Donkerblauwe A2

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 nov 2019, 21:45 1 x

Gefeliciteerd :thumbmin:
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 nov 2019, 22:15 0 x

Dank, Bernard! :)
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 nov 2019, 22:48 1 x

TJT schreef:
07 nov 2019, 17:22
Update:

Ik heb ‘m gekocht!
Gefeliciteerd met de aankoop! Zo te lezen veel informatie ingewonnen en weloverwogen de keuze gemaakt, deed iedereen dat maar :mrgreen: Zo teruglezend een aantal cosmetische zaken die met wat inspanning zelf goed op te lossen zijn als je er zin in hebt. Zo schijn je de bekleding weer goed te kunnen schoonmaken met een stoomreiniger, maar de zoekfunctie kan je wellicht wat verder helpen.
TJT schreef:
07 nov 2019, 17:22
Olie vult ze wel af en toe bij.
Afgelopen juli met 228.000 km is er wat ingegaan en daarna pas weer vorige week met 233.000 km is er een liter ingegaan.
Dus daar zit dan zo’n 5000 km tussen.
Dat is zeer schappelijk.
Dat is inderdaad normaal te noemen, worden ze oud mee. Wel oliepeil in de gaten houden dus ;)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

07 nov 2019, 22:56 1 x

Gefeliciteerd,

En een schadevrije kost gelijk 3x zoveel, en ik hoef die ook niet omdat buren wel eens.... ja vooral de buurt super geeft deukjes soms...

De olie, als je de juiste 5W30 gebruikte is bijvullen normaal.
Net elders op Monteurs forum gezien wat 10W40 met lager verbruik opleverde, en toch beter af en toe wat olie van juiste soort bijvullen dan na 50.000 Km met dure revisie zitten.

Veel succes en hopelijk veel plezier, en blijf vooral lezen, erg leerzaam en tot een Meeting in Voorjaar?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 nov 2019, 23:31 1 x

Een beetje late reactie, maar eerder kwam het er helaas niet van.

Hartelijk dank allen, voor jullie felicitaties, het meedenken en jullie advies!
Daar heb ik heel veel aan gehad.

Morgen is het zover en ga ik mijn A2 ophalen in Goes.
Ik heb er heel veel zin in!

Ik zal binnenkort in mijn voorstel topic mijn A2 aan jullie voorstellen! :)
Ik heb ook nog een paar vragen die ik aan jullie wil stellen, maar die zijn redelijk algemeen, dat ik ze gewoon samenvoeg en plaats in mijn voorstel topic.
Ik vind het een beetje zonde om voor die paar vragen aparte topics aan te maken.
Spinazie schreef:
07 nov 2019, 22:48
Gefeliciteerd met de aankoop! Zo te lezen veel informatie ingewonnen en weloverwogen de keuze gemaakt, deed iedereen dat maar :mrgreen:
Haha, dank!
Het is inderdaad een weloverwogen keuze geweest en absoluut geen impulsieve aankoop.
Dat is iets wat ik met dit soort zaken ook nooit zal doen.
Het blijft toch relatief veel geld en een tweedehands auto, dus je kan niet voorzichtig genoeg zijn, vind ik.
Eigenlijk kwam dit aanbod te vroeg, maar gelukkig kon ik het financieel, door o.a. mijn huidige auto te verkopen, toch bekostigen.
Dat deed wel even pijn, toen ik mijn eerste auto, een Hyundai Atos, gekregen van mijn ouders, zag wegrijden... :cry
Deze is nu geëxporteerd naar Afrika.
Ook net geen 20 jarig jubileum meegemaakt, helaas...
Maar goed, toch nog € 450,- voor gekregen, dus uiteindelijk heeft de A2 mij maar € 550,- gekost in de aanschaf. Een schijntje!
En dat 20 jarig jubileum hoop ik met mijn A2 dan maar mee te maken in 2021! :blush:
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 nov 2019, 05:02 0 x

Gefeliciteerd alvast met je aankoop.!

Als je gewoon je wagen eetst komende weken na aankoop om de 1000 km olie, koelvloeistof checkt of minmaal maandelijks checkt,heb je een idee wat er met jou rijomstandigheden het olie verbruik is.

Als jij regelmatig de wagen zijn sporen geeft kan benzineverbruik en vooral olieverbruik toenemen.

Vooral bij opwarm periode rustig optrekken dus het eerste 15 minuten is zeer belangrijk..

Gezien het olieverbruik ook afhankelijk is keuze type en merk olie gebruikt is.
Vul liefst van 1 merk bij .
.
Als jij ook netjes op tijd de benodigde beurtjes of aandacht geeft aan je bolide kun je ook vele km ters maken..

Verder wens ik je alvast een probleemloze periode toe en laat het ons weten..

Fijn weekend alvast,

Grt Rolf
.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 nov 2019, 10:04 0 x

Atos, leuke auto om te leren maar ik weet ook enkele zwakke punten.
De meeste hebben een roestplek vlak voor achterwielen waar de achteras aan vast zit.
Dat is moeilijk lassen en vaak een afkeur!
Dus binnen enkele jaren is van deze leeftijd 99% spoorloos verdwenen.

