Op zoek naar onze 3e A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jul 2018, 09:44 1 x

Ja, als je niet rookt, is een rokersauto echt smerig. Of die lucht eruit gaat, geen idee.
Overige puntjes:
  • Riechterportier is wel beter af te stellen
  • Lambdasonde zul je moeten vervangen - anders geen APK
  • Raar verhaal - de spatbordranden zijn inderdaad van plastic, maar aluminium en plastic slijten niet van aan de auto zitten. Onder bepaalde hoeken zou je wellicht wat kleurverschil kunnen zien, net zoals kunststof bumpers vaak iets anders van kleur lijken. Er behoort geen verschil te zijn in hoe het oppervlak aanvoelt tussen plastic en metaal. Het lijkt wel of de rand is vervangen (simpel te doen) door een die amateuristisch is overgespoten.
  • Het spleetje tussen de koplamp en bumper is normaal
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 jul 2018, 09:48 0 x

Ik had het niet beter kunnen verwoorden @Peter_Maathuis . Ik zat nog te worstelen met de woorden, maar je was me voor👍
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 jul 2018, 12:47 0 x

Ja dat blijft een uitdaging om het zo op te schrijven dat iemand anders er wat mee kan, daar heb ik ook last van😁.
Voor wat de rokerslucht betreft, daar schijnen
Een soort Ozon apparaten voor te zijn die dan na een middagje in de auto voorgoed afrekenen met de rokerslucht. Geen idee waar je dat kan huren of lenen.
Als de rest je aanstaat is dat misschien de moeite waard om te informeren.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 jul 2018, 19:05 0 x

Als ze het met een stoomreiniger geurvrij gaan maken komt de stof van plafond los dus let daar even op.
Verder is bij een goed sluitende rechter deur dit vermoedelijk een schade auto...
Deur zal bij goed in slot vallen wel goed zitten maar voorspatbord kan klap gehad hebben.....

Verder is het van belang of gewone roker of Zware Shag en/of Sigaren, in volgorde van hoe beroerd verwijderbaar.....

De kier bij koplamp hebben de meeste afhankelijk temperatuur, plastic zet anders uit dan aluminium....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 jul 2018, 21:39 0 x

Beste Peter, DED@2, Jaapje en eekhoorntje,

Bedankt voor de reacties! Ik was even een paar dagen offline dus ik kon niet op het forum reageren. Maar de rokersauto laat ik lekker staan! Geen zin in om die te kopen en dan erop te moeten gokken dat het goed komt met de rooklucht...

Even een update van vandaag:
Pfew!!! Wat een dag! Vandaag de hele dag op pad geweest om een aantal A2's te bekijken en proef te rijden. Kriskras door het land gereden en zo flink wat km's op de auto vd zaak gezet :)

Maar, met als resultaat dat het erop lijkt dat we onze A2 gevonden hebben! Eentje waar niet in is gerookt en verder in een voorbeeldige staat! :thumbmin:

Wat mij trouwens opvalt aan alle A2's zijn de krakende portieren. Steeds een 'knak' als je die open en dicht doet. Herkennen jullie dit? Volgens mij heeft mijn Audi dealer dat ooit opgelost voor mij, maar het valt mij echt op dat ze het allemaal lijken te hebben. Is daar iets simpels aan te doen? Bv. de deuruitzetter smeren of zelfs vervangen?

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik meer details heb van mijn keuze!

Gr. Marc
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 jul 2018, 21:50 0 x

Van harte proficiat! Het zal niet eenvoudig geweest zijn om de goede te vinden, dan komt een leasebak zeker van pas ;). We zijn benieuwd naar de nieuwe aanwinst!

Voor wat betreft het knakken: dit is een veel voorkomend en terugkerend probleem en zit hem in de deurvanger. Via het Duitse forum is een reparatiekit verkrijgbaar waarmee de kunststof rollen vervangen kunnen worden. De deurvanger zelf is op dit moment zelfs zeer slecht leverbaar, wacht al maanden op 2 stuks. Vervangen is overigens een eenvoudig klusje.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 10:14 0 x

HansJan schreef:
30 jul 2018, 21:50
Voor wat betreft het knakken: dit is een veel voorkomend en terugkerend probleem en zit hem in de deurvanger. Via het Duitse forum is een reparatiekit verkrijgbaar waarmee de kunststof rollen vervangen kunnen worden. De deurvanger zelf is op dit moment zelfs zeer slecht leverbaar, wacht al maanden op 2 stuks. Vervangen is overigens een eenvoudig klusje.
Is de deurvanger bij alle deuren hetzelfde wat betreft uitvoering/onderdeelnummer?
Zoja, dan kan het een optie zijn om een gebruikte te scoren van de achterdeuren/bijrijdersdeur ...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 10:21 0 x

De deurvangers voor zijn identiek maar zijn helaas niet uitwisselbaar met achter. Een gebruikte plaatsen is een optie.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 jul 2018, 13:31 0 x

Ik zoek naar andere kunststof voor deze rollen, waren maar 5 maanden kraakvrij dus helaas...
Als VAG niets doet moeten we zelf maar gaan maken, maar ik had blijkbaar verkeerde kunststof....

Deze zelfsmerende op maat gemaakt maar ga nu Nylon proberen, van stukjes afval en proberen maar...
Ik begreep dat niet alleen hier maar overal veel vraag is naar een oplossing.

Ik ga ze pas maken en verkopen als mijn eigen auto ook tenminste 1 jaar kraakvrij is....
heb enkele mede forum leden als mede testers maar ook die beginnen nu een beetje helaas.

Zodra dit wel goed en getest is komt er productie maar ik ga niet zomaar iets op de markt zetten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 15:51 1 x

Yes! Gevonden en gekocht!

Een 1.4 Pro Line in Kristallblau van 2003 die er van binnen en buiten werkelijk prachtig uitziet en met een werkend panoramadak!

Eerdaags ophalen en dan t.z.t. op zoek naar:
  • Concert II Radio/CD speler
  • 16 inch 6-arm Style velgen
  • Mistlampen
  • Onderhoud panoramadak zodat die het blijft doen. Heeft iemand een tip?
  • Misschien stoelverwarming
IMG_1177.JPG
IMG_1177.JPG (1.3 MiB) 4408 keer bekeken
Plaats reactie