FSI te koop?

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

16 jul 2018, 19:50 0 x

Hallo forum. Ik ben nieuw hier. Woon in 't verre Noorden en zoek momenteel een gezonde FSI. Dus 't liefst met reeds vervangen injectoren en een probleemloze koeling. Uiterlijk, krasjes en deukjes ed niet zo belangrijk. Interieur ook niet. Liefst een S-line of anders geformuleerd: met sportstoelen en stevig veerwerk. Goede audio een zware pre. Dat laatste hoeft niet perse origineel te zijn. Met trekhaak van staal of één of andere onbetaalbare magnesium-legering: ook leuk.

Alles wat op MP staat ken ik. Dus het gaat meer om of iemand die zn auto nog niet via de normale kanalen heeft aangeboden nu ineens denkt: "Goh ik wil de mijne wel kwijt aan die leuke mijnheer uit t verre Noorde." ........... OID. Hoogte van de prijs onbelangrijk. Moet wel reeel zijn natuurlijk :P . Mogelijk weet iemand ook een auto net over de grens, of diep in t zuiden. Moet erg mooi zijn en zeker met dealerboekjes.......

Groet August
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

17 jul 2018, 08:55 0 x

Mijn ervaringen met 3 Mercedessen is een waar en onverdeeld genoegen geweest. Eigenlijk in alle opzichten. Goedkoop in aanschaf en goedkoop in onderhoud. Een waar genoegen in kwalitatief opzicht en een wonder in constructief opzicht. Een W124 2.0 liter carburateur motor met 4 versnellingen. M.i. een Superauto. Blind gekocht bij de kleinzoon van een boer uit een dorp in de buurt van Staphorst. Zijn opa en oma hadden de auto van nieuw af aan. De auto werd geleverd door de Mercedes-dealer in Meppel en was daar in onderhoud geweest. Bij navraag meldde de chef werkplaats "Oh die kennen we wel: een oliezuiper. Maar maak je niet druk, dat doet ie vanaf de eerste km's. Gewoon bijhouden dan is er niks aan de hand." Hij vertelde verder, dat de topsnelheid die het hoogbejaarde echtpaar aanhield, om en nabij de 60 km/h lag en wenste me veel plezier met deze auto die toen een kilometerstand van ca. 180.000 km had. De kleinzoon had dus i.d.d. geen `sprookje` verteld. Mijn verzekerings-mijnheer vermelde tevens, dat hij van de ene mijnheer X naar de andere mijnheer X op t zelfde adres was overgegaan. Bovendien wemelde het in het dorp bij Staphorst van mensen met dezelfde naam, allemaal `vrome broeders en zusters`, dus toen ik dat wist, heb ik de auto aanbetaald. 900 Euro. Als ze me dan toch zouden willen bedotten, dan zou de lieve heer daar zeker een gepast antwoord op hebben gehad. Die gedachte stelde me gerust. Bij aflevering betaalde ik na inspectie en proefrit de resterende 100 euro. De afspraak was dat ik bij "afkeur" mijnerzijds, het volledige bedrag op 100 euro na zou terugkrijgen. Het enige dat aanvankelijk tegenviel was het aantal versnellingen. In een later stadium was ik daar zo aan gewend met het zgn. schakel-luie rijden, dat ik eerder blij was er vier te hebben dan 5 of 6. Zo kon je bv makkelijk lang en stevig doortrekken in z'n 2 en dan meteen in z'n 4 schakelen......Kortom een jaar of 5 in gereden en van genoten, totdat een mede weggebruiker na een ruzie op de A7 het nodig vond het raam aan de bestuurderskant in te slaan, omdat ik niet "vrijwillig" de auto uitkwam, om me verrot te laten slaan. Hij sloeg zo hard, dat niet alleen 't glas stuk ging, maar ook het linker voorportier compleet ontzet was. De deur sloot niet meer, vertelde de politie mij toen ik de auto kwam ophalen bij het politiebureau, we hebben het maar dichtgebonden met een spanband...... De auto werd total loss verklaard. Einde verhaal. Helaas pindakaas.

De andere 2 waren een 2 en een 2.2 ltr diesel. C-modellen. Die konden qua eenvoud en doelmatigheid uiteraard niet tippen aan de W124. Het gebrek aan eenvoud werd gecompenseerd met kilo's elektronica, sensoren, modules, etc. En een overvloed van luxe van geperforeerd leer tot houtinleg etc. Lekker lange afstanden rijden om na 12 uur rijden niet al te vermoeid uit de auto te komen, was ook in deze auto's mogelijk. Ook niet echt duur in onderhoud. De C 220 was een automaat die ook gespoeld moest worden. Ook een euvel van de moderne elektronisch ondersteunde techniek. Voor de spoelbeurt, erg duur, afgestoten. Enige onderhoud bij beiden buiten de reguliere zaken: rubbers bij diverse punten van het onderstel, rubber schijven in de kardan en een dure uitlijn-beurt nadat ik 2 dure lm-velgen stuk had gereden tegen een vluchtheuvel.

