Nieuwe zoektocht Akoyasilver.

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 dec 2022, 18:15 1 x

Hallo forumleden,
Ik kijk al een tijdje voor een A2 in Akoyasilver benzine met BBY motor. Nu zie je deze kleur regelmatig aangeboden, maar ik ben aardig kieskeurig en zoek een uitvoering met bepaalde opties en bovendien een niet al te hoge tellerstand.
Mocht iemand eens iets tegenkomen, mag ook in Duitsland zijn, dan hoor ik het graag.
De auto MOET deze opties hebben:
-stoelverwarming
-Audi concert radio
-airco
-zwart lederen interieur
-S line

Bouwjaar 2003 en hoger en niet meer dan 170000 km.
Ik weet het, dit is echt zoeken, oftwel misschien de spelt in de hooiberg.

'De zoektocht naar een bepaalde auto is minstens zo mooi als het bezit ervan'.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 dec 2022, 21:18 2 x

Ja, je "eist" een speld in een hooiberg. Met deze specificatie zijn er misschien wel 10 geleverd van de 180.000...

Meer kans als je je eisen zoveel mogelijk matigt: Audi Concert radio is altijd later te plaatsen, dus dat MOET niet.

M.b.t. zwart leren interieur: een (echte) S-line heeft bekleding: stof in het midden / zwart leer aan de buitenkant. Is dat wat je bedoelt? Dan kan de eis zwart lederen interieur vervallen.

Of wil je een S-line met aanvullend de optie zwart nappa leer (dus de hele stoel in leer)? Dat zou je eventueel later kunnen plaatsen, dus dat MOET niet.

Ik kan me niet voorstellen dat er S-line A2's rondrijden zonder airco. Een "gewone" A2 zonder airco is al zeer zeldzaam...

Dus eigenlijk zoek je een akoya-grijze S-line (met o.a. donkergrijze dakhemel, geperforeerd leer op stuur en pookhoes, titanium ringen rond instrumenten) met de optie stoelverwarming.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 dec 2022, 21:38 0 x

'Dus eigenlijk zoek je een akoya-grijze S-line (met o.a. donkergrijze dakhemel, geperforeerd leer op stuur en pookhoes, titanium ringen rond instrumenten) met de optie stoelverwarming'.

Peter, dit zou interessant zijn, zoals jij 'm omschrijft. Maar ook de andere mogelijkheden zoals je noemde.
Ik weet niet precies wat er allemaal geleverd werd en in welke combinaties.

Sommige opties zijn af fabriek toch wel beter. Een Concert radio achteraf inbouwen is geen kwestie van plug and play. Niet alles werkt dan zoals het hoort.

En een interieur wisselen is niet mijn ding.
Het interieur hoeft inderdaad niet volledig leer te zijn.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 dec 2022, 21:56 0 x

Ik herken je insteek wel: je hebt een prima A2 maar wilt een stapje dichter bij de ideale A2 komen. Zo blijf ik ook uitkijken naar aangeboden A2's die de mijne zouden kunnen overtreffen :flushed: Zelfs een A2 kan altijd beter :mrgreen:

In de meeste gevallen is een Concert radio wel plug & play. Inderdaad niet 100%: in mijn laatste A2 zat een Blaupunkt-ding en die heb ik vervangen door een Concert (je moet er wel een hebben voor de A2, dus onderdeelnummer beginnend met 8Z0).
In die A2 ontbrak de CAN-verbinding naar de radio. Die verbinding aanleggen vanaf het instrumentenpaneel is een halfuurtje werk... Dan werkt alles correct (verlichting van de knoppen, ook als de radio uit staat, in- en uitschakelen bij insteken resp. trekken van de contactsleutel, informatie op het FIS).

Interieur vervangen is helemaal simpel: 4 torx boutjes en een paar connectoren per voorstoel. Ik schat hooguit 10 minuten per stoel. Over de achterstoelen praten we niet eens... De uitdaging hier is het vinden van een net zwart lederen interieur, met stoelverwarming (en elektrisch verstelbare lendensteun).

De club organiseert twee keer per jaar een sleuteldag. Daar kun je, indien nodig, hulp krijgen bij deze en andere klusjes!

Maar belangrijke tip: hoe minder uitgebreid je initiële eisenpakket is, hoe groter de kans dat je een A2 vindt die je kunt aanpassen aan je volledige eisenpakket.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 dec 2022, 22:15 0 x

Peter_Maathuis schreef:
05 dec 2022, 21:56
Ik herken je insteek wel: je hebt een prima A2 maar wilt een stapje dichter bij de ideale A2 komen. Zo blijf ik ook uitkijken naar aangeboden A2's die de mijne zouden kunnen overtreffen :flushed: Zelfs een A2 kan altijd beter :mrgreen:
Precies zoals je zegt, mijn huidige A2 is prima maar na vier jaar ga ik toch weer verder kijken.
Het zoeken en bezichtigen vind ik leuk en is een deel van mijn hobby.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 dec 2022, 22:19 0 x

Wat mij opgevallen is aan veel aangeboden Akoyasilver A2's is dat ze redelijk sober zijn. Vaak wel netjes, maar weinig opties.
Een deel van gemiste opties is geen probleem, zoals bekend is cruise control makkelijk in te bouwen evenals mistlampen. Maar andere opties heb ik liever af fabriek gemonteerd.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 dec 2022, 22:28 1 x

@Paulus, ik hou mijn ogen open! Alhoewel ik even de kleur moet checken zodat ik niet een verkeerd zilveren exemplaar aandraag.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 dec 2022, 22:40 0 x

Graag @kobus1978 !
Jouw tips hebben eerder mooie resultaten gehad.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

05 dec 2022, 23:29 1 x

Hi Paulus ,

Zoals jij hem beschrijft, heb ik hem bijna voor de deur. Akoya -silver, originele S-line, panoramadak, alarm, dimmende binnenspeel, zwart leder interieur, stoelverwarming en electr. lendesteunen, CC, PDC en concert 2 radio. Alleen diesel en meer dan 170dkm😉.

De mijne komt ook origineel uit Duitsland. Ik denk dat je daar de meeste kans maakt. Maar zoals Peter al aangeeft, echt bijna alles is achteraf te realiseren en te retrofitten.

Mocht je hier hulp bij nodig hebben, laat maar weten. En veel plezier met de zoektocht.

Grtz
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 dec 2022, 22:04 0 x

Dankjewel @DED@2 , eigenlijk zou ik jouw auto best wel eens willen bezichtigen. En Zoetermeer is niet heel ver vanuit Hillegom.
Plaats reactie