‘Nieuwe’ A2’s... Ze bestaan nog!

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 nov 2020, 23:10 0 x

Een paar jaar geleden stond er een 2001 piniengroene 1.4 benzine met beige interieur te koop in Ruchpen of Sprundel, iig vlak bij mij, voor 5950 euro.
Eerste eigenaar, NL auto en ergens in de 30k op de teller.
Ik had toen helaas het geld niet, kan me nu wel voor m'n kop schieten, wat een gemiste kans.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 nov 2020, 09:49 2 x

Ik zit er toch wat anders in. A2's met lage km-stand met extreem hoge vraagprijzen (rond de oorspronkelijke nieuwprijs) staan heel lang te koop... En dat vind ik niet vreemd: wat doe je er na de aankoop mee? Opslaan in verwarmde garage en wachten tot ie nog meer waard wordt? Of mee rijden, maar dan heb je na een paar jaar en enkele 10-duizenden km's wel een heel hoge afschrijving! :dizzy:

Trouwens, als je 'm total loss rijdt (of een andere automobilist helpt je daarbij), dan ben je ook in de welbekende aap gelogeerd - ga je verzekeraar maar eens uitleggen dat ie € 15.000 moet overmaken in plaats van € 5.000...

Voor minder geld laat je A2 in z'n geheel overspuiten en met nieuwe koplampen, een schoon gestoomd interieur en een setje knappe / opgeknapte velgen ziet ie er ook weer uit als nieuw. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 nov 2020, 11:00 0 x

Ja, dit exemplaar lijkt mij een gevalletje vleesch noch visch; te weinig kilometers om lekker kilometers mee te kunnen maken, en net niet speciaal genoeg om in de garage te zetten als collectors item. Dat laatste is naar mijn mening voorbehouden aan goed uitgeruste colorstorms (waarvan je nu ook merkt dat deze steeds lastiger in goede staat te krijgen zijn).
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 nov 2020, 11:23 0 x

Spinazie schreef:
15 nov 2020, 11:00
Ja, dit exemplaar lijkt mij een gevalletje vleesch noch visch; te weinig kilometers om lekker kilometers mee te kunnen maken, en net niet speciaal genoeg om in de garage te zetten als collectors item. Dat laatste is naar mijn mening voorbehouden aan goed uitgeruste colorstorms (waarvan je nu ook merkt dat deze steeds lastiger in goede staat te krijgen zijn).
Bij de 1e auto uit 2005: als de 1e eigenaar in plaats van deze A2 een Color Storm met de nodige opties had besteld,
was deze door Audi teruggenomen om in het museum te zetten ...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 nov 2020, 11:27 0 x

Spinazie schreef:
15 nov 2020, 11:00
Ja, dit exemplaar lijkt mij een gevalletje vleesch noch visch; te weinig kilometers om lekker kilometers mee te kunnen maken, en net niet speciaal genoeg om in de garage te zetten als collectors item. Dat laatste is naar mijn mening voorbehouden aan goed uitgeruste colorstorms (waarvan je nu ook merkt dat deze steeds lastiger in goede staat te krijgen zijn).
Je bedoelt een Color Storm met (werkend) OSS, mistlampen, stoelverwarming en navigatie? De mijne is voor slechts € 10.000 wel te koop :joy: :joy: :joy:
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 10:33 0 x

Bert schreef:
13 nov 2020, 14:18
Ja er zitten mooie uitvoeringen bij.
Echter de eerste met lage km-stand en exhorbitante vraagprijs (recentelijk nog met 2K verhoogd) staat al jaren te koop en verkoper is niet echt van deze wereld.
Heeft de verwachting dat dit nog eens goud wordt.
Jarenlang stil staan levert een lage km-stand op, maar of dit technisch het beste is vraag ik mij ernstig af.
Ah kijk, dat wist ik niet, dat deze auto van deze eigenaar al zo lang te koop staat.
Ik denk dan ook niet dat hij deze op korte termijn zal verkopen.
Technisch zal het de auto niet echt ten goede komen, denk ik.
Indrukwekkend blijf ik het wel vinden, dat er npf steeds A2’s bestaan die amper hebben gereden.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 10:49 0 x

