Op zoek naar een A2 met panoramadak

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mei 2021, 23:14 1 x

Bedankt voor de vele reacties en tips.
Colour storm dus.. ik zal morgenavond zeker even dat optie nummer checken.
Maar ook als het een look alike is, ben ik er al weer wat positiever over. Ik weet niet of die sierstrips makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen zijn. Dan kan ik ze wel mat zwart maken. Met die glans komt het op de foto's voor mij over alsof het vervangende delen zijn die nog niet op kleur gespoten zijn..

Om nog even terug te komen op de twee motor types AUA en BBY. Jaren geleden hebben we een Seat Ibiza gehad, ook met een BBY motor. Ik weet nog dat ik dit toen een heel fijn blok vond. De A4 1.9 TDI had moeite om zuiniger te zijn dan de benzine BBY. We hebben wel 2x een bobine kapot gehad. Toen gaf ik het ontwerp van de bobines in het hete motorblok de schuld. Maar daar zouden ze tegen moeten kunnen, toch?

Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen bij Klaas!
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mei 2021, 23:49 0 x

Ticcie schreef:
27 mei 2021, 19:29
Ik heb vaak ook wat twijfels bij import, maar dat komt met name doordat vaak de boekjes er niet bij zijn en dan is het bijna onmogelijk om de km.stand een beetje te checken. Op zich geen ramp, wel een risico, zeker als je denkt een auto met weinig km’s te kopen…
Ik heb bij beide import A2’s alle boekjes erbij gekregen, dus ik denk dat dit vaak wel goed zit. Het is gewoon een kwestie van goed opletten, maar ik denk dat dit bij een origineel Nederlands geleverde auto niet anders is.
Hansel schreef:
27 mei 2021, 23:14
Bedankt voor de vele reacties en tips.
Colour storm dus.. ik zal morgenavond zeker even dat optie nummer checken.
Maar ook als het een look alike is, ben ik er al weer wat positiever over. Ik weet niet of die sierstrips makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen zijn. Dan kan ik ze wel mat zwart maken. Met die glans komt het op de foto's voor mij over alsof het vervangende delen zijn die nog niet op kleur gespoten zijn..

Om nog even terug te komen op de twee motor types AUA en BBY. Jaren geleden hebben we een Seat Ibiza gehad, ook met een BBY motor. Ik weet nog dat ik dit toen een heel fijn blok vond. De A4 1.9 TDI had moeite om zuiniger te zijn dan de benzine BBY. We hebben wel 2x een bobine kapot gehad. Toen gaf ik het ontwerp van de bobines in het hete motorblok de schuld. Maar daar zouden ze tegen moeten kunnen, toch?

Ik houd jullie op de hoogte van mijn bevindingen bij Klaas!
Het is in feite (zeer waarschijnlijk) een vervalste Colour.Storm. Komt wel eens vaker voor.
De zwarte strips horen ook eigenlijk mat zwart te zijn op een CS, al kan het ook zo zijn dat ze al mat zijn, maar door het polijsten zijn gaan glimmen. Maar als je deze mat zwart zou maken komt het gelijk nog geloofwaardiger over. :mrgreen:
Ik ben benieuwd wat er op het stickertje staat. Als de lakcode overeen komt met de code van een echte grijze Colour.Storm, dan heb je, in combinatie met S-Line uitvoering, wel iets unieks in handen!

Wat betreft de BBY:
Zover ik weet moeten die bobines daar gewoon tegen bestand zijn, dus naar mijn idee geen slecht ontwerp.
Door ouderdom en slijtage kunnen ze natuurlijk wel eens stuk gaan en af en toe gebeurt dat ook wel eens. Zelf nog niet ervaren.
Als ik ervaringen van anderen lees, dan kun je aan de buitenkant van de bobine al zien of deze het aan het begeven is. De bovenkant van de bobine gaat dan namelijk opbollen.

