Gezocht: Audi A2, hulp met zoeken

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 dec 2022, 09:16 0 x

Ja ik moet er nog meer bovenop zitten volgens mij.

Zal op mobile ook eens een zoekactie starten zodat ik actief bericht krijg als er eentje word aangeboden
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 dec 2022, 10:03 0 x

Reken er wel op dat je in Duitsland gauw € 1.000 meer betaalt voor een A2, vergeleken met in NL. Maar je hebt wel meer keuze en ze zitten daar vaker wat beter in de opties.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 dec 2022, 11:50 1 x

Klopt, ik had het eerder al aangegeven, de keuze in duitsland valt relatef tegen en de prijzen zijn relatief fors. Maar wil het niet uitsluiten gezien ik bij de grens woon en wel vaker auto's uit duitsland haal. Heb overigens beschikking tot een goede auto transport aanhanger dus dat is het probleem allemaal niet
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
bjmeengs
Audi A2 clublid
Berichten: 441
Lid geworden op: 28 mei 2016, 14:18
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 dec 2022, 15:22 1 x

De Audi A2 bij autobedrijf Stepelo in Haaksbergen is goedkoper geworden. Eindejaarsverkoop.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2022, 17:03 0 x

bjmeengs schreef:
19 dec 2022, 15:22
De Audi A2 bij autobedrijf Stepelo in Haaksbergen is goedkoper geworden. Eindejaarsverkoop.
Ik ben er wezen kijken vandaag (en gereden) en staat als optie vast voor mij. Goed gesprek, eigenaar ken ik van vroeger dus was ook leuk.

Ik ben nogal een pietleut dus moet wel even de knop omschakelen naar 'al het waar voor zijn geld'. Als je kijkt voor 2000 euro;

- Nederlandse auto, kilometerstanden kloppen, boekjes zijn op 1 missend jaar ingevuld
- Ouder echtpaar geweest die hem lang in bezit heeft gehad maar de laatste jaren amper heeft gereden
- Interieur ziet er verder heel netjes uit, zelfs originele casette radio zit er nog bij. Geen softtouch dus geen slijtage op de knoppen
- auto rijd goed, geen storingslampjes, airco werkt (redelijk), geen rare geluiden in onderstel, spoort goed, schakelt goed
- Ik had liever een color storm gehad maar daar betaal je al snel 2000 tot 3000 euro meer voor met deze km stand en mijn vrouw vind deze kleur wel heel mooi. Het word haar auto dus ook een pluspunt
- nieuwe bandjes, nieuwe APK vandaag gekregen

Voor een auto van 2000 euro zijn er ook uiteraard Minpunten / opmerkingen, graag jullie ideeën/gedachten er over; Ik ben zelf handig en heb wel wat mensen in de familie in de autowereld dus ik schrik niet snel maar moet het wel soort van mogelijk zijn;

- Hemeltje hangt los. Bekende kwaal. ze hebben het provisorisch vast gezet met nietjes, had liever dat ze er niet aan hebben gezeten. is zoiets goed te herstellen?
- 1 wokkel is bruin + koplampen wat vochtig aan binnenzijde. Wel mooi helder. Is daar nog iets aan te herstellen?
- Koppeling voelt hoog aan, is daar iets aan te stellen of zit de kans er dik in dat deze vervangen moet worden. Beetje goed te doen qua tijd / kosten?
- Centrale vergrendeling werkt prima op alle deuren, maar via het knopje werkt niet. Batterijtje ?
- airco word wel koud maar niet ijskoud. Eens zien met bijvullen hoe dan dat goed gaat
- velgjes zitten wel wat stoelrandschades aan. Niet slecht verder maar ook niet super strak. wel 4 nieuwe vredestein bandjes
- op de chromen strip op de achterklep lijkt iets van vliegroest op 1 plekje te zitten. Is zo'n strip los te bestellen, weet iemand dat?
- Hele auto heeft zowel binnen als buiten liefde nodig qua poesten, maar daar kan ik zelf goed wat mee
- Laatste punt is voor mij nog wel een dingetje; Distributieriem is sowieso bij 89.000 vervangen. Daarna is onbekend ondanks de beurten wel goed zijn ingevuld. De garage zegt dat er geen voorgeschreven interval is. Ik zit te denken om het door hen te laten controleren en indien nodig te laten vervangen. Jullie nog ideeën er over? Of gewoon preventief laten vervangen?


Doordat deze stuk lager is dan ons budget is er wel geld over om wat zaken aan te pakken, ik hou er van om auto's technisch gewoon goed te houden om er lang mee te doen, maar het moet het wel waard/mogelijk zijn natuurlijk
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2022, 17:13 1 x

Lijkt mij dat er altijd +700,- bijkomt voor vervangen distributie, aircoservice en een kleine beurt.
Wellicht dat de verkopende garage dit voor een leuk tarief wil doen.
Heb je nog wat persoonlijke cosmetische wensen die vooral tijd kosten maar ook wat geld kosten.
Kost deze A2 gewoon 3000,- en staat er nog steeds 222.581 op de teller.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2022, 18:42 1 x

Grote beurt kost mij ongeveer 100~150 euro (alleen delen) via familie. Dat had ik al gevraagd en gaat hij dan sowieso krijgen.

Met distributieriem kom ik niet meer weg met alleen delen denk ik :P maar van de 1.4 is dat redelijk te doen toch? Waterpomp word daar ook door aangedreven en dus gelijk meenemen? Kan inderdaad wel de garage eens vragen aangezien. Hoef ik daar familie ook niet mee te belasten, mits dat voor een leuke prijs kan. Maar is de distributie te controleren (visueel) ? Wanneer word er bepaald of deze vervangen moet worden of niet?

Airco bijvullen kost mij 50 euro, valt wel mee, maar als er echt wat stuk is word het wel prijzig natuurlijk. Als ik voor 2500-3000 euro een A2 met grote beurt, nieuwe distributieriem, nieuwe koppeling, en allerlei andere zaken tiptop zijn gemaakt zodat ik de komende jaren vooruit kan dan ben ik dik tevreden :) Met een exemplaar met 180.000 kun je immers die zelfde kosten hebben. Maar het moet natuurlijk wel een beetje binnen de perken blijven daarna
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2022, 19:09 3 x

......

Voor een auto van 2000 euro zijn er ook uiteraard Minpunten / opmerkingen, graag jullie ideeën/gedachten er over; Ik ben zelf handig en heb wel wat mensen in de familie in de autowereld dus ik schrik niet snel maar moet het wel soort van mogelijk zijn;

- Hemeltje hangt los. Bekende kwaal. ze hebben het provisorisch vast gezet met nietjes, had liever dat ze er niet aan hebben gezeten. is zoiets goed te herstellen?

Is op het forum wel wat over te vinden: zoek op dakhemel. Het lijkt me een klus voor een (auto)beklederij.

- 1 wokkel is bruin + koplampen wat vochtig aan binnenzijde. Wel mooi helder. Is daar nog iets aan te herstellen?

Het koplampglas van de 1e serie schijnt verwijderbaar te zijn. Wellicht openen en opnieuw afdichten (en de wokkel verwijderen/vervangen).
De verbrande wokkels komt door het monteren van 5W5 stadslichtjes, er horen 3W3 stadlichtjes in (geven minder warmte)


- Koppeling voelt hoog aan, is daar iets aan te stellen of zit de kans er dik in dat deze vervangen moet worden. Beetje goed te doen qua tijd / kosten?

Is dezelfde motor/bak als een VW Polo/Skoda Fabia/Seat Ibiza. Is door een garage goed te doen. Zelf doen hangt van de eigen handigheid/gelegenheid om te sleutelen af.

Koppelingbediening werkt hydraulisch is verder niets aan te stellen zover ik weet. Bij mijn A2 (km-stand 190.000) moet ik deze nadrukkelijk diep intrappen
om gekraak bij stilstand te voorkomen.

- Centrale vergrendeling werkt prima op alle deuren, maar via het knopje werkt niet. Batterijtje?

Je hebt de af fabriek afstandbediende sleutels? Niet alle A2's hebben af fabriek bediening op afstand.
Het kan zijn dat de sleutels (opnieuw) ingeleerd moeten worden (vaak de 2e sleutel die heel lang in de keukenlade heeft gelegen ..)

- airco word wel koud maar niet ijskoud. Eens zien met bijvullen hoe dan dat goed gaat

Kun je zien wanneer deze voor het laatste een airco-controle heeft gehad? Elke airco verliest gas, en de druk kan op den duur te laag worden

- velgjes zitten wel wat stoelrandschades aan. Niet slecht verder maar ook niet super strak. wel 4 nieuwe vredestein bandjes

Zijn de wielkappen nog wel goed? Vaak zijn deze na jaren geoxideerd aan de (aluminium) randen. Nieuwe zijn redelijk kostbaar.

- op de chromen strip op de achterklep lijkt iets van vliegroest op 1 plekje te zitten. Is zo'n strip los te bestellen, weet iemand dat?

Ik dacht dat deze van aluminium is, is het geen (witte) oxidatie?

- Hele auto heeft zowel binnen als buiten liefde nodig qua poesten, maar daar kan ik zelf goed wat mee
- Laatste punt is voor mij nog wel een dingetje; Distributieriem is sowieso bij 89.000 vervangen. Daarna is onbekend ondanks de beurten wel goed zijn ingevuld. De garage zegt dat er geen voorgeschreven interval is. Ik zit te denken om het door hen te laten controleren en indien nodig te laten vervangen. Jullie nog ideeën er over? Of gewoon preventief laten vervangen?

