Colorstorm zilvergrijs gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2020, 15:04 3 x

Peter_Audi_A2 schreef:
29 aug 2020, 14:00
Peter_Audi_A2 schreef:
26 aug 2020, 19:41
De glimmende serviceklep en de (niet orginele?) wielen brengen me weer aan het twijfelen ...
Dank voor de uitgebreide beschrijving @karolography , zo zie je maar weer dat niet alles is wat het lijkt.
Bedoel je met links de bestuurderszijde?
Er is maar 1 schuine voorzijde foto gemaakt. Je kunt links- en rechtsvoor dus niet vergelijken. Zie ook geen foto van de voorzijde .
Nu begrijp ik beter, dat deze al een tijdje te koop staat.
Nee, links als je voor de auto staat. Het is lastig op de foto vast te leggen, maar in het echt zie je het snel. In de advertentiefoto zie je (alleen als je het weet) dat de voorkant van de motorkap uitsteekt (gaat voor de koplamp uit zeg maar).

Ik heb een foto gemaakt waarop je het ook een klein beetje ziet. Je ziet er ook dat er wat geel gespoten is op het zwarte deel (matzwarte streepje/hoekje). Ook het kleurverschil van de behuizing van de mistlamp ten opzichte van de rest.

Het is allemaal te overleven en te vervangen, maar de prijs is wat mij betreft veel te hoog voor dit soort dingen. Het is een auto waar een liefhebber zoals wij wel voor willen betalen, maar we zijn dan meestal ook te kieskeurig om een auto met schade te kopen.
Bijlagen
C552B206-6843-4A83-B1F7-E5022CE6FF7D.png
C552B206-6843-4A83-B1F7-E5022CE6FF7D.png (4.39 MiB) 2568 keer bekeken
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

29 aug 2020, 15:20 2 x

Ja bizar, 7240€ voor een a2 met schade die zo hersteld is! Erge vind ik nog dat hij waarschijnlijk alsnog voor teveel geld van eigenaar wisselt die hier geen kaas van heeft gegeten. Heel triest. Feit dat @karolography doorgevraagd had werd vervelend voor de garagehouder😝. Good job en bedankt voor het delen.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2020, 18:29 2 x

En ook zo bewijst dit forum zijn waarde - iemand die hier meeleest, gaat geen 7k betalen voor deze auto...
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 aug 2020, 20:40 1 x

Bedankt; karolography voor het bezichtigen van de auto. Het scheelt een flinke rit en een halve dag aan tijd. Op zich niet erg, maar teleurstellend als een auto, zeker voor deze prijs, dit soort mankementen heeft.
Wanneer je een autobedrijf vooraf zou bellen, zou je echt niet dit soort informatie te horen krijgen.

Dit bewijst maar weer hoe leuk en handig het forum is!

Ondertussen heb ik contact met Jan Eenink gehad. Hij gaat uit kijken naar een CS FSI zilvergrijs.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

31 aug 2020, 07:52 0 x

Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 aug 2020, 09:52 0 x

Ziet er netjes uit en met garantie en mooie wielen, maar verder weinig opties: ik zie alleen cruise control. Maar ik mis stoelverwarming, OSS, elektrische ramen achter, (vermoedelijk) sportstoelen, FIS, navigatie...
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 aug 2020, 16:10 0 x

Had hem ook al zien staan, zou een leuke vervanging voor mijn 1.4. 16v misanorode Color Storm zijn.

Wat mij opvalt zijn de schaafplekken bij de (kunststof) spatbordranden. Hoop dat voor dat geld de randen opnieuw worden gespoten.

Ik schrik wel wat de auto moet kosten.
8 jaar geleden stond mijn A2 met dat moment iets meer dan de helft van de km's bij de Audi dealer in Hoofddorp voor 9900 Euro in de showroom.
Ok, de afleveringskosten kwamen er nog bij (595 Euro) en met 6 maanden Bovag garantie.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 aug 2020, 16:35 0 x

Peter_Maathuis schreef:
31 aug 2020, 09:52
...maar verder weinig opties: ik zie alleen cruise control. Maar ik mis stoelverwarming, OSS, elektrische ramen achter, (vermoedelijk) sportstoelen, FIS, navigatie...
Welke hebben dit wel? Dat zijn juist die uni-kats die bovendien voor grof geld van eigenaar wisselen. De ribbelgrille, mistlampen en sportstuur maken een hoop goed. En het is toch ook een van de laatsten.

De stoelverwarming kan niet iedereen bekoren. Deze A2 is wel als "botsauto" gebruikt, de zwarte lijsten rondom wielkasten en voorbumper hebben allemaal wel wat. Kwestie van goed voorbehandelen en rondom laten spuiten. Is bij de onze ook gedaan. Zonder het dak moet dat niet al teveel kosten. Deurpaneel bestuurder is ook niet netjes, de knoppen van radio en clim-paneel daarentegen wel.

Kortom, handje-klap en voor €6.500 inclusief spuiten meenemen.

Zelfde samenstelling, wat meer kilometers, jaar ouder en ook nodige herstelwerk: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-216-3749

In het blauw, een jaartje ouder en toch mindere staat: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-216-8007

Met FIS, 4 x elektriek maar dan in CH: https://www.autoscout24.ch/de/d/audi-a2 ... id=7859253

Maar hey, onze TS wil een zilveren! En op deze manier gaat de zoektocht zoals we eerder hebben gezien nog heel wat pagina's leesvoer opleveren! :mrgreen: :joy:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

31 aug 2020, 23:07 1 x

Vandaag was ik in de buurt van die rode FSI en had nog tijd om er heen te gaan. Ik was benieuwd geworden. Is de auto zijn vraagprijs waard?
Van binnen is de auto erg netjes. Alleen een slijtplek in het tapijt onder het gaspedaal. De knoppen zijn nog mooi zwart, alleen bij de lichtschakelaar zitten wat slijtplekjes. Verder is alles als nieuw.
Aan de buitenzijde is het wat minder. Aan alle kanten is wel iets te vinden. In een hoekje zit een barstje in de voorruit. De velgen hebben een opknapbeurt nodig. Wel moet gezegd worden dat de auto nog aangepakt gaat worden door het bedrijf.. Veel plekjes zijn redelijk weg te werken.
De koplampen zijn opvallend mooi helder.
Verder is de auto goed aangepakt. Nieuwe banden, remschijven en blokjes achter, en de auto krijgt een beurt en nieuwe apk bij aflevering.
Tijdens de proefrit valt op dat de auto erg goed rijdt. Zoals het hoort bij een lage tellerstand. Mooi stil, geen rammeltjes. Ook de volumeknop van de Audi Concert werkt prima.
Jammer is dat de bodemplaat onder het motorblok ontbreekt. Is niet onoverkomelijk.
De vraagprijs is aan de hoge kant gezien de gebruikerssporen. Als de auto ECHT mooi was geweest, was hij m.i. de vraagprijs waard.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 sep 2020, 22:02 0 x

Goed dat je een kans had om er langs te gaan, zo krijg je een veel betere indruk van een auto.

De zwarte delen krijg je niet netjes gepoetst. Krassen moeten hersteld worden en als je één wielkastrand doet, dan moet je eigenlijk rondom aanpakken om kleurverschil te voorkomen. Bovendien heeft de wielkastrand RA al een hogere glans dan de rest. Ik schat zo in dat de investering om alles weer netjes te krijgen (inclusief velgen) rond €1.000 ligt. Dat is veel geld, maar dan is het wel af.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gesloten