Succes!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 mei 2021, 09:19 0 x

De AUA is een verouderde motor en olie gebruik omdat ze ooit voor 10W40 gemaakt waren en naar 5W30 over moesten.... ook de lichtere kantelende zuigers.... en nog paar puntjes.
Die bougie kabels gaan ook wel eens stuk.

De BBY is nieuwere motor, betere zuigers/veren en geen kantelen meer dus geluid weg.
De Bobines.....bekend probleem.....

De AUA had lange diep zittende kabels die gebakken werden in het blok.
De BBY en BAD van 1.6 hadden de Bobine in dit blok zitten zonder koeling!
Hoewel een nieuwe hetzelfde eruit ziet, nu gebruiken diverse fabrikanten betere materialen die
beter tegen hitte kan op een lange rit en hoge snelheid ....
De Beru heeft onderzoek gedaan en de reeds vervangen nog geen defecte van na 2007 gevonden.
Ze leveren ook andere merken, maar dan weet je niet of het een uit de Beru of dat ze zomaar elders inkopen....
De Huismerken Made in Italy zou ik overslaan!
Deze leverde ook vaak de originele met VAG logo ooit.
4x €1,70 per auto en hun omzet kiezen ze voordeligste... die het 2 jaren vol houden!

Als je bovenop bobbeltje ziet, is kapot of binnenkort....
Ik had er 8 gekocht op voorraad, en nu nog 1 over!
Online minder dan €20,- en bij Dealer of plaatselijke vaak dubbele of nog duurder!

Maar indien mogelijk zou ik voor BBY vanaf 2002 gaan of de BAD, deze Fsi heeft andere puntjes maar wel leuk, een 1.6... op Super benzine... Euro 95 gaat fout op Bio Brandstof!
En vele pompen hebben niet de goede brandstof helaas....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2021, 11:18 2 x

Ik zou inderdaad ook voor een BBY gaan, omdat ik wel vaker heb gehoord en gelezen dat het probleem met kantelende zuigers en olieverbruik echt een dingetje is van de AUA.
De BBY is in dat opzicht toch wel een geüpgraded motorblok.

1.6 BAD FSI zal ongetwijfeld leuk zijn tijdens het rijden, maar ik persoonlijk vind het vooral een hoop gedoe dat je op de hals haalt.
Door ervaringen van anderen weet ik dat het motorblok specialer onderhoud nodig heeft en vaak schijnen die auto’s ook last te hebben van achterstallig onderhoud waardoor het in één keer erg duur kan worden om het motorblok weer in orde te krijgen.
Daarnaast altijd E5 (Euro 98) tanken en is een FSI A2 ook nog eens duurder in de MRB.
Het gewicht van een FSI is 1070 kg rijklaar en 970 kg ledig.
Een BBY weegt 995 kg rijklaar en 895 kg ledig.
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 mei 2021, 12:57
Locatie: Druten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 20:03 0 x

Zoals beloofd een update:
Ik heb hem gisteravond gelijk gekocht en meegenomen!
Klaas is een enthousiaste hobbyist/handelaar. Hij koopt A2's op en maakt er wat moois van.
Wat mijn A2 betreft:
  • de zwarte accenten vond Klaas beter passen bij de donkere velgen en bekleding van de hemel. Toen ik de foto's op marktplaats zag dacht ik eigenlijk liever origineel, maar nu ik hem zo zie stralen, ziet het er echt goed uit. Klaas had gelijk!
  • Er zit nog de originele accu in, dus die ga ik nieuw bestellen. Als hij het al 17 jaar heeft volgehouden moet die Varta een goede keuze zijn!
  • De 'wokkels' voor de stadslichten zijn inderdaad bruin. Zijn deze ergens los te bestellen? De koplamp units zien er verder perfect uit!
  • Geen bobbels op de pen bobines, dus die gaan ook nog even mee
  • Het dakraam ging gisteravond zonder problemen helemaal Open en dicht. Vandaag in de volle zon stopte hij steeds halverwege. Is hier iets aan schoon te maken? Of zou het aan de oude accu kunnen liggen? Hij maakt geen vreemde geluiden. Ik zet mijn naam sowieso op de lijst voor het bestellen van zo'n revisie setje.
  • bestaat er een optie om de richtingaanwijzers drie keer te laten knipperen als ik één keer aantik?
Ik zal binnenkort ook wat foto's van mijn A2tje erbij zetten.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

29 mei 2021, 20:42 0 x

Gefeliciteerd met je nieuwe bolide 👍.

