Colorstorm zilvergrijs gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jan 2021, 14:36 1 x

Dankjewel! Ik had 'm nog niet gezien maar dit is precies wat ik zoek. Ik ga mij beraden hoe te handelen. Het is redelijk ver naar het zuiden maar afstand is geen bezwaar. Eerder of het allemaal mag op dit moment.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jan 2021, 16:02 0 x

Oeh, die is zeker tof!
Voldoet zo’n beetje aan het complete wensenlijstje van de topicstarter.
Ik zou het zeker overwegen, als ik Paulus was!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

17 jan 2021, 18:15 0 x

Ik miste de Mist lampen....

Werkte de OSS nog?

En waarom gaat deze weg, soms adviseerde een monteur met minder ervaring in A2 & Fsi hem te verkopen omdat en grote kosten aan komen.

Het is een erg mooie maar ik heb vaker meegemaakt dat en grote kosten aan de inlaat klepjes of twijfelachtige en bepaald niet goedkope injectoren aan kwam.

Voor deze prijs en zonder enige garantie van lief vrouwtje?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 jan 2021, 20:15 3 x

Paulus schreef:
17 jan 2021, 14:36
Dankjewel! Ik had 'm nog niet gezien maar dit is precies wat ik zoek. Ik ga mij beraden hoe te handelen. Het is redelijk ver naar het zuiden maar afstand is geen bezwaar. Eerder of het allemaal mag op dit moment.
Dat zou zuur zijn: vind je de auto die precies aan je eisen voldoet, kun je niet bij de verkoper komen!

Je mag de direct aan NL grenzende deelstaten nog wel in en uit (zonder overnachting) maar of je naar Baden Würtemberg kunt, weet ik niet.

Wat ideeën:
- misschien kan de verkoper een je een stukje tegemoet komen, als hij/zij nog wel kan reizen
- misschien kun je met de verkoper wat afspreken over nu een aanbetaling en later ophalen
- kun je een transportbedrijf inhuren om de auto te halen en bij jou thuis te bezorgen

En overigens: mistlampen zijn later in te bouwen en een OSS is (indien niet-werkend) te repareren.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jan 2021, 21:25 1 x

eekhoorntje schreef:
17 jan 2021, 18:15
Ik miste de Mist lampen....

Werkte de OSS nog?

En waarom gaat deze weg, soms adviseerde een monteur met minder ervaring in A2 & Fsi hem te verkopen omdat en grote kosten aan komen.

Het is een erg mooie maar ik heb vaker meegemaakt dat en grote kosten aan de inlaat klepjes of twijfelachtige en bepaald niet goedkope injectoren aan kwam.

Voor deze prijs en zonder enige garantie van lief vrouwtje?
Het is zeker een stevige prijs, zeker voor een particulier. Met inderdaad de kans op aankomende reparaties. De auto staat nog maar net te koop dus onderhandelen over de prijs gaat dan vaak stroef. Ik kan een tijdje aankijken wat er gebeurt met de advertentie met het risico dat de auto verkocht wordt.... Ik neem i.i.g. contact op met de eigenaar.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jan 2021, 21:27 1 x

Peter_Maathuis schreef:
17 jan 2021, 20:15
Paulus schreef:
17 jan 2021, 14:36
Dankjewel! Ik had 'm nog niet gezien maar dit is precies wat ik zoek. Ik ga mij beraden hoe te handelen. Het is redelijk ver naar het zuiden maar afstand is geen bezwaar. Eerder of het allemaal mag op dit moment.
Dat zou zuur zijn: vind je de auto die precies aan je eisen voldoet, kun je niet bij de verkoper komen!

Je mag de direct aan NL grenzende deelstaten nog wel in en uit (zonder overnachting) maar of je naar Baden Würtemberg kunt, weet ik niet.

Wat ideeën:
- misschien kan de verkoper een je een stukje tegemoet komen, als hij/zij nog wel kan reizen
- misschien kun je met de verkoper wat afspreken over nu een aanbetaling en later ophalen
- kun je een transportbedrijf inhuren om de auto te halen en bij jou thuis te bezorgen

En overigens: mistlampen zijn later in te bouwen en een OSS is (indien niet-werkend) te repareren.
Dit zijn zeker mogelijkheden die ik overweeg. Maar ik wil i.i.g. de auto zelf bezichtigen en proefrijden. Ongezien kopen is een te groot risico.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 jan 2021, 21:17 0 x

eekhoorntje schreef:
17 jan 2021, 18:15
Ik miste de Mist lampen....

Werkte de OSS nog?

En waarom gaat deze weg, soms adviseerde een monteur met minder ervaring in A2 & Fsi hem te verkopen omdat en grote kosten aan komen.

Het is een erg mooie maar ik heb vaker meegemaakt dat en grote kosten aan de inlaat klepjes of twijfelachtige en bepaald niet goedkope injectoren aan kwam.

Voor deze prijs en zonder enige garantie van lief vrouwtje?
Mocht het inlaatkleppen probleem zich voordoen...heeft iemand een idee van de kosten voor het reinigen? Wordt natuurlijk gecombineerd met distributie riem en waterpomp?
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 jan 2021, 23:04 1 x

Distributieriem wordt niet vermeld in de omschrijving dus daar kan je wel een beetje vanuit gaan dat die niet onlangs vernieuwd is.(€400-500)
De kosten van reinigen inlaattraject vindt ik moeilijk in te schatten maar eigenlijk gaat er ook een vraag aan vooraf:
Wat geven de rekeningen aan wat er al aan de auto is vernieuwd.
In de omschrijving staat Scheckheftgepflegd, en als het een beetje meezit zijn er ook nog rekeningen..( Als het onderhoud bij een Audi garage is gedaan kan de oude eigenaar misschien ook de gegevens leveren die bij de dealer bekend zijn dmv het Elsawin programma.)
Maar om één of andere reden heb ik maar het idee dat de verkoper een handelaar is en dan kon het wel eens tegenvallen met de papieren.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jan 2021, 23:16 1 x

Scheckheftgepflegt is behoorlijk versleten als begrip. Vraag kopieën/foto’s van het Scheckheft en de facturen.
Vraag het chassisnummer op - je kunt in NL een dealer bellen om het onderhoud op te vragen (voor zover bij dealers gedaan).
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 jan 2021, 15:34 1 x

De verkoper blijkt inderdaad een handelaar te zijn, terwijl in de advertentie over een privé verkoopster gesproken wordt. Dat geeft geen vertrouwd gevoel.
Dan is ook nog eens de prijs hoog i.c.m. de tellerstand en bovendien niet bespreekbaar.
Een FSI met deze tellerstand wordt pas interessant wanneer de aankoopprijs laag genoeg is om onvermijdelijke dure reparaties in te calculeren.
Hoe aantrekkelijk de auto er ook uitziet, ik kijk het nog even aan....
Gesloten