In Afrika lassen, roesten ze niet meer, en dat mag daar.
Maar nu nog leuke prijs, sloperij bied maximaal €150,- en dan zien wat er gebeurde met je
eerste liefde, zal geen filmpje plaatsen.

Vele merken hebben tussen 20 en 25 jaren dit probleem, maar een A2 kan niet roesten.
Dus voor dit bedrag, mits je voldoende onderhoud pleegde kun je deze tot 40 jaren belastingvrij doorrijden!
En als je eens een langere rit maakte, ook de stoelen zijn stukken beter, andere zijn goed, A2 is betere!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 nov 2019, 01:45 1 x

AudiFanSedert1971 schreef:
22 nov 2019, 05:02
Gefeliciteerd alvast met je aankoop.!

Als je gewoon je wagen eetst komende weken na aankoop om de 1000 km olie, koelvloeistof checkt of minmaal maandelijks checkt,heb je een idee wat er met jou rijomstandigheden het olie verbruik is.

Als jij regelmatig de wagen zijn sporen geeft kan benzineverbruik en vooral olieverbruik toenemen.

Vooral bij opwarm periode rustig optrekken dus het eerste 15 minuten is zeer belangrijk..

Gezien het olieverbruik ook afhankelijk is keuze type en merk olie gebruikt is.
Vul liefst van 1 merk bij .
.
Als jij ook netjes op tijd de benodigde beurtjes of aandacht geeft aan je bolide kun je ook vele km ters maken..

Verder wens ik je alvast een probleemloze periode toe en laat het ons weten..

Fijn weekend alvast,

Grt Rolf
.
Dank je wel, Rolf! :)
Ik ga sowieso de komende periode alle vloeistoffen nauwlettend in de gaten houden.
De auto heeft bij de vorige eigenaresse altijd op tijd zijn beurtjes gehad en ook zijn de meeste defecte onderdelen gerepareerd of vervangen.
Ik ben dan ook van plan dit verder voort te zetten, tenzij mijn garage zegt dat het een wrak is... Dan ga ik nog eens nadenken, maar ik kan het mij haast niet voorstellen dat het echt een wrak zou zijn.
eekhoorntje schreef:
22 nov 2019, 10:04
Atos, leuke auto om te leren maar ik weet ook enkele zwakke punten.
De meeste hebben een roestplek vlak voor achterwielen waar de achteras aan vast zit.
Dat is moeilijk lassen en vaak een afkeur!
Dus binnen enkele jaren is van deze leeftijd 99% spoorloos verdwenen.

In Afrika lassen, roesten ze niet meer, en dat mag daar.
Maar nu nog leuke prijs, sloperij bied maximaal €150,- en dan zien wat er gebeurde met je
eerste liefde, zal geen filmpje plaatsen.

Vele merken hebben tussen 20 en 25 jaren dit probleem, maar een A2 kan niet roesten.
Dus voor dit bedrag, mits je voldoende onderhoud pleegde kun je deze tot 40 jaren belastingvrij doorrijden!
En als je eens een langere rit maakte, ook de stoelen zijn stukken beter, andere zijn goed, A2 is betere!
Bedankt voor je input!
Nou weet ik van mijn garage dat het onderstel nog in goede staat was en dat daar geen roestplekken zaten, dus dat scheelt.
Eigenlijk was de auto technisch in goede staat en had ik ook in dat opzicht geen goed excuus om ‘m van de hand te doen.
Optisch was-ie wat minder mooi aan het worden...
Tja, ik wilde gewoon wat anders en ook iets groter gaan rijden, maar wel tegen mooie maandlasten.
In Afrika zullen ze inderdaad niet roesten.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd een hoe lang leven die autootjes nog beschoren is sinds hun 3e leven in Afrika...
En klopt, ik heb er nu nog een leuk bedrag voor kunnen krijgen, in tegenstelling tot wat de sloperij ervoor zou hebben gegeven. Met dit geld heb ik ook een deel van mijn eerste A2 kunnen bekostigen.
Een groot voordeel van de A2 is inderdaad dat ze niet roesten! Heel fijn.
Ik maak over het algemeen lange ritten van 80 km enkele reis (snelweg) en de stoelen zitten best wel lekker van de Atos!
Afijn, het verdere comfort van
De A2 is natuurlijk toch wel wat beter dan van zo’n budget auto.

Ik heb inmiddels een bericht gepost in mijn ‘voorstel-topic, waarin ik mijn ‘nieuwe’ auto aan jullie voorstel en aangezien de aankoop inmiddels is gedaan, lijkt het mij handig om daar in dat topic verder te praten over deze auto en dit topic weg te laten zakken in het archief. ;)

Nogmaals dank aan jullie allen voor jullie hulp en meedenken! :)
Plaats reactie