De wokkels zijn niet los te krijgen. Wordt of nieuwe koplampen 350€ per set of ergens tweede hands koplampen op de kop tikken en plaatsen of open maken en wokkels wisselen. Beduidend goedkoper, maar je moet geen linker handen hebben.

De knipperlicht module is online te bestellen bij cumcartec.de. wordt tussen knipperlicht relais en kabelboom geplaatst.

Nou we zijn benieuwd naar de foto's en veel plezier met de A2.

Grtz
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 23:05 0 x

Leuk! Gefeliciteerd!
Nieuw setje koplampen van Valeo scoor je voor e290 bij voorwindenparts, of anders de bruine wokkels voor lief nemen…. Tweedehands koplampen zijn over het algemeen aan de prijs en toch vaak ook 15 jaar….

De comfortmodule die hieronder wordt beschreven kan ik aanraden. Ik had een iets goedkopere, maar dat leverde een boel gepruts op, beter een tientje meer uitgeven voor deze.

En hopelijk geen problemen met je open dak, blijft een zwak punt na een aantal jaren gebruik en er kan van alles kapot.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 mei 2021, 23:05 0 x

Gefeliciteerd - je hebt zo te zien een heel mooie slag geslagen: S-line met OSS.

Misschien heeft @HansJan nog wel een comfort knipper relais liggen - die bestelt af en toe bulk in Duitsland.

Vreemd dat je OSS in de zon hapert - waren de tests gisteravond en vandaag beide met lopende motor (boordspanning 14 Volt) of alleen op contact (boordspanning waarschijnlijk onder de 12 Volt).
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

30 mei 2021, 11:33 1 x

Wokkels?
Dan zitten er meestal de 5W5 lampjes in.
Er horen 3W3 in te zitten die minder heet worden.

Helaas is deze bruin gebakken niets te doen behalve de goede erin zetten om nog erger te voorkomen.
Ook een LED kan, maar 3W3 en vele hebben doos 5W5 klaar staan en maken deze fout....

OSS?
Ik weet dat ik elk voorjaar de Rail moet schoonmaken, hoopje opgeschoven vuil verwijderen.....
En dan pas insmeren met nieuwe vet.
Alleen invetten en je loopt ooit vast op hele berg vuil.

Accu:
Zelf voor de Varta E11 en E44 gekozen.
De E11 is blauwe 74 Ah en met 680A voldoende en sterker dan originele 80 Ah die maar 640 A leverde.

De E44 is 77Ah en 740 A... maar vind dat meer voor de diesels.
Mijn Online leverancier is nu flink in prijs gestegen maar deze wel gevonden;

https://accutotaalcenter.nl/accu/varta- ... EhEALw_wcB komen nog wel porto bij....

https://www.accudienst.nl/p71404/varta- ... PYEALw_wcB

https://www.accudeal.nl/p/e11-varta-74a ... faEALw_wcB


E38 Zilver 74Ah...
https://online-accu.nl/Batterijen-voor. ... hwEALw_wcB

En je plaatselijke Garage of Automaterialen handel?
Die zijn veel duurdere, en laat je geen ander merk aansmeren!
Succes met de Imitatie C.S... ook mooi.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 mei 2021, 12:28 0 x

Peter_Maathuis schreef:
29 mei 2021, 23:05
Misschien heeft @HansJan nog wel een comfort knipper relais liggen - die bestelt af en toe bulk in Duitsland.
Helaas, voorraad is op. Bestellen kan bij voldoende animo altijd!

Gefeliciteerd met je toch wel unieke aankoop @Hansel!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gesloten