Op zoek naar onze 3e A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 jul 2018, 12:24 0 x

Marc schreef:
26 jul 2018, 11:34
Vandaag gaan we er 1 of 2 bekijken en rijden.
Leuk, veel plezier! Succes bij de zoektocht!
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

26 jul 2018, 22:37 0 x

Diesel nu kopen en straks nergens mogen rijden.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 jul 2018, 22:56 0 x

Welkom terug hier! Het bloed kruipt kennelijk toch waar het niet gaan kan. Zie dat het Audi hart in de buurt hart klopt ;).

De run op goede A2's is hoog, dat drijft de prijs tevens op. Er is een flinke groep (toekomstige) liefhebbers die er als de kippen bij zijn zodra zich een mooie aandient. In het genoemde budget is vast wel wat te vinden. Aanbod in de landen om ons heen is groter, maar neem een totale kostenpost van €500 op voor de import. Dan zit je aan de hoge kant, maar het is wel reëel.

Opties zoals Cruise Control en stoelverwarming zijn achteraf prima aan te brengen, de zoektocht naar een net aircopaneel met de instelwieltjes zal mogelijk wat meer moeite kosten. Sportstoelen kunnen ook achteraf gemonteerd worden, maar worden niet vaak aangeboden. Je kunt de ultieme A2 zoeken (daar hebben we hier heel wat kantjes A4 van voorbij zien komen) of een goede die je later naar smaakt ombouwt.

Succes met je zoektocht!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jul 2018, 09:46 1 x

Even een update! Is toch wel leuk om op jacht te gaan naar een A2. :)

Gisteren weer een A2 bekeken en gereden (een 1.4 benzine). Die zag er op de foto's prachtig uit, maar helaas mankeerde er nogal wat aan: panorama dak deed het niet. Koplampen en motorkap sloten niet goed aan. Rechts kon ik mijn vinger er zelfs tussen steken. Ik kreeg de klep (olie en ruitenwisservloeistof) niet meer dicht.
Rechtsachter schade gehad want de bumper en achterspatbord sloten niet op elkaar aan. Spoiler meegeverfd (wtf!)... en bij proefrit meteen een foutmelding van de oliepeil (was ws. de sensor). Ook het BIS display deed het niet meer. Verder zag hij er van binnen redelijk goed uit, maar ik vermoed dat er nieuwe bedieningselementen geplaatst waren voor onder andere de raamopeners en de climate control. Ook had deze zo'n opbergkoffer voor achter de voorstoelen. Erg handig!
Deze heb ik dus maar laten staan.

Vandaag op pad naar een andere 1.4 benzine. Deze heeft geen open dak, maar wel de originele 16 inch velgen die ik eigenlijk het mooiste vind. Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jul 2018, 09:48 0 x

Oh ja, een vraagje: klopt het dat het koppelingspedaal zo hoog/laat aangrijpt? Volgens mij hadden mijn vorige A2's dit ook, maar ik weet het niet meer zeker. Dat is best even wennen moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jul 2018, 09:49 0 x

Misschien is een bezoekje aan Audi A2 centrum van Jan Eenink ook zinvol. Heeft er 15 stuks staan.
Heeft ook veel kennis van de A2 en kan goed adviseren .
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 jul 2018, 11:05 0 x

Hi Marc, klopt dat de (hydraulische) koppeling wat hoger aangrijpt dan je zou verwachten. Dit hebben met name de 1.4 varianten. Is normaal
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 jul 2018, 13:53 0 x

Mijn 1.6 ook, ik ben er nog steeds niet helemaal aan gewend. Met name van z’n 1 naar z’n 2 gaat lang niet altijd zo soepel als ik zou willen.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 jul 2018, 15:24 0 x

Marc, plaats even een link naar die foute schade wagen, dan kunnen mede forum leden deze staan laten.

Het OSS is te doen, maar nog schade en hoge prijs.....
Waarschuwen voor wie rommel verkoopt is wel zo handig.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 jul 2018, 09:19 0 x

Zo. Gisteren weer een A2 gereden, maar nu een die ik zo mee had genomen, ware het niet dat er in gerookt is... :(

De auto zag er heel netjes uit, paar kleine beschadigingen op exterieur (op 1 hand te tellen en klein), en bekleding op 4 brandgaatjes na in orde.

De auto reed ook nog eens heel prettig. Een compleet andere ervaring dan de vorige. Nu had ik trouwens totaal geen moeite met het aangrijppunt van het koppelingspedaal.

De volgende zaken wil ik jullie toch voorleggen (al was het voor de algemene kennis van iedereen):
  • Ze gaan het interieur van de auto reinigen en ik ben benieuwd wat dat doet met de rooklucht. Volgens mij krijg je dat er nooit helemaal uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
  • Verder zag ik dat het rechtervoorportier een klein beetje afhing en volgens mij is dat een kwestie van afstellen. Of niet soms? Zie foto.
  • Tijdens het rijden ging het gele lampje van het motormanagement branden. Na de proefrit las hij hem meteen uit en gaf aan dat dit de lambdasonde was. Vrij normaal schijnbaar. Had ik ook op mijn vorige A2 regelmatig. Hoeveel kwaad kan dit nu eigenlijk?
  • En ik merkte op dat er krassen zaten op het uitstekende deel van het rechterachterspatbord. Het leek wel alsof het met heel fijn schuurpapier geschuurd was, je voelde het bijna niet. De verkoper zei dat dit plastic was (dat weet ik eigenlijk niet) en daardoor anders gesleten is dan het aluminium. Zie foto.
  • En laatste vraag: ik merkte op dat er een klein spleetje zit tussen de koplamp en de bumper. Het zat aan beide kanten en voor de rest leek alles op z'n plek te zitten. Ik ga er dus van uit dat dit normaal is. Of niet? Zie foto.
Maandag weer nieuwe A2's bekijken (2 in elk geval waaronder een 1.6).

Fijn weekend allemaal!
Gr. Marc
Bijlagen
spatbord.jpg
spatbord.jpg (170.36 KiB) 4629 keer bekeken
spleet.jpg
spleet.jpg (191.25 KiB) 4629 keer bekeken
deur.jpg
deur.jpg (159.17 KiB) 4629 keer bekeken
Plaats reactie