beschadigd.
Daar kom je pas achter na demontage.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 20:24 1 x

Ik ben het niet helemaal eens met de kritiek die hier op de auto wordt gegeven.

In de eerste plaats heeft de verkoper zichtbare moeite gedaan om de auto goed in beeld te brengen afgezien van de soms ietwat belabberde kwaliteit van de foto's. Puristen vallen misschien over de parkeersensoren, maar die zijn achteraf aangebracht en eenvoudig op kleur bij te stippen. Voor de montage van parkeersensoren moet de achterbumper gedemonteerd worden en kabelboom naar binnen worden geleid. Onze über-modder @ArcSissy heeft daar vast wel tips voor :mrgreen:

De verkoper meldt dat er tegen meerprijs een zwarte bumper meegeleverd kan worden. Kennelijk is de bumper ter vervanging gekocht (ja, één op kleur was slimmer geweest) maar niet gemonteerd omdat de verkoper dat bijv. niet zelf kon, werd opgescheept met (extreem) hoge prijzen of anders. Deze moest immers ook nog gespoten worden en dat is zoals eerder genoemd ook prijzig. Tel daar de tijd voor het (de)monteren bovenop, je bent er zo een paar uur mee zoet.

De genoemde APK punten vind ik niet afschrikwekkend; een auto van deze leeftijd krijgt deze punten vanzelf en zijn vrij gangbaar. Ook al wordt deze goed onderhouden, de APK is een momentopname die nét verkeerd kan vallen. We hebben het hier nog steeds over auto's van meer dan 15 jaar oud!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 21:18 1 x

Ik probeer zelf de APK zoveel mogelijk te combineren met een onderhoudsbeurt.
De eventuele mankementen kunnen dan gelijk worden opgelost zonder een aantekening.
Ik begrijp best dat bij een auto van 15 jaar of ouder meer kans is op extra onderhoud/reparatie,
maar je hebt geen last meer van de hoge afschrijving van een jonge auto.
Het is alleen wel even schrikken als je de halve aanschafwaarde aan onderhoud/reparatie moet besteden ...

Ik krijg uit het lijstje van de APK de indruk dat er meer curatief dan preventief onderhoud wordt gepleegd.
Zelf zou ik als koper nieuwsgierig zijn naar het adviespunt 'overmatige lekkage overige vloeistoffen'
dat bij de laatste 2 APK's naar voren komt.
De volgende APK komt er overigens al snel aan.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 22:40 1 x

Peter_Audi_A2 schreef:
16 nov 2020, 21:18
Ik probeer zelf de APK zoveel mogelijk te combineren met een onderhoudsbeurt.
De eventuele mankementen kunnen dan gelijk worden opgelost zonder een aantekening.
Zo sta ik er ook in. De A2 dokter kijkt m’n auto altijd helemaal na, voert de beurt uit en vervangt alles keurig en rijdt ‘m dan naar het keuringsstation. Ideaal. Ik zie het als een examen na een jaar rijden, vertroetelen en bij ziekte meteen door @luukske laten behandelen. :mrgreen:
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Plaats reactie