Audi a2 1.6 fsi geeft de geest. Iemand interesse voor de onderdelen?

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gebruikersavatar
Molo
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2020, 08:27
Locatie: Zevenaar
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 feb 2021, 19:39 0 x

Nog een paar
Bijlagen
F4001893-D998-4408-93FE-62C20C65C2F4.jpeg
F4001893-D998-4408-93FE-62C20C65C2F4.jpeg (3.36 MiB) 1657 keer bekeken
2B4420C9-05E1-4780-BF18-A1DF10400E60.jpeg
2B4420C9-05E1-4780-BF18-A1DF10400E60.jpeg (4.07 MiB) 1657 keer bekeken
Gebruikersavatar
Molo
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2020, 08:27
Locatie: Zevenaar
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 feb 2021, 19:49 1 x

Bemalaro schreef:
03 feb 2021, 14:48
Ik heb misschien wel interesse en zou reeds vandaag langs kunnen komen, woon in Duiven.
Laat maar weten of je daar interesse in hebt.
M.v.g. Bert
Ik heb net foto’s en een bericht geplaatst, laat maar horen hoe je daarover denkt :)
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

03 feb 2021, 20:06 0 x

Goede update, Thanx voor het toevoegen van foto's en relevante informatie!
Zelf ben ik meer gecharmeerd van de TDI motorisering, maar je FSI krijgt aandacht genoeg geloof ik.......

Door op iemands forumnaam te klikken kom je in een keuzemenu om onder andere een Persoonlijk Bericht te versturen.

Succes!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Molo
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2020, 08:27
Locatie: Zevenaar
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 feb 2021, 20:58 0 x

Spits schreef:
03 feb 2021, 20:06
Goede update, Thanx voor het toevoegen van foto's en relevante informatie!
Zelf ben ik meer gecharmeerd van de TDI motorisering, maar je FSI krijgt aandacht genoeg geloof ik.......

Door op iemands forumnaam te klikken kom je in een keuzemenu om onder andere een Persoonlijk Bericht te versturen.

Succes!
Dank je wel!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 feb 2021, 08:39 0 x

Na op RDW kijken zie ik dat je al vanaf 2012 eigenaar bent, en in 2018 de tandriem hebt gedaan....

Was dat alleen de riem, zoals sommige dubieuze garages soms doen of complete set met waterpomp en rollen?

Koel water weg schreef je dus vastgelopen niet vervangen waterpomp die ook op deze riem zit is niet uitgesloten, wie heeft die riem vervangen en is het daar te Claimen?
Ook vind je als Garage instructie met vaak aanhaal momenten voor monent sleutel voor voldoende maar niet te hard aandraaien.. dan loopt deze nooit los.

Helaas is een riemset maar 2 jaren garantie maar een montage fout is niet uit te sluiten.

Ik zie mooie Fsi maar omdat ik perse OSS wilde, dat glazen dakje... wel mooie complete zilveren...
maar de blikken en standaard alu velgen... denk dat je met €1200,- te hoog zit....

Verder nog een vraagje, bij welke snelheid ging deze stuk?
Bij stationair is soms riem voldoende...
Maar vol gas alle kleppen krom en moet er nieuwe kop erop...

Gezien nette auto en redelijk lage km stand zou ik Lukas vragen of een nieuwe kop erop kan en hoeveel dat gaat kosten...

De €1200,- is alleen haalbaar bij alles los verkopen, Lederen stoelen zijn €700 tot €950,- waard, maar als compleet Wrak heb ik ze onder de €600,- compleet gekocht.... maar ik zou toch voor herstel vragen...
na 8 jaren veel plezier is herstel rendabel, een andere auto koste ook veel.
Maar eerst de garage uit 2018 factuur bekijken en vragen of er complete set gemonteerd is?
Vele onderdelen hebben productie datum en als die voor 2012 is dan moeten zij alles vergoeden.....

Een losse riem koste €30,- complete set €180 bij een garage.... zonder de montage.
Slopen kan altijd nog....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Molo
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2020, 08:27
Locatie: Zevenaar
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 feb 2021, 09:02 0 x

eekhoorntje schreef:
04 feb 2021, 08:39
Na op RDW kijken zie ik dat je al vanaf 2012 eigenaar bent, en in 2018 de tandriem hebt gedaan....

Was dat alleen de riem, zoals sommige dubieuze garages soms doen of complete set met waterpomp en rollen?

Koel water weg schreef je dus vastgelopen niet vervangen waterpomp die ook op deze riem zit is niet uitgesloten, wie heeft die riem vervangen en is het daar te Claimen?
Ook vind je als Garage instructie met vaak aanhaal momenten voor monent sleutel voor voldoende maar niet te hard aandraaien.. dan loopt deze nooit los.

Helaas is een riemset maar 2 jaren garantie maar een montage fout is niet uit te sluiten.

