Colorstorm zilvergrijs gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 mei 2021, 22:56 1 x

@Paulus, van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben.

Volgens mij mag de 1.6 weer terug in de titel, soms is een spelt in de hooiberg toch te vinden.

Wat betreft het naar Nederland halen, ik heb mijn eerste A2 zelf naar Nederland gereden. Ik ben toen met de trein gegaan maar je kan er ook met iemand anders heen rijden. Je kan een 5 daags kenteken + verzekering krijgen in Duitsland, koste destijds iets minder dan €100,-. Informeer anders even bij het bedrijf waar je hem gekocht hebt, die kan je er vast meer over vertellen. Ik heb toen op de zelfde dag een afspraak en een 1-dags kenteken bij de RDW aangevraagd, kon zo in 1 ruk door.

Bij autotelex.nl kan je voor €29,95 je BPM aangifte formulier regelen die je dan weer bij de RDW kan inleveren.

Suc6 met het avontuur! :cool:
Laatst gewijzigd door kobus1978 op 01 mei 2021, 23:07, 5 keer totaal gewijzigd.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 mei 2021, 22:59 1 x

Paulus schreef:
01 mei 2021, 22:14
Ja, er is een afgestempeld boekje bij en ook de facturen over een langere periode. Twee originele sleutels.... Het enige wat volgens mij niet klopt is de trekhaak die volgens de advertentie er op zou moeten zitten. Die heb ik niet gezien.
Verder moeten er nog mistlampen op komen. Die heb ik al klaarliggen incl. schakelaar. Dan is mijn wensenlijstje qua opties compleet.
Oh...en de velgen natuurlijk. Daar moeten originele op komen maar ik moet nog kijken welke het beste staan.
Ik zie in de advertentie geen trekhaak... maar wel originele 6-spaaks 16" velgen...
De advertentie zegt 5-zitter maar dat klopt (ook?) niet...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 mei 2021, 23:40 0 x

Wat gaaf dat het je eindelijk is gelukt!
Ik denk, van wat ik heb gezien aan foto’s en informatie, dat je er een hele mooie A2 aan hebt en natuurlijk vrij zeldzaam. Echt heel tof!
Ik wens je heel veel rijplezier met deze grijze Colour.Storm!
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

02 mei 2021, 00:08 0 x

👍Mooi dat het gelukt is! Die Rial velgen staan best stoer en zijn kwalitatief ook niet slecht dus die zou ik mooi even laten zitten. Als je de auto ingevoerd hebt zou ik even een afspraak maken met de A2 dokter, dat kan een hoop gezeur voorkomen ,als hij alles even naloopt. succes!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

02 mei 2021, 09:43 0 x

Met Chassis nr kun je bij RDW een Eendags kenteken aanvragen.
Dit is gratis en mag met karton en viltstift mits juiste maten...
Duitse metalen platen achterkant gaat ook prima.

Wel bij je huidige 1 dag verzekering vragen en meestal noteren ze dat gratis... omdat je later de auto daar ook komt verzekeren zodra kenteken rond is.

Voor de keuring enige tijd later kun je hetzelfde doen.
Nu al aanvragen en datum + tijd reserveren kan prima.
Ze kijken naar Duitse kenteken en Chassis nr en dat is het.

Als er nog Tuv keuring op zit, Duitse is verse 2 jaren geldig, misschien doen ze dat voor jou!
Alleen een CVO papier als het erbij zit nooit afgeven, mooi document en je bent het kwijt, en je kreeg vaak de Kilo knaller!
De uitdraai van andere NL Fsi met Oss is voldoende voor juiste gegevens.

De Aanhanger maar €40,- maar de zware auto ervoor en brandstof?
Zelf rijden en bij grens die Nummerplaat omdraaien, een printje van RDW en Watervaste stift is legaal voor 1 dag in NL te rijden...

De aanhanger en brandstof van zware ervoor is ook niet gratis en vind zelf in nieuwe A2 rijden veel leukere....
Verder erg nette Blauwe stoelen.... goedkope gezien wat ze elders voor een CS vragen!

