Onze A2 3L mag naar de volgende

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sergei
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:46
Locatie: Assen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

20 mei 2021, 20:07 0 x

Onze A2 mag naar de volgende, wij gaan een met minder kilometers kopen.
Onze zilver grijze A2 met 384xxx km (rijdt elke dag nog 170 km dus loopt nog op) mag na bijna 100000 km trouwe dienst naar de volgende liefhebber.

Hij is niet foutloos, diverse sensoren geven af en toe een storing maar voor mij niet te op te zoeken en herstellen en dat wordt een mega rekening aan garage kosten.

Los van de storingsmeldingen beleef ik elke dag nog veel plezier aan m’n A2 en daarom wordt de volgende ook een A2 3L.

Te koop Audi A2 3L 53-XZN-8
Bj 2002
Km 384xxx echte km gecontroleerd door de garage in Dieverbrug, ook onderhoud en APK’s zijn daar gedaan
Airco/climate control is goed (koud)
Gebruikers sporen rondom en natuurlijk de knopjes van radio ed. verweerd.

De grill heeft vorige week afscheid genomen nadat een haas voor de auto sprong

Vraagprijs € 1500,- voor meer info 06-11862528

Groet
Sergeï
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 mei 2021, 10:19 0 x

Kijk naar een met minder KM en ruil in!

Er is veel aanbod, en vrijwel niemand wil meer diesels inkopen.
Jan Eenink heeft er al vele staan en wil niets erbij, omruilen wel.

Maar de 3L houden? Vele aangeboden met terug gedraaide tellers, of slecht onderhoud.
Ik zou geen andere kopen, er kunnen nog 200.000 km bij.

Een 3L voor 3L ruilen? Ik weet hoe de bak is, en deze storingen, uitlezen en reset?
Ook komen er vaak foute storingen door oude accu en iets te lage spanning.
Ik deze voor de start nog 12,4 volt of meer?

Een Varta Silver line E44 met 77AH lijkt me prima keuze indien nodig.
Nieuw online voor €92,?? incl bezorgen!

Zelf zou ik voor alleen maar KM stand en enkele lampjes niet zomaar omruilen.
Jos kan de accu testen en alles uitlezen en zeggen wat het gaat kosten als die terug komen.

En dat hij nog prima start, de accu is vaak erg oud en kan 20 jaren mee... maar dan wel
een kerstboom van storingen laten zien die er niet zijn.

Ook is een klein uitlees kastje + smartphone met Android vaak voldoende voor storingen uit te lezen en reset... €4,- of minder!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Sergei
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:46
Locatie: Assen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

21 mei 2021, 11:57 1 x

Dank je voor je reactie, ik heb een mooie op het oog met 140000 km minder en dat vind ik wel een fijn idee, inruil levert (terecht) heel weinig op. Daarom ook hier geplaatst. Ik hoor er een beetje meer voor terug te krijgen als ik hem particulier verkoop en zo is er voor een sleutelaar ook nog wat aan te verdienen, bak, motor en koppeling maak ik me geen zorgen over, ik denk dat er een homokineet aan zit te komen, die kosten weinig maar ik kan hem niet vervangen en kom dan weer bij de garage terecht. Alle storingslampjes maken mijn vrouw nerveus en wil er dus niet in rijden en ga zo door.

Daarom besloten te kijken naar 1 die wat fitter is en deze naar een liefhebber die er tijd in kan steken en er wat aan kan verdienen of zelf nog een tijd in kan rijden
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mei 2021, 13:38 0 x

Je zou een goede accu kunnen lenen om te zien of die kerstboom uitgaat (zie @eekhoorntje:
>En dat hij nog prima start, de accu is vaak erg oud en kan 20 jaren mee... maar dan wel een kerstboom van storingen laten zien die er niet zijn@eekhoorntje

Altijd goed om te weten !
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 mei 2021, 18:55 0 x

Met een meter het voltage eens meten, als je aan een goede Varta genoeg hebt...
Nu 77Ah en 740 A accu Silver voor iets meer dan €92,- in reclame, incl porto.

Maar eerst opgave wat er nu in zit?
Wel merk en Type en een oude Zwarte Varta, als op de + nog 4 cijfers staan is dat maand + jaar!

Andere kopen kan altijd nog en of die mooie met minder KM een betere is?
Een Homokineet vervangen is niet zo duur en de andere is ook een loterij!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie