Gratis A2

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 aug 2021, 23:15 0 x

Staat een opsomming van aandachtspunten incl de kilometerstand in de openingspost 🤓

Voor 800,- ben je nog lang niet klaar 🙂
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

17 aug 2021, 23:24 0 x

ow crap
wie gaat er naar oosterijk met een auto in die toestand? of kwam dit allemaal naar voren na het uitvallen?
wacht als ik het doorlees is dat toch niet zn probleem
de ditrubutie riem moet worden vervangen? nieuwe remschijven
zijn toch allemaal normaal onderhoud?
behalve egr? en dan deze drukgroep toestand

--Het lijstje:--

- koppeling en drukgroep
- distributieriem
- melding over te weinig flow van de EGR
- trillen bij remmen
- oliesensor
- dakhemel laat los
- kilometerstand 267000
- spoiler begint steeds verder los te gaan.
- carterventilatie slang
- luchtinlaat rubber is vergaan.
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
davevogel0
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 feb 2014, 13:27
Locatie: Almelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 11:02 0 x

De distributieriem moet op 270000 vervangen worden en ik had met de garage afgesproken dit binnenkort te doen. Verder waren de remschijven een 5000 km oud, dus dat was iets nieuws wat op vakantie naar voren is gekomen. Verder heeft die daarbij ook linksvoor net een nieuw wiellager gekregen. De olie sensor heeft het ook begeven op vakantie en je krijgt nu iedere 300 km een melding. De reden dat ik het economisch niet meer verantwoord vind om het goed erin te steken is vooral dat de dakhemel helemaal los laat en hij daarmee dus nu ook echt oud aanvoelt. Het is super jammer maar helaas niet anders.
De anwb zit wel te pushen dat die daar weg moet, dus ik vrees dat, aangezien hier niemand hem uit Oostenrijk wil ophalen, dat het toch slopen gaat worden.

Over de vragen of het verwacht was wat betreft de drukgroep. Er is 1x een hard geluid geweest daarvoor maar dat was ook zo weg en kon toen ook niets vinden (ook tijdens deze vakantie). Ik wist dat de koppeling slecht was aangezien dit nog de originele was, maar zat al langer naar een andere auto te kijken. Het moment is echter wel matig met dat alle andere tweedehands auto’s heel erg duur zijn en minpunten hebben tov de A2.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 11:10 0 x

davevogel0 schreef:
18 aug 2021, 11:02
De distributieriem moet op 270000 vervangen worden en ik had met de garage afgesproken dit binnenkort te doen. Verder waren de remschijven een 5000 km oud, dus dat was iets nieuws wat op vakantie naar voren is gekomen. Verder heeft die daarbij ook linksvoor net een nieuw wiellager gekregen. De olie sensor heeft het ook begeven op vakantie en je krijgt nu iedere 300 km een melding. De reden dat ik het economisch niet meer verantwoord vind om het goed erin te steken is vooral dat de dakhemel helemaal los laat en hij daarmee dus nu ook echt oud aanvoelt. Het is super jammer maar helaas niet anders.
De anwb zit wel te pushen dat die daar weg moet, dus ik vrees dat, aangezien hier niemand hem uit Oostenrijk wil ophalen, dat het toch slopen gaat worden.

Over de vragen of het verwacht was wat betreft de drukgroep. Er is 1x een hard geluid geweest daarvoor maar dat was ook zo weg en kon toen ook niets vinden (ook tijdens deze vakantie). Ik wist dat de koppeling slecht was aangezien dit nog de originele was, maar zat al langer naar een andere auto te kijken. Het moment is echter wel matig met dat alle andere tweedehands auto’s heel erg duur zijn en minpunten hebben tov de A2.
Vraag eens bij de A2-dokter wat e.e.a gaat kosten. Een andere auto is ook niet foutloos en heeft ook onderhoud/reparatie nodig.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

18 aug 2021, 11:55 0 x

wat als een demontage bedrijf nog 800 euro er voor wil geven en voor 300 heb je hem terug in nederland?
heb je of nog wat geld ervoor of/en je hebt hem hier om het nog te heroverwegen]
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2021, 22:51 0 x

Een demontagebedrijf geeft geen € 800, 't is al mooi als je € 250 vangt. Ophalen kan wel voor ca € 300. En als je de ruimte en de tijd hebt en 'm zelf sloopt, brengt ie zo € 2.000 op (ik spreek uit ervaring).

Je moet het ophalen wel zelf doen: leen een trekauto als je die niet hebt (1500kg trekgewicht), huur een autoambulance voor een weekend (€ 50) en rijd heen en weer (bij voorkeur niet alleen).
Schatting 2.000 km met gemiddeld 1 op 13 (heen 1 op 15, terug 1 op 11) is 160 liter brandstof is € 250 en een flesje wijn voor de eigenaar van de trekauto.

Als je het niet zelf doet, wordt het vast heel duur: een repatriëringsbedrijf kan zomaar € 0,50 per km rekenen...
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 aug 2021, 23:12 3 x

Nou ik zeg; Go @NG064LL!

Ophalen €400, koppelingsset €80, distributie kit €85, remschijven en blokken €100, wat bits en bobs hier en daar, en voor +/- €800 totaal hebbie een A2 als je een handige Harrie bent...... Die je van A naar B brengt.
(alles lekker ruim gerekend, kan 't alleen maar meevallen.....😁 Onderdeel prijzen online gevonden met kenteken check).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
NG064LL
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 aug 2021, 13:00
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: Weet ik niet

19 aug 2021, 00:24 0 x

NG064LL schreef:
17 aug 2021, 23:12
voor 800 euro een weer werkende a2? waarvan hij het onderhoud e.d. goed weet en er verder niks mee aan de hand is?

wat is de km stand etc. dan zou ik zeggen 800 euro voor iemand die hem kan ophalen ( niet ik ) toch niet veel geld.
qoute mezelf even :P :P
topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

19 aug 2021, 01:12 6 x

NG064LL schreef:
19 aug 2021, 00:24
NG064LL schreef:
17 aug 2021, 23:12
voor 800 euro een weer werkende a2? waarvan hij het onderhoud e.d. goed weet en er verder niks mee aan de hand is?

wat is de km stand etc. dan zou ik zeggen 800 euro voor iemand die hem kan ophalen ( niet ik ) toch niet veel geld.
qoute mezelf even :P :P
Want? Jij wil toch een niet dure A2? In 2000 vond je ze al duur, om je ook nog een keer te quoten (ik vond ze toen ook duur hoor!), maar wil je wachten tot je d'r geld bij krijgt?

Helaas laat ik mij verleiden tot reactie geven, komt waarschijnlijk door de alcoholische versnaperingen......... Maar dat neemt niet weg dat jij (of u, kweet niet) iets wil bewerkstelligen wat niet heel realistisch is (doch, in mijn ogen, maar goed;ik heb het wel vaker niet bij het rechte eind...) ; Een hele goede (ik zeg dus niet perfect)A2 voor een zo laag mogelijke prijs, zonder daar ook nog tijd en/of moeite in willen steken(?).

Wat nou als je er straks één hebt en er gaat van alles stuk aan? Dan is een Audi A2 ineens een verschrikkelijk slecht product en snap je niet waarom ze zo geliefd zijn.

Mijn oprecht excuus naar de topicstarter voor het enigzins off topic gaan,....... Gelukkig blijft het topic op deze manier onder de aandacht en bovenaan!
Ik hoop dat iemand deze A2 gaat redden en er nog heel veel plezier aan kan beleven.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 aug 2021, 12:06 0 x

@davevogel0 ik heb je een pb gestuurd.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Plaats reactie