Ik zie mooie Fsi maar omdat ik perse OSS wilde, dat glazen dakje... wel mooie complete zilveren...
maar de blikken en standaard alu velgen... denk dat je met €1200,- te hoog zit....

Verder nog een vraagje, bij welke snelheid ging deze stuk?
Bij stationair is soms riem voldoende...
Maar vol gas alle kleppen krom en moet er nieuwe kop erop...

Gezien nette auto en redelijk lage km stand zou ik Lukas vragen of een nieuwe kop erop kan en hoeveel dat gaat kosten...

De €1200,- is alleen haalbaar bij alles los verkopen, Lederen stoelen zijn €700 tot €950,- waard, maar als compleet Wrak heb ik ze onder de €600,- compleet gekocht.... maar ik zou toch voor herstel vragen...
na 8 jaren veel plezier is herstel rendabel, een andere auto koste ook veel.
Maar eerst de garage uit 2018 factuur bekijken en vragen of er complete set gemonteerd is?
Vele onderdelen hebben productie datum en als die voor 2012 is dan moeten zij alles vergoeden.....

Een losse riem koste €30,- complete set €180 bij een garage.... zonder de montage.
Slopen kan altijd nog....
Bedankt voor je reactie. Tja, wat is teveel. Ik heb er geen ervaring mee en proberen kan altijd. De prijs kan bijgesteld worden. Er is ook een nieuwe waterpomp geplaatst volgens de factuur. En daar mijn buurman monteur is en hij het heeft geplaatst in de garage waar hij werkt vertrouw ik daar 100% op.
Smorgens reed ik zonder problemen naar mijn werk en toen ik naar huis wilde gaan, en starte gebeurde het. Ik heb er wel heel zachtjes een stukje mee gereden naar de garage een paar 100 meter verderop.
Hoe kom je erachter wat de productiedatum is?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 feb 2021, 10:18 1 x

Als je buurman, dan zal het wel een complete set geweest zijn.....

En langzaam rijdende, even de kop eraf halen en kijken of de motor nog goed rond draaide...
Deze set loshalen en alle rollen en riem bekijken... of plaats er een foto van...
Vaak is in de zijkant rol en maand + jaartal gezet door fabriek, en zie je merkje...
Naast Riem merk is deze rol vaak van andere.

Zelf Conti setje met SKF pomp en INA rollen...
Naast niet goed vastdraaien is te hard zonder moment sleutel of fout ingestelde een oorzaak.
Een te hard aangedraaide kan lager warm laten lopen en dat is na demontage te zien.

Denk aan kromme kleppen en na revisie zou deze weer kunnen rijden...
Een sloop kop kan ook, in de VAG groep rijden vele 1.6 motoren die passen.

En welk merk monteerde hij voor jou erop?
Een budget huismerk van online leverancier of merk riem?

Als je de motor in juiste stand zet dus geen enkele zuiger bovenin... via bougie eruit en met schroevendraaier te voelen kun je de nokkenas proberen te draaien met de hand...
zonder riemen is dat per as dus maar 8 kleppen en gaat dat zwaar en gelijk tussen deze 2?

Jou verhaal van rustig rijden kan het zijn dat riem set voldoende zou zijn hoop ik voor je.
Zelf denk ik eerder aan defecte waterpomp en hoewel ze 2 jaren garantie geven...
ze moeten minimaal 6 tot 8 jaren heel blijven....

Maar foto van los gehaalde riem setje en met de hand de beide nokkenassen draaien lijkt me slimmer.
Als er 1 zwaarder ging moet je die klep vervangen, kop vlakken en montage erbij maar als niet nodig...
Heb het eerder meegemaakt dat het zo lukte.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2021, 11:22 2 x

Het is niet normaal dat je distributie zo na 3 jaar in de soep loopt en ik vind dat de garage die dit heeft gemonteerd iig eens goed mag kijken en uitleggen wat er is misgegaan.

Op basis daarvan zou je mss met een regeling daar je auto kunnen laten repareren. Het lijkt me de moeite waard als ik de auto zo zie en de schade hoeft niet desastreus te zijn. Max een revisie vd kop en een nieuwe distributie set. Als je met een regeling kunt afspreken dat je 50-50 doet, of jij de onderdelen, hij de arbeid, dan moet je voor e500 wel weer kunnen rijden.

Dan levert ie ook veel meer op bij een eventuele verkoop.
Gebruikersavatar
Molo
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jun 2020, 08:27
Locatie: Zevenaar
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 feb 2021, 13:57 3 x

Beste mensen,
Heb een prima bod gekregen inmiddels en geaccepteerd. Bedankt voor al jullie meedenken en reacties. Ik wens iedereen nog veel rijplezier en km’s met de iconische A2.
Ik blijf hem volgen
Gesloten