Audi A2 PH-479-P

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gebruikersavatar
Alta Plana
Audi A2 clublid
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jun 2019, 21:00
Locatie: Zaltbommel
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2020, 16:15 1 x

Eind goed al goed...

Ik vroeg me nog af: hoe is men in 2017 achter de wekelijke km-stand gekomen, als dat nu naar verluid verder nergens te achterhalen is?

Edit: NM, Audi dealer wist het...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jul 2020, 16:31 1 x

Wouter911 schreef:
24 jul 2020, 14:23
Ik heb inmiddels contact gehad met de Audi dealer en zij hebben bevestigd dat de KM-stand niet klopt.

De verkoper neemt de auto terug en de transactie wordt terug gedraaid. Eind goed al goed.
Heel netjes van de verkopende partij!

De Audi dealer is in staat de kmstand te controleren op basis van het in de EU uitgevoerde onderhoud bij de Audi dealer. Vermoedelijk is deze in Dld tot aan de export dealer onderhouden geweest.

Ik ben benieuwd waar de auto nu beland. Als ze verstandig zijn wordt de kmstand correct in het tellerhuis doorgevoerd. Dat moet nu wel logisch te maken zijn. Een goed onderhouden A2 moet 220k makkelijk kunnen verslinden.

Succes met het vervolg van de zoektocht!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

24 jul 2020, 18:31 1 x

Wouter911 schreef:
23 jul 2020, 22:56
Ik heb een audi A2 gekocht met het kenteken PH-479-P. De afgelezen km stand is 144939. Hoe weet ik of deze km stand juist is, kan de audi dealer dit checken?
De vraag is heel legitiem maar waarom kom je er in godsnaam mee naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de koop....

Waarom..
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2020, 10:58 1 x

4$$ schreef:
24 jul 2020, 16:04
Ik ben benieuwd want Morris van MT automotive geeft aan dat het bij benzinemotoren niet uitleesbaar is. Zover mij bekend is deze man best begaafd met de VCDS software.

Dus ik hoor graag van @eekhoorntje en @Johan 3L hoe jullie de "echte" km stand kunnen opzoeken. Of dat nu via de ECU of ABS sensoren gaat maakt mij niet veel uit.
Ik sluit me hier bij aan, zie de afgelopen jaren wel vaker de term 'motorteller' voorbijkomen.
Als je een ABS module kunt uitlezen, geldt dat dan voor de combimodule van na 6-2001, of ook de exemplaren met een losse ABS en ESP module van hiervoor?
Ik heb een gerefurbishde module, is dan mijn motorteller afwijkend aangezien deze uit een andere A2 komt?
En foutcodes terughalen, kun je dan ook de 'foutcodes' (logs) van het alarm in de comfortmodule wissen die nu bij mij niet te wissen zijn?
ik kan een legale rosstech BT module lenen;
Als iemand meer weet , deel a.u.b. uw kennis !
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2020, 12:28 4 x

ik heb een legale VCDS en de dus laatste versie van de software en ik kan in de ECU van mijn AUA-motor geen km-stand uitlezen. Dat kan bij mijn weten alleen bij een diesel-ECU.

Dus helemaal eens met Sem en zijn oproep: wie het beter weet, graag vertellen hoe dat gaat! Met VCDS of iets anders...

En ik vind het niet gek dat iemand pas op dit forum komt als ie een A2 heeft gekocht. Gelukkig kunnen we ook dan helpen oplichters het leven moeilijk te maken :mrgreen:
Plaats reactie