Audi a2 aanbieder

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2019, 19:05 1 x

Helaas wat reacties moeten verwijderen, graag on-topic blijven :thumbmin:
Gebruikersavatar
Cooper
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 aug 2019, 19:12
Locatie: Baarn
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

02 nov 2019, 19:36 0 x

de huidige auto"s uit de lease kunnen na 3 jaar ook mankementen bezorgen,mits je een auto koopt onder garantie.
Ik adviseer wel,als men een auto koopt van 15 jaar en ouder een technische kennis wel een pre is.
Oftewel de basis klussen moet je wel zelf kunnen,filters.bougies,olie vervangen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2019, 19:51 2 x

Cooper schreef:
02 nov 2019, 19:36
de huidige auto"s uit de lease kunnen na 3 jaar ook mankementen bezorgen,mits je een auto koopt onder garantie.
Ik adviseer wel,als men een auto koopt van 15 jaar en ouder een technische kennis wel een pre is.
Oftewel de basis klussen moet je wel zelf kunnen,filters.bougies,olie vervangen bijvoorbeeld.
Ik weet niet of ik on topic blijf, maar ik hoor het wel. Ik hoor dat vaak: "Ik adviseer wel,als men een auto koopt van 15 jaar en ouder een technische kennis wel een pre is.
Oftewel de basis klussen moet je wel zelf kunnen,filters.bougies,olie vervangen bijvoorbeeld."

ik begrijp dat nooit. Ik heb veel youngtimers (gehad). Juist dit soort onderhoud kun je makkelijk uitbesteden. Juist de lastige klussen moet je ergens onder kunnen brengen bij een deskundige die niet al te duur is. Auto specifieke klussen die een jonge monteur niet meer kan oplossen.
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2019, 22:32 1 x

Dwalen we niet een beetje af? [Zie net dat @Spinazie al heeft ingegrepen, terecht!] Klaas vraagt of we deze handelaar kennen en daarop zie ik geen antwoord.

Zonder verdere informatie zie ik een nette, goed uitgeruste A2 met weinig km's. Als je op zoek bent naar een (mooie) A2 moet er vooral een paar gaan bekijken en proefrijden. Als ie aan de andere kant van het land staat, zou ik eerst wat dichterbij kijken, maar mijn huidige daily driver kocht ik in Winschoten (ca 300 km van huis) en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Als achteraf blijkt dat de teller is teruggedraaid, wat bij diesels populair is, maar bij benzine minder, kun je altijd een deel van je geld terughalen of de koop ontbinden. Een sluitende onderhoudshistorie is wel belangrijk en moet bij deze prijs wel aanwezig zijn. En zeker vaststellen wanneer de distributie voor het laatst is vervangen.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 nov 2019, 10:12 0 x

En laat die terug gedraaide teller nu via €21,- kostende VAG kabel en laptop met Windows uit te lezen zijn... je ziet of teller en ECU ongeveer hetzelfde aangeven.

Die KM terug draaiers, daarom adverteren velen met Afgelezen KM stand en niet de garantie bij import.
Dan is het lastiger claimen.
Maar even hier kijken of een mede forum lid die kabel heeft, dat is sneller dan 6 weken op Ali Express te wachten en nog alles moeten leren waar die KM stand op de ECU zit.

Verder zegt slijtage niets over KM standen!
Mijn Eekhoorn met 180.000 km heeft slechter stuur dan de groene met 245.000 km.
Die heeft naast nieuwe pedaal rubbers ooit ook mooier stuur.
Stadsverkeer geeft meer stuur slijtage dan autoweg, en hoe zijn jou handen.
Dus die tip die ik vaak tegen kwam klopt niet altijd.

En Klaas, die garage, ik heb ervaring met afgedekte nummer platen en dat zijn meestal niet de beste handelaren... Zou geen KM rijden voor een dergelijke aanbieder.... alleen handel...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 nov 2019, 11:27 0 x

Moderator edit: opmerking van @eekhoorntje over werkwijze Eenink verwijderd. Dit is volledig onjuist en derhalve onterecht. Wel je huiswerk doen en anders blijvende stemming makende en ongefundeerde opmerkingen achterwege laten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 nov 2019, 17:07 0 x

Ik heb vandaag mijn eerste Audi A2 gekocht bij een particulier die deze in 2013 heeft gekocht bij Exclusive Dealer Cars als import auto vanuit België.
Is een prima auto waar zij nooit grote problemen mee heeft gehad.
Daarom heb ik ‘m nu ook gekocht. :mrgreen:
Misschien heb je iets aan deze info.

De verkoopster van mijn A2 heeft nu een A2 uit 2004 bij Auto Scherpenzeel in Apeldoorn gekocht.
Misschien loont dat ook de moeite?
Plaats reactie