Op zoek naar onze 3e A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

31 jul 2018, 16:08 0 x

Gefeliciteerd Marc👍👍. Veel plezier ermee👊
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 18:55 0 x

Da's een heel mooi exemplaar Marc, proficiat en veel veilige (en plezierige) km's!
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

31 jul 2018, 19:27 0 x

Leuk, congrats!
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

31 jul 2018, 20:02 0 x

Mooi Marc, Kristallblau; chique en toch niet saai,(die van mij is ook Kristallblau...) Gefeliciteerd!
Wat betreft het dak; gezegd wordt om 'm in ieder geval wekelijks een keer te openen/sluiten om alles gangbaar te houden, zowel zomer als winter (UK forum, zelf geen ervaring met OS).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 20:11 0 x

Zeer fraai exemplaar @Marc in een mooie kleur! Is dit een origineel Nederlands exemplaar of import? Controleer de aankooptips elders op dit forum voor nuttige info.

Voor onderhoud aan het OSS kan je wellicht @koop9 in Haarlem raadplegen. Die is een autoriteit op A2 gebied. Het juiste vet voor de smerig is een must tezamen met een goede afstelling voor langdurig plezier. Ook moeten de afvoerkanalen goed schoon gehouden worden zodat de afwatering optimaal blijft.

Inbouw stoelverwarming is goed mogelijk, je hebt dan wel een aircopaneel met bediening stoelverwarming nodig. De matten en kabelboom zijn los verkrijgbaar.

Wil je mistlampen puur voor de looks of als DRL en/of ook echt als mistlamp gebruiken?

Een goede Concert II wordt zo nu en dan op eBay Kleinanzeigen aangeboden, misschien heeft Jan Eenink er nog eentje liggen.

Heel veel plezier van de voorpret, hoop dat jouw kogel tijdig voor de aanstaande mini-meet wordt geleverd!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 22:05 1 x

Dank jullie wel voor de complimenten!

Het is een originele NL'se auto van juni 2003.

Ik zal zeker contact zoeken met @koop9 en zeker omdat die bij mij in de buurt zit. Ik wil namelijk zeker zijn dat het dak het blijft doen. :cool:

Gisteren ben ik ook bij Jan Eenink langs gegaan om daar eens een kijkje te nemen. Werkelijk fantastisch dat hij daar gewoon een garage vol A2's heeft staan. Ik ga zeker contact met hem opnemen met wat hij allemaal heeft liggen en anders wel bij de A2 dokter, die heeft mij ook al het een en ander laten weten.

Ik heb zojuist mijn profiel aangepast. Hoe weet ik trouwens welke motorcode ik heb? BBY of AUA?

Tot later!
Marc
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 jul 2018, 23:14 0 x

De BBY kwam in mei 2002 beschikbaar en herken je onder de kap aan de 4 penbobines.

Voor een impressie zie: viewtopic.php?p=68860#p68860
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2018, 22:23 2 x

Inmiddels heb ik de A2 al weer ruim 2 weken en tijd voor een update.

Wat een genot om weer in de A2 te rijden! Deze rijdt ook weer heerlijk! Jammer dat ik niet bij de Chapter West meeting kon zijn. Het zag er gezellig uit en ik had hier graag ook heen gegaan. Een volgende gelegenheid grijp ik zeker aan! :cool:

Overigens ben ik vorige week bij Jan Eenink langs gegaan voor wat aanpassingen. Wat een prachtige lokatie is dit toch met al die A2's op een rijtje! Schitterend! :thumbmin: Ik heb de 16 inch Style velgen i.p.v. de 15 inch Style laten aanmeten en ook de Concert2 radio/CD speler laten inbouwen i.p.v. de after market radio. Allemaal perfect gedaan door Jan. :D
En wat een verschil in rijden met de nieuwe velgen. Ik vind de 16 inch de beste combo tussen weggedrag en comfort.

En de deurvangers zijn ook vervangen door de gemodificeerde versie van Jan aangezien de leverende dealer niet meer aan originele kon komen (bleven in backorder staan). :rolleyes:

Ik zal de auto eerdaags eens wassen en poetsen en op de foto zetten. Hij ziet er nog mooier uit nu! :heart:

PS. Er is een ding waar ik graag mee aan de slag wil gaan: De vorige eigenaar heeft een TomTom of iets dergelijks op het dashboard gemonteerd en er is wat foam achtergebleven. Ik wil dit graag weghalen, maar ben bang dat het kunststof van het dashboard aangetast wordt door het schoonmaakmiddel. Iemand ervaring of een tip? Het gaat om het hoge gedeelte midden bovenop het dashboard.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 sep 2018, 23:00 1 x

Goede berichten! :D

Voor wat betreft het verwijderen van de foamtape (dubbelzijdig?) zou ik een föhn gebruiken om het los te weken, daarna met terpentine de lijm verder oplossen. :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

07 sep 2018, 00:00 1 x

Inderdaad eerst met warmte de grotere stukken eraf pulken en dan eerst voorzichtig met wasbenzine, pas later agressiever oplossers zou ik zeggen. Kom je boven terpentine kijk dan zeker uit met de 'soft touch' lak. Deze is gevoelig voor nogal wat 'molecuul killers'.
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Plaats reactie