Gele Colorstorm met werkend OSS en navigatie

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2020, 17:24 5 x

The eagle has landed... voor mijn huis. Nu eens niet saai grijs maar spetterend geel.
IMAG1988a.jpg
IMAG1988a.jpg (660.35 KiB) 1908 keer bekeken
Hij blijkt van juli 2003 te zijn en daarmee een heel vroege van modeljaar 2004. Hij ziet er nog best netjes uit en heeft de correcte matte serviceklep (maar misschien zet ik er toch een ribbelgrille in). Tot nu toe (ik heb hem nog niet gewassen / in de was gezet) één klein deukje (euro-munt groot) in portier gevonden.
De achterstoelen bleken alleen aan de zijkant vast te zitten, niet op de bodem :mrgreen: Dat was met wat overredingskracht (gewicht) te verhelpen. De passagiers-airbag is uitschakelbaar, da's een meevaller. Maar een "winterpakket" zit er niet op. De navigatie is niet af fabriek gemonteerd (volgens de optie-sticker) en van een boordcomputer is geen sprake (gewoon half schermpje BIS). Ik heb er wel netjes 2 klapsleutels bij gekregen en de APK loopt nog tot april, dus dat valt mee.

Onderhoudshistorie: het "scheckheft" bleek grotendeels blanco op 2 beurten (niet bij VAG) na: mei 2015 bij 134k en mei 2016 bij 150k; facturen niet voorhanden, ook niet van vervanging van de distributie (er zit wel een niet-ingevulde sticker onder de motorkap). Verderop in het serviceboekje gevonden: april 2015 bij 133k distributie met waterpomp vervangen. We gaan toch maar uit van het wat achterstallig onderhoud (het display roept SERVICE!)...

Al met al niet helemaal zoals in de advertentie (en dus heb ik ook niet helemaal de prijs van de advertentie afgerekend :blush: )
Gebruikersavatar
Patrickdkl
Audi A2 clublid
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 jul 2020, 05:59
Locatie: Oldenzaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2020, 18:48 0 x

Beste Peter,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hij ziet er prachtig (geel) uit. Super makkelijk dat het bestuur nu een herkenbare kleur heeft gekozen. Ben benieuwd naar de rijeigenschappen en gevoel op de langere termijn. Leuk dat je ons op de hoogte houd!


Groeten Patrickdkl
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2020, 19:00 1 x

Bedankt Patrick!
Het zal nog even duren voordat we hiermee km's kunnen maken - de RDW heeft een wachttijd van 1 à 2 maanden :dizzy: (afhankelijk van de locatie) voordat je een invoerkeuring kunt afspreken. Dus alle tijd voor wat TLC, filters en vloeistoffen vervangen en hem van boven tot onder na te kijken en te poetsen. En intussen kunnen we de dofijngrijze verkopen aan een nieuwe liefhebber...
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 aug 2020, 19:57 3 x

Je hebt gelijk met de wachttijden van de RDW, maar er is een kans dat je al eerder kan.
Een aantal weken geleden een Duitse caravan ingevoerd, zou ook maanden duren. Ik heb dagen de RDW planning in de gaten gehouden, wachtende op een afgezegde afspraak.
Binnen no-time raak. Kon na nog geen week kijken, meteen de volgende dag terecht. Twee weken na de keuring zat het kenteken erop en kon ermee gereden worden.
Dus mocht je niet te lang willen wachten: even in de gaten houden de planning.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2020, 20:50 0 x

Goede tip! Ga ik doen. Bedankt!
Gebruikersavatar
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
Locatie: Wormerland
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 aug 2020, 21:18 1 x

Peter, gefeliciteerd met je nieuwe auto.

Had dit niet verwacht toen ik de link op het forum zetten.
Mocht ik ergens een Papaya oranje met OSS tegenkomen, dan houd ik die zelf ;)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 aug 2020, 22:22 2 x

Dankjewel Bart! En inderdaad, als je een auto spot die precies aan je wensen voldoet, kun je beter eerst afspraken maken met de verkoper voordat je 'm hier meldt. Anders loop je het risico dat iemand je voor is :blush:
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 aug 2020, 11:26 0 x

Welkom bij de (Yellow CS) club @Peter_Maathuis! :mrgreen:

Jammer dat deze niet helemaal aan de verwachtingen voldeed (kon het?), maar daar is de prijs dan ook naar. Goed gedaan. Zo te lezen weer een nieuw episode in jouw serie opknappers ;) :thumbmin:

PS: zeer nuttige tip @Caspeer!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 aug 2020, 12:56 2 x

Ja, als de verkopende partij iets zorgvuldiger was geweest in de beschrijving (advertentie en telefonisch) was ik misschien thuis gebleven... Maar voor minder dan 4k op NL-kenteken mag je niet al te hard klagen.

You win some, you lose some: "scheckheft" praktisch blanco, geen "lordosenstütze", "bordcomputer" of "winterpaket" en APK tot 4/21 ipv 10/21, maar wel 4 maanden jonger (dus modeljaar 2004), cruise control en verwarmbare buitenspiegels.

Vanmorgen VCDS erop losgelaten: geen al te gekke dingen: instrumentenpaneel ziet de radio/nav niet en wat klachten over de portiersloten. Ook vastgesteld dat de radio niet reageert op sleutel uittrekken, lijkt door amateur gemonteerd zonder CAN-aansluiting. De navigatie-CD is van 2003 en bevat alleen Duitsland :confounded:

De achteruitrijcamera heeft een apart schermpje links op het dashboard en wordt ingeschakeld met het linker leeslampje... Het "achteruit ingeschakeld"-signaal opzoeken was kennelijk te ingewikkeld... :sleepy:
Maar wel grappig en bruikbaar zo.
IMAG1994.jpg
IMAG1994.jpg (672.12 KiB) 1823 keer bekeken
Gebruikersavatar
Caspeer
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 aug 2020, 14:21 1 x

Leuk dat op de foto van je schermpje de andere A2 te zien is! Detail of per ongeluk?
Op de achteruit aangesloten is ook niet alles. Dan heb je bij het fileparkeren een telkens aan en uitgaande camera. Beetje zenuwachtig vind ik dat. Op het leeslampje vind ik nog niet eens zo'n gek idee. Hoewel ik zelf wel aan het kijken ben om een soort uitgestelde power-off te fabriceren.
Veel plezier gewenst met deze mooie bolide!
Plaats reactie