A2 gezocht

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Yor
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:55

25 okt 2017, 20:15 0 x

Hallo forumleden,

Ik ben nieuw hier en nog niet in het bezit van een A2...

Mijn naam is Yor, 44 jaar en ik woon in Heerhugowaard. Ik rij nu in een Nissan Micra (sorry) en met de mooie dagen babyblauwe VW Kever uit 1973. Nu zijn zijn we (m'n vrouw en ik) zoals de discussietitel als zegt op zoek naar een Audi A2.

Afgelopen weekend 583 km gereden om kris kras door Nederland gereden om diverse A2's te bekijken. Helaas veel kippenhokken en we zijn dus niet geslaagd...
Heeft iemand / weten jullie iemand die een leuke A2 te koop heeft?

Audi A2, budget rond de € 3.000, max. 200.000 km en bij voorkeur in Noord-Holland?

Lees het graag!

Hartelijke groet,

Yor
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 okt 2017, 20:36 0 x

Welkom!

Zoek je een diesel of benzine? En welke eisen heb je? (kleur, uitrusting, etc)

Mocht je een A2 op het oog hebben, aarzel niet om de link hier te posten dan kijken er mensen met je mee!
Yor
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:55

25 okt 2017, 20:49 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">Spinazie</a> schreef:
Welkom!

Zoek je een diesel of benzine? En welke eisen heb je? (kleur, uitrusting, etc)

Mocht je een A2 op het oog hebben, aarzel niet om de link hier te posten dan kijken er mensen met je mee!
Benzine. Kleur/uitvoering maakt niet zoveel uit... Het is een oudere auto, daarvan zijn wij ons bewust, als hij (of zij) maar niet onder krassen en deuken zit...

https://link.marktplaats.nl/m1217485190
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 okt 2017, 21:34 0 x

De auto staat er op de foto's niet heel netjes bij, maargoed, die kunnen bedriegen. Wel wil ik je het advies geven om een A2 te kopen met gedocumenteerde onderhoudsgeschiedenis, of de prijs moet erg gunstig zijn. Er staat inderdaad veel bagger online..

Ben je ook bereid om particulier te kopen? Een nette A2, 3000 euro, onder de 2 ton en bij een bedrijf wordt wel lastig denk ik. 

Even snel gezocht (zonder naar je locatie te kijken) lijken dit mij 3 mogelijk interessante A2's: 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... -auto.html (onderhandelen wel nodig)
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... -2001.html (nauwelijks foto's maar slechts 3 eigenaren, kan de moeite waard zijn)
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 2999d20c93 (ook boven budget, maar rijk uitgerust en mogelijk slechts een eigenaar)
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 okt 2017, 21:35 0 x

Hoi Yor
aankooptips gelezen?
wat betreft de kleur, als je er eenmaal een hebt ga je toch wel verschillen zien, zo zijn de kunstof dorpeltjes en rooster voor,  bij de donkere kleuren minder opvallend, het is meer 1 geheel zeg maar.  Staat tegenover dat de lichte kleuren weer veiliger zijn  voor wat de zichtbaarheid in het verkeer dus als je een beetje slordig met licht aan overdag bent, zou ik een lichte kiezen.
die je aangeeft in de mp link ben ik niet erg van onder de indruk veel km en niel heel netjes en erg grijs van binnen
Leeuwarden is nog te doen vanaf Heerhugowaard.?
weet je dat je bij rdw/ ovi de gegevens kan kontroleren,?( meer  dan ... Eigenaren laat maar gaan)
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 okt 2017, 22:30 0 x

Wagenmakers Heerhugowaard hoef je net veel km te maken . 80-jl- rx is daar wat ms mee?
mooi interieur staat sinda september te koop dat wel. En dat service kaartje is een beetje sneu . Maar even een flinke proefrit!
Yor
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:55

26 okt 2017, 05:32 0 x

jaapje schreef:
Wagenmakers Heerhugowaard hoef je net veel km te maken . 80-jl- rx is daar wat ms mee?
mooi interieur staat sinda september te koop dat wel. En dat service kaartje is een beetje sneu . Maar even een flinke proefrit!
Die heb ik gistermiddag (ongewassen en ongepoetst) gezien en een proefrit mee gereden... Helaas, daar is wat mee qua aandrijving/remmen rechtsvoor... De onderspoiler voor is daar ook helemaal naar z'n grootje, dus is vermoed dat die over een betonnen schrikblok is gereden... Nog geen 10 minuten later begon de motor te roken... Ze waren vergeten er koelvloeistof in te doen... Ik heb vriendelijk bedankt, ik denk er nog even over na...  :#

@jaapje en @Spinazie: bedankt voor de overige tips! 
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

26 okt 2017, 08:06 0 x

Nou jammer dat die auto in je woonplaats tegenvalt. Maar om antwoordt op je vraag te geven, ik ken niet iemand die zijn A2 re koop heeft.Dus dan wordt het toch advertentie s uitpluizen denk ik. En km maken. Tip 3 van spinazie lijkt mij wel de moeite waard. De beschadiging aan voor en achterbumber is nog wel iets te reduceren door een poetsbedrijf denk ik. Kan je gelijk de koplampjes ook even mee laten poetsen. Maar verder een aparte
(= mooie?) uitvoering! En dat opendak! Ik hou er wel van. ( wel onderhoudsgevoelig).
De onderhouds historie lijkt in eerste oogopslag goed maar het is wel een duitse import dus even opletten of er geen gat zit net voordat de auto naar nederland kwam. 
Nou succes met zoeken, op zich moet het wel kunnen om voor€3000 een redeljke A2 te kopen.
Yor
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:55

26 okt 2017, 08:20 0 x

Thanks!
Yor
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 okt 2017, 14:55

26 okt 2017, 18:09 0 x

https://link.marktplaats.nl/m1217485190

Kon het toch niet laten en vanmiddag uit m’n werk even langsgereden... ondanks dat hij er op de foto’s wel aardig uitziet... deze geeft me geen goed gevoel laat maar zeggen, dus die blijft ook staan.

En doorrr...
Gesloten