Colorstorm zilvergrijs gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

23 aug 2020, 21:14 1 x

Ik zou iemand meenemen die enig idee van FSI’s heeft en dat is Jan niet helaas, De km stand lijkt veelbelovend maar als het gasklephuis/ injectors/ hogedrukpomp/ schigtladungbetriebsklappe aan een opknapbeurt toe zijn zou je dat eigenlijk bij de koop wel moeten willen weten.
Dat scheelt zo maar een paar duizend aan reparatie kosten.
(Als er bij de proefrit tussen 2000 en 3000 omw/ min weinig fut in zit zou ik m niet kopen , dat is niet snel te verhelpen)
Succes!
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 aug 2020, 23:33 1 x

Dankjewel!
Dit is waardevolle informatie bij een bezichtiging.

Is er eerder al een beschrijving geplaatst wat de problemen kunnen zijn bij de fsi motor? Ik lees over hoge kosten. Moeten injectors en andere delen vervangen worden na een bepaald.aantal kilometers? Hoe vaak komt dit voor?
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 aug 2020, 08:15 1 x

Het is heel fijn rijden met een A2 met wat meer motorvermogen zoals de FSI maar er zijn wel wat nadelen .
Daar is wel wat over te vinden op het forum.
Anders kijk je ook eens op het Duitse A2 forum
De problemen zijn niet echt km afhankelijk,
Maar het is wel zo dat een normale garage vaak onnodig dingen gaat vervangen door gebrek aan kennis van de motor, er is eigenlijk maar 1 garage die er positief uitspringt... dat is de A2 dokter!

En nog een dingetje de FSI lust geen E 10 benzine.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 aug 2020, 11:55 0 x

Wat kon de verkoper vertellen over de productiedatum versus de officiele release datum? De bekleding vind ik mooier dan de standaard bekleding.

Was er ook een logische reden om de typerende matte grille te vervangen door een glanzende (kan altijd weer mat gemaakt worden)? De zwarte deurgrepen vind ik er juist wel bijpassen. De ontbrekende chromen ring van de schakelpook kan je achteraf aanbrengen, de dokter heeft er voldoende liggen. Welke opties missen er nog meer die voor jou bezwaarlijk zijn? Wat niet op een A2 zit kan altijd nog aangebracht worden!

De tips van @jaapje zijn zeker waardevol, het is raadzaam om hem uit te lezen en ahv onderhoudshistorie vaststellen wat de geschiedenis is. Hopelijk is die sluitend met rekeningen. Wel vind ik het opvallend dat de naam van de garage onherkenbaar is gemaakt. Misschien kan je nog wat tips van de A2 dokter krijgen. Een goed onderhouden FSI zou ik niet mijden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 aug 2020, 22:29 0 x

Ik heb de verkoper gevraagd of het een originele Colorstorm is gezien de uitvoering en het bouwjaar. Daarbij vroeg ik of het mogelijk is de auto proef te rijden, ik zou er zaterdag a.s. heen gaan. Het viel mij eerder op dat hij kortaf is in de reacties. Nu gaf hij aan dat de auto al verkocht is en komend weekend opgehaald wordt. Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat ik teveel vragen stelde. In de advertentie staat ook dat de auto momenteel niet toegelaten is. M.a.w. proefrijden kan niet. Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt. Maar hoe dan ook, hij zou al verkocht zijn. Ik ben benieuwd hoelang de advertentie blijft staan.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 aug 2020, 22:35 0 x

Ik zou de auto niet laten staan vanwege missende opties. Het meeste is er nog in te bouwen. Ik vind mistlampen erg goed staan, en cruise control en stoelverwarming waardeer ik. Daarbij de Audi Concert, wel met cd speler. En inderdaad, na nog eens goed gekeken te hebben misstaan de zwarte handgrepen niet!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2020, 06:51 0 x

Stoute schoenen aangetrokken en verkoper benaderd. Komt inderdaad kort maar wel krachtig over.

De CS look is niet origineel en achteraf aangebracht. Of dit met originele onderdelen is gedaan of gespoten moet ik nog beantwoord krijgen.

De injectoren zijn vervangen, er is geen mobiliteitsservice van toepassing. Over reservering is niet gerept.

Update: auto is tm zaterdag gereserveerd dus zijn verhaal lijkt te kloppen
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 aug 2020, 17:22 0 x

Ons vermoeden hier; een niet originele Color Storm, bleek dus juist. Voor mij is dit een reden om van een koop af te zien. Je koopt met een ombouw toch iemand eigen project, hoe goed het ook gedaan kan zijn.
Nu is het dus afwachten of de advertentie van de auto komend weekend verwijderd wordt. Mocht de advertentie blijven staan, hebben de eerste gegadigden afgezien van de koop.

Ik blijf ondertussen zoeken, en houdt mij aanbevolen voor tips!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2020, 17:34 0 x

Klopt, maar de ombouw is wel netjes gedaan zo het lijkt. En met name de combi met de bekleding maakt het af. Niet in de laatste plaats de zwarte handgrepen en de velgen.

Voor jou zoeken we rustig verder! :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2020, 19:41 1 x

Zou wrappen met matzwarte folie ook nog een mogelijkheid zijn?
Lijkt me goedkoper dan spuiten en/of carrosseriedelen uitwisselen.


Mag het ook een gele FSI zijn? Kost wat, maar dan heb je ook wat ...
Met het zwarte interieur en gele bekleding op de stoelen, en nog wat leuke extra's.
De glimmende serviceklep en de (niet orginele?) wielen brengen me weer aan het twijfelen ...

https://www.autobedrijftonnierasing.nl/ ... 2-1-6-fsi/
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter_Audi_A2 op 26 aug 2020, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gesloten