Zo te lezen is deze al aan de 2e riem toe.
Audi schreef indertijd bij de 1.4 16V voor na 90000 om de 30000 (visuele) inspectie van de riem/rollen. Na 180000 km vervangen.
Op de vraag wat welke garantie Audi gaf als de distributie onverhoopt toch klapt, bleef het oorverdovend stil aan de andere kant van de lijn ...
Ik zou gelijk ook de looprollen/waterpomp/thermostaathuis/thermostaat/temperatuurvoeler vervangen.
Het kunststof thermostaathuis verhard en wil op den duur gaan lekken ...


Doordat deze stuk lager is dan ons budget is er wel geld over om wat zaken aan te pakken, ik hou er van om auto's technisch gewoon goed te houden om er lang mee te doen, maar het moet het wel waard/mogelijk zijn natuurlijk.

Op deze leeftijd is een auto net zo veel waard als het onderhoud wat er aan is gepleegd. Als de basis goed is, kun je heel voordelig rijden met alleen onderhoud/reparatiekosten.
De afschrijving van een nieuwe(re) auto heb je immers niet meer.
Voor grote(re) specifieke reparaties zou ik contact opnemen met de A2 dokter in Waalwijk, hij weet de (zwakke) aandachtspunten van de A2 en kan je bij onverhoopte panne
aan goede (gebruikte) onderdelen helpen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2022, 20:16 0 x

Top! Hier kan ik wel wat mee

Dakhemel ga ik zo nog even over zoeken wat ik er nog mee kan, zie inderdaad dat wel meer A2's daar last van hebben. Ik ben wel handig maar dit heb ik nog nooit om handen gehad.

Koplampen ga ik tzt even naar kijken wat ik daar mee kan doen en of het glas apart open te maken is

Ik heb wel een verwarmde garage maar koppeling vervangen gaat hier niet. Maar als het niet een heel bijzondere klus is dan heb ik daar nog wel wat wegen in om op te lossen tzt. Daar ga ik zelf niet mee bezig in ieder geval
Je hebt de af fabriek afstandbediende sleutels? Niet alle A2's hebben af fabriek bediening op afstand.
Het kan zijn dat de sleutels (opnieuw) ingeleerd moeten worden (vaak de 2e sleutel die heel lang in de keukenlade heeft gelegen ..)
Bij deze A2 zitten 2 sleutels bij. op 1 sleutel zit 1 ronde knop. Geen idee of dat inderdaad de afstandsbediening is dan maar leek mij haast van wel (?). Deze A2 is een pro-line (denk ik) omdat deze climat control heeft en wat andere dingen zoals mistlampen maar verder weinig bijzonders. Maar had verwacht dat op een pro-line ook wel afstandsbediening zat
Zijn de wielkappen nog wel goed? Vaak zijn deze na jaren geoxideerd aan de (aluminium) randen. Nieuwe zijn redelijk kostbaar.
Eerlijk gezegd niet heel goed op gelet, goed om even na te kijken nog
Kun je zien wanneer deze voor het laatste een airco-controle heeft gehad? Elke airco verliest gas, en de druk kan op den duur te laag worden
Nee, grote/kleine beurt staat netjes in de boekjes en op een remvloeistof na staan er verder geen details bij en zeker geen airco-controle. De auto heeft ook altijd in hengelo rond gereden en de stempels van de garage in de boekjes ken ik wel (niet persoonlijk), dus wil daar morgen even naar bellen om te vragen of ze nog wat meer details kunnen delen. Gewoon maar eens spul op druk zetten en bijvullen (incl lekvloeistof)
Zo te lezen is deze al aan de 2e riem toe.
Audi schreef indertijd bij de 1.4 16V voor na 90000 om de 30000 (visuele) inspectie van de riem/rollen. Na 180000 km vervangen.
Op de vraag wat welke garantie Audi gaf als de distributie onverhoopt toch klapt, bleef het oorverdovend stil aan de andere kant van de lijn ...
Ik zou gelijk ook de looprollen/waterpomp/thermostaathuis/thermostaat/temperatuurvoeler vervangen.
Het kunststof thermostaathuis verhard en wil op den duur gaan lekken ...
top bedankt. :thumbmin: ja als ik het aan pak, pak ik alles wel aan. dat zijn de kosten dan ook niet. zeker omdat we de komende jaren er mee vooruit willen. zal morgen de garage eens bellen of hij toevallig niet de afgelopen jaren een riem heeft gehad en anders gewoon alles maar vervangen.

Gaat om deze auto
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 dec 2022, 20:47 0 x

Bij de A2 was centrale vergrendeling wel standaard, maar bediening op afstand niet ...

Af fabriek heeft de versie zonder bediening op afstand een platte, niet uitklapbare sleutel: https://www.auto-sleutel.nl/autosleutel ... aard-recht

De versie met bediening op afstand heeft een behuizing waarvan de sleutel uitklapbaar is: https://www.auto-sleutel.nl/autosleutel ... aard-recht

Waarschijnlijk heb je een aftermarket afstandsbediening, zit er een gebruiksaanwijzing bij de auto papieren?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie