Op zoek naar betaalbare A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2018, 23:01 0 x

Welkom hier, goed dat je hier advies inroept. Het lijkt een onmogelijke opgave maar er is vast eentje van je gading te vinden. Van een A2 kan je in de basis veel plezier hebben, maar zijn eigenzinnigheid geeft hem soms ook wat eigenaardige kwaaltjes. Maar die zijn met alle kennis en kunde hier niet onoverkomelijk. Love hurts (sometimes) ;) Aan een Jap kan je geen beul vallen, maar vindt er maar eens eentje met hogere zit, ruimte en comfort zoals de A2 ...

Raadpleeg zeker de aankooptips elders op het forum. Roestige trommels achter krijgen ze allemaal, maar met wat geduld en Hammerite maak je die zo weer netjes. Niet het belangrijkste. Wel de historie. Of je hem in de handel of particulier koopt, zal in deze prijsklasse niet veel uitmaken tenzij je wilt terugvallen op BOVAG garantie. Die zal je dan wel weer terugvinden in de (veel) hogere vraagprijs.

Korte zoektocht op Autoscout leverde mij dit mooie exemplaar op, maar daar komt dan nog een distributieriem, APK en beurt bij. Niet geheel onbelangrijk om bij de aanschaf rekening mee te houden.

Onze A2 goeroe @koop9 woont in de buurt van Amsterdam en is tevens een goede plek voor onderhoud. Stuur hem eens een PB, wellicht kan hij hulp bieden.

Succes!!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

07 dec 2018, 08:05 0 x

Mooie auto en maar 3e eigenaar, NL auto maar.....

Sinds 11 oktober 2018 eigenaar en apk tot jan 2019?

Hans Jan heeft deze vlak bij Amsterdam online gevonden maar hoe is deze met onderhoud?
Als je deze met grote beurt zou kopen en bij Koop9 laat uitvoeren op zijn kosten....
Dan betaal je €2500,- en Koop 9 pakte wat nodig is en hij kreeg de rest!
Een kale grote beurt is niet zo duur, maar als je toevallig een Tandriem & Waterpomp nodig hebt, veel uurloon... of de koppeling is matig, je hebt dan een perfecte zonder achterstallig onderhoud en nauwelijks meer risico.

Als de rekening boven de €1000,- komt heb niet jij maar de verkoper pech!

Als je lampjes ziet van motorstoringen, tijdens de proefrit uit laten lezen en bij tik in motor hetzelfde....
Ik vermoed dat deze mooie A2 aan onderhoud toe is wat veel geld ging kosten en daarom na 2 maanden weer te koop staat, komt vaker voor...

En bij erfenis en we moeten er vanaf... dan accepteren ze een €300,- grote beurt ook wel, maar dat het soms duurder word, ik weet wat een Airco vullen kan kosten...!

Ik heb wel vaker dit advies gegeven bij mensen die particulier kochten en via garage en grote beurt met alles wat nodig is, en achteraf een boze verkoper die niets kan doen, maar wel zekerheid!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2018, 08:14 0 x

HansJan schreef:
06 dec 2018, 23:01
Aan een Jap kan je geen beul vallen, maar vindt er maar eens eentje met hogere zit, ruimte en comfort zoals de A2 ...
Een Japannertje die wel aardig in de buurt komt is de Honda Jazz............ :innocent:
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 dec 2018, 08:27 0 x

@HansJan

Bedankt voor het welkom heten en meedenken.
Ik zal zeker alle aankooptips van dit forum nalopen als ik een A2 bekijk.

Die link is naar een prachtige nette auto idd maar valt toch iets buiten ons budget wanneer ie rijklaar is met nwe APK. Ook zie ik bij rdw tellerstand dat ie voor 2014 het oordeel onlogisch had.

Ik ga koop9 even contacten, ben ook benieuwd wat een nwe distributieset monteren mag kosten. Fijn om een kenner in de buurt te hebben!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

07 dec 2018, 10:00 0 x

Als je voor alleen de ervaring een proefrit maakte....

En aanbied dat je de €2500,- wilt betalen voor met Grote beurt & APK.....
Dus niet naar €2000,- gaan en indien nodig een Tandriem en zo?

Dus voor €2500,- met grote beurt wat nodig is... en bij onderhoud history kun je zien wat er nog bij komt...

De €2500,- is vraagprijs..... en als ze mijn vraag accepteren heb je voordelig zekerheid.
Ik zie op RDW geen Oordeel en dat hoeft geen fout te zijn.
Bij enkele jaren te koop en niets ingevoerd komt ook voor en dan krijg je die melding.

Maar de vraag waarom na 2 maanden weg doen en over 1 maand APK nodig?
Ik twijfelde ook maar met grote beurt bij onze Audi Monteur Koop9 zou ik voor deze vaste prijs er geen probleem mee hebben, hij bepaalde dan wat nog goed is en wat gedaan moet worden, en als de verkoper tussen de €250 tot €300 voor kale grote beurt rekende, is dat zijn probleem als hij tekende voor restbedrag na grote beurt!

Ik weet dat hij nu al met nog maar 1 maand APK erg moeilijk verkoopbaar is....!

En volgens onze Rolf mag je deze Muzikale Jazz met bijpassende versnellingsbak kopen?
https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1- ... tails.html
:dizzy:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2018, 10:39 0 x

@eekhoorntje & @Rookie - Het is mij niet in het bijzonder te doen om deze auto. Ik tracht enkel aan te geven dat je met een budget van €2500 tegen onverwachte kosten kunt aanlopen, ondanks het feit dat je een mooie auto aantreft.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2018, 10:40 0 x

rolf schreef:
07 dec 2018, 08:14
Een Japannertje die wel aardig in de buurt komt is de Honda Jazz............ :innocent:
Het oog wil ook wat! :joy:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 dec 2018, 11:33 0 x

@HansJan @eekhoorntje

Als ik op deze site: https://ovi.rdw.nl/ kijk zie ik dat de tellerstand ooit onlogisch meekreeg.
'Geen oordeel
Toelichting
De tellerstand van dit voertuig heeft van de Stichting NAP het oordeel 'onlogisch' gekregen. Het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. De RDW mag het oordeel 'onlogisch' alleen geven bij metingen na 1 januari 2014 en geeft daarom 'geen oordeel' over de betrouwbaarheid van de gehele reeks tellerstanden van dit voertuig.'

Geciteerd van de site https://ovi.rdw.nl/

Kan ik dit dan vertrouwen? Hoe ik het lees is dat voor 2014 het oordeel onlogisch gegeven is.
Gebruikersavatar
Rookie
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 dec 2018, 14:28
Locatie: Amsterdam
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 dec 2018, 11:40 0 x

@rolf @eekhoorntje

De link naar die Honda Jazz betreft idd een gevalletje waar wat aan mag gebeuren, dat risico ga ik niet lopen.
Verder valt de Jazz in de iets hogere w.b. van €94,- wat niet een groot probleem hoeft te zijn.
Er zijn wel Betrouwbaardere Jazzjes te vinden tot mijn budget.

Ik zag een leuk filmpje over een dubbeltest Jazz versus A2. A2 was de winnaar wat betreft lekker rijden.
Qua betrouwbaarheid zei de presentator nog dat de Jazz wel goed zit.

https://www.youtube.com/watch?v=8wbGVzO3dsY
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2018, 11:51 0 x

Rookie schreef:
07 dec 2018, 11:33
Kan ik dit dan vertrouwen? Hoe ik het lees is dat voor 2014 het oordeel onlogisch gegeven is.
Dit is inderdaad merkwaardig, zowel tellerstand alsmede datum tenaamstelling roepen vraagtekens op.
Je zou de stoute schoenen kunnen aantrekken en contact kunnen opnemen om aan te horen of het een plausibel verhaal betreft.
De verkoper heeft wel enige kennis van de A2, noemt onder andere de zeldzame optie elektrische raambediening achter. Het is daarmee in mijn ogen niet zomaar een particuliere handelaar. Soms ook voordeel van de twijfel geven ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gesloten