En die Zwarte velgen? Ik vind dat ook niet echt mijn ding maar spuitbus Plasti Dip Zilver of Chroom, dat laatste is mits je die kunt vinden erg extreem mooi onder een Grijze CS....
En als je het niet mooi , uurtje plukken en volgende spuitbus!
Wel is Plasti Dip erg zacht dus Blanke Lak erover en vooral door remstof zal dat veel langer mee gaan!

En de Controle, op bepaalde routes doen ze dat, en na veel Woon/ Werk verkeer controle op werkdagen is het veel werk voor niets, weekend is meer risico.
De Polizei heeft al genoeg overuren en 20 km voorbij de grens doen ze nauwelijks nog iets.


Veel succes met alweer een andere CS....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 mei 2021, 09:53 2 x

Dat is niet correct @eekhoorntje. Het eendagskenteken is puur en enkel bedoeld om met de auto de zo kortst mogelijke route naar het RDW kantoor te rijden voor de ingeplande keuring.

Een auto met 1 of 5 daags Duits kenteken mag niet in NL rondrijden, is dan onverzekerd en bovendien als NL bestuurder in auto met Duits kenteken ben je dubbel in overtreding.

Het 1-daags kenteken kan je alleen in Dld aanschaffen omdat de geldigheid van het kenteken ingaat op de dag dat deze is aangevraagd/besteld. Het 5-daagse kenteken bestel je in NL maar moet je dan wel juist timen met bestel, lever en ophaaldag.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

03 mei 2021, 19:28 0 x

Eenendagskentekenbewijs

Als u een voertuig laat keuredagskentekenbewijs

Als u een voertuig laat keuren bij de RDW, dan heeft u mogelijk een eendagskentekenbewijs nodig. Met dit kentekenbewijs kunt u op de dag van de keuring vanaf het Nederlandse adres waar het voertuig staat naar het keuringsstation rijden en weer terug.


HansJan heeft 100% gelijk, ik fraudeer maar er is nog een bestuurslid die paar KM..... :mrgreen:
Parkeer vlak over de grens en wacht op keuringsdatum!
Dan mag je daarna wel verder naar thuis.
Vanuit Duitsland naar Parkeerplaats aan de grens, dan naar RDW naar vrije keuze en dan naar huis!

Ja, ik ging met 2x 1dagskenten rijden en groene platen lenen bij garage is slimmer, gelijk verzekerd en dan mag het wel zonder oplegger binnen NL.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 mei 2021, 23:21 4 x

Hartelijk dank voor jullie tips, felicitaties en leuke reacties!
Het zijn nog steeds spannende dagen, dat zal denk ik pas over gaan als het autootje hier thuis staat.
Een oprijwagen is gereserveerd en woensdag hoop ik te vertrekken om de auto op te halen. Ik heb overwogen in Duitsland een uitvoerplaat te regelen, maar volgens de autoverkoper duurt de aanvraag nu langer. Iets van drie weken beweerde hij. En dan nog zit je met het probleem dat je maar tot de grens mag...
Een oprijwagen is wel wat duurder maar ik vind het toch wel een beter idee. Ook wel leuk om zoiets een keer te doen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 mei 2021, 07:15 0 x

3 Weken?

Dat is slecht nieuws.

Normaal moet je in de ochtend de papieren regelen na aankoop,
dan bij plaatselijke automaterialen handelaar de platen die ze per telefoon bestelde ophalen.
En dan rijden maar....

Maar het kan ook een onervaren handelaar zijn die zelden export doet.
Gewone kentekens weet iedereen daar en dit is net even anders.

Mijn laatste Duitse aankoop was op 350 meters van de Grens dus gelijk de NL Een dag kenteken van karton gedaan.... en dat blijkt niet te mogen, had geen RDW afspraak.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 mei 2021, 21:59 5 x

Inmiddels is de auto in Nederland:
IMG_20210505_112141__01.jpg
IMG_20210505_112141__01.jpg (3.95 MiB) 2184 keer bekeken
En ook maar meteen langs de RDW:
IMG_20210506_111638.jpg
IMG_20210506_111638.jpg (2.8 MiB) 2184 keer bekeken
Nu nog de aangifte doen en wachten op het kentekenbewijs.
Gesloten