stefan74 schreef:
14 nov 2020, 23:10
Een paar jaar geleden stond er een 2001 piniengroene 1.4 benzine met beige interieur te koop in Ruchpen of Sprundel, iig vlak bij mij, voor 5950 euro.
Eerste eigenaar, NL auto en ergens in de 30k op de teller.
Ik had toen helaas het geld niet, kan me nu wel voor m'n kop schieten, wat een gemiste kans.
Herkenbaar en begrijpelijk...
Soms zie je van die buitenkansjes, zoals deze bijvoorbeeld: https://link.marktplaats.nl/m1619340558 ... nt=app_ios
Het is dat het een 1.6 FSI is en ik simpelweg het geld niet heb, maar anders had ik het gedaan.
Peter_Maathuis schreef:
15 nov 2020, 09:49
Ik zit er toch wat anders in. A2's met lage km-stand met extreem hoge vraagprijzen (rond de oorspronkelijke nieuwprijs) staan heel lang te koop... En dat vind ik niet vreemd: wat doe je er na de aankoop mee? Opslaan in verwarmde garage en wachten tot ie nog meer waard wordt? Of mee rijden, maar dan heb je na een paar jaar en enkele 10-duizenden km's wel een heel hoge afschrijving! :dizzy:

Trouwens, als je 'm total loss rijdt (of een andere automobilist helpt je daarbij), dan ben je ook in de welbekende aap gelogeerd - ga je verzekeraar maar eens uitleggen dat ie € 15.000 moet overmaken in plaats van € 5.000...

Voor minder geld laat je A2 in z'n geheel overspuiten en met nieuwe koplampen, een schoon gestoomd interieur en een setje knappe / opgeknapte velgen ziet ie er ook weer uit als nieuw. :mrgreen:
Hier kan ik mij absoluut in vinden!
Ik zou er dan trouwens gewoon lekker mee gaan rijden en absoluut niet bewaren in een verwarmde garage en wachten tot-ie nog meer waard wordt. Dat heeft de vorige eigenaar dan al voor mij gedaan. :mrgreen:
Ik heb toevallig laatst een topic gelezen over de dagwaarde van een A2, dus als je zo’n dure tweedehands dan total loss zou rijden, dan is dat extra zuur...
Nee, dan inderdaad maar voor een klein prijsje een goed gebruikte A2 kopen en die langzaam, stukje bij beetje, weer helemaal mooi maken en goed laten functioneren.
Dat is nu ook precies wat ik doe. :blush:
Hoewel ik wel moet zeggen dat als geld geen issue zou zijn, ik absoluut voor zo’n ‘nieuwe’ A2 uit Duitsland zou gaan. :mrgreen:

Ik ben trouwens uit nieuwsgierigheid wel benieuwd wat het eigenlijk zou kosten om een A2 volledig over te laten spuiten.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 11:33 0 x

TJT schreef:
16 nov 2020, 10:49
...
Ik ben trouwens uit nieuwsgierigheid wel benieuwd wat het eigenlijk zou kosten om een A2 volledig over te laten spuiten.
Dat ligt er in belangrijke mate aan wat je wilt (ook onder de bekleding, bodem, binnenkant portieren, ...?) en wat je zelf aan voorbereiding kunt / wilt doen. Het demonteren / afplakken van deurrubbers, lampen, ruiten, spiegels kost veel tijd.
Reken op ettelijke duizenden euro's.

Vorig jaar heb ik (voor mijn zoon) prijsopgaven gevraagd voor het overspuiten van een Audi A4 voorbumper in een andere kleur - dat kwam op ca € 200. Toen bleek een nieuwe, die meteen in de juiste kleur werd gespoten, nauwelijks duurder.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 12:58 0 x

Interessant. Dank voor deze info, @Peter_Maathuis.
Gebruikersavatar
Audior
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 nov 2020, 21:36
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 nov 2020, 18:12 0 x

Herkenbaar en begrijpelijk...
Soms zie je van die buitenkansjes, zoals deze bijvoorbeeld: https://link.marktplaats.nl/m1619340558 ... nt=app_ios
Het is dat het een 1.6 FSI is en ik simpelweg het geld niet heb, maar anders had ik het gedaan.
Waarom zou je geen 1.6 willen?
Plaats reactie