Al met een betere ervaring dan mijn ervaring met een Audi 80 met een 1.9 diesel motor. Homokineten vervangen met bijbehorende hoesjes etc en de motor in de soep. Gelukkig binnen de garantietermijn. Naar tevredenheid hersteld. Maar bij een km-stand van net boven de 120.000 km iets wat je bij een mercedes niet zo snel beleven zal. Hoe die aan zn eind kwam vertel ik een volgende keer....
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2018, 15:00 1 x

Allereerst welkom hier. Helaas vind ik de wijze waarop je je als nieuwkomer uitlaat over de verkoopprijs van de auto van @Ger964 niet gepast. Verdiep je eerst in de A2 voordat je je hier verder kritisch uitlaat. Het aanbod is heel groot, evenals de samenstelling. Unieke modellen zijn zeer gewild en waardevast, hier geldt bijna de vuistregel: wat een gek ervoor geeft.

Er is vast een gegronde reden waarom een A2 op jouw oprit moet komen te staan. Deel je enthousiasme en beweegredenen, dan komt er vast hulp op gang om een goede te vinden.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
august
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2018, 11:41
Locatie: Hoogezand-Sappemeer
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

17 jul 2018, 15:53 0 x

Kun je ook concreet zijn?
Als je goed leest heb ik niks over een prijs gezegd. Dus ook niet dat Ger mij 5750 euro vroeg voor zijn houto dat is 300 meer als hij had gevraagd op de Marktplaats advertentie. Rare gang van zaken denk ik dan een club lid een poot uitdraaien en op marktplaats "klein bij" geven. Het omgekeerde van wat ik verwacht had.

In de tweede plaats raad ik je aan de draadjes even zorgvuldig terug te lezen. Er wordt nl.. nogal onbeschoft gesuggereerd dat ik waarschijnlijk niet genoeg geld zou hebben voor een FSI met sportonderstel cq in de S-line uitvoering en dat terwijl verkoper Gert nota bene nog wel anderhalf uur met mij aan de lijn heeft gezeten.

Verder kan ik hem en anderen geruststellen mijn buit is binnen:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... b9c5b7a618

En daar komt nog bij een TDI uit drachten met een leren interieur:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... b9c5b7a618

Die is om even te oefenen. Alhoewel dat voor iemand zoals ik met 20 jaar ervaring in een garage eigenlijk kinderspel is.

Ik vraag me af wie hier snel zijn oordeel klaar had. U bent gegroet. (meervoud)
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2018, 17:13 0 x

Bedoel je deze TDI uit Drachten? https://link.marktplaats.nl/m1303415099
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 jul 2018, 17:36 1 x

Sorry hoor, maar deze twee A2 ‘s zijn qua bouwjaar, uitrusting en kilometers toch niet te vergelijken met de aangeboden A2 van Ger? Niks ten nadele van uw nieuw aangeschafte A2 ‘s. Hiermee is enig prijsverschil wel uit te leggen. Los van de staat, maar dat kunt u het beste beoordelen. Uit de voorgaande berichten begrijp ik dat u de A2 van Ger niet heeft gezien, is dat correct?
Ik vind de toon van dit topic niet echt passen in de geest van de club en wat mij betreft beginnen we weer opnieuw en kan de A2 van Ger weer fris aangeboden worden hier op het forum.
@august succes met de a2’s En veilige kms toegewenst.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 jul 2018, 17:55 0 x

Vreemd topic en dito houding. Zeker als nieuwkomer zou je wel wat meer respect mogen tonen.
august schreef:
17 jul 2018, 08:55
na een ruzie op de A7
Past prima in het plaatje.
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2018, 18:55 0 x

Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum! Wel wat anders dan een slee van Mercedes ;)

Dat er geen akkoord is gekomen over een andere auto (die nu vast snel vergeten is) is natuurlijk vervelend maar ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is. Verder hierbij dus het verzoek om elkaar een beetje met respect te behandelen.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2018, 20:42 0 x

Spinazie schreef:
17 jul 2018, 18:55
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom op het forum! Wel wat anders dan een slee van Mercedes ;)
Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Ben eigenlijk, net als @HansJan benieuwd naar de keuze voor juist de kleine Audi A2 met zijn lichtgewicht carrosserie en korte wielbasis.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 jul 2018, 20:59 0 x

Misschien was kijken in Duitsland een optie geweest..... Zowel qua A2 als Merkedesch?
Misschien had ik zelf ook wel liever een Mercedes, maar aangezien ze qua gewicht hetzelfde kunnen wegen (Mercedes die ik mooi kan vinden verliezen nogal eens gewicht door corrosie) ben ik toch voor een lagere wegenbelasting gegaan en geen roest.... ;)
